تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




1600 تیم پزشکی، بهداشتی و فرهنگی کردستان به مناطق محروم کشور اعزام شدند

گروه اجتماعی- مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان از اعزام 1600 تیم پزشکی، بهداشتی و فرهنگی به مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: ویزیت و درمان رایگان، آموزش بهداشتی و درمانی، جراحی رایگان، اهداء داروی رایگان از جمله اقداماتی است که توسط این تیم‌ها انجام شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، قاسم کاوه، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسيجي در دفاع مقدس که در روزهاي آتش و خون در قالب تيم‌‌هاي اضطراري در خطوط مقدم نبرد، بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي صحرايي به رفع آلام مجروحان مي‌پرداختند، زمينه‌اي شد تا پس از جنگ تحميلي اين حاملان پيام پايداري و استقامت به عنوان بخشي از بدنه تنومند بسيج، به منظور اعتلاء و اشاعه فرهنگ مقدس و معنوي ايثار و شهادت در جامعه پزشکي و دانشگاهي کشور و ثبت و انتقال تجارب و مواريث گرانبهاي دفاع مقدس گرد هم آيند .
وی افزود: با تشکيل بسيج جامعه پزشکي در سال 74 که با انتخاب و فعاليت نخستين شوراي مرکزي بسيج جامعه پزشکي همراه بود، اين حرکت ارزشمند سرعت و توان بيشتري کسب کرد و از آن تاريخ تاکنون فعاليت چشمگيري در عرصه‌‌هاي کارشناسي حوزه سلامت، علمي، بهداشتي، درماني و فرهنگي توسط بسيج جامعه پزشکي صورت پذيرفته است .
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان عنوان کرد: هم اکنون بسيج جامعه پزشكي با بهره گيري از تعداد بي شماري از نخبگان و اساتيد گروه پزشكي و پيراپزشكي كه در شوراي مركزي و شوراهاي بسيج جامعه پزشكي استانها گرد هم آمده‌اند، جهت سياستگذاري و ارزيابي برنامه‌ها و فعاليتها در مسير اهداف مشخص شده، استفاده مي‌کند.
وی بیان کرد: سازمان بسيج جامعه پزشکي سپاه بیت المقدس استان کردستان در حال حاضر فعاليت‌هاي خود را در زمينه‌هاي مختلف فرهنگي و امداد و درمان و ... در مراکز آموزشي، بهداشتي، درماني زير مجموعه دانشگاه دنبال مي‌کند .
کاوه اعلام کرد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و تخصصی با استقرار28 مورد بیمارستان صحرائی در مناطق محروم استان با اجرای ویزیت عمومی برای 89 هزار و 235 نفر، ویزیت تخصصی برای45 هزار و 380 نفر، خدمات داندانپزشکی برای 5152 نفر، خدمات پاراکلینیک برای 28 هزار و 290 نفر از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی بوده است.
وی همچنین جراحی 850 نفر، خدمات پرستاری و پیراپزشکی برای 32 هزار و 185 نفر، اعزام به مراکز تخصصی جهت درمانهای تکمیلی برای712 نفر و انجام آموزش‌های فرهنگی و بهداشتی برای28 هزار و 692 نفر از دیگر اقدامات انجام شده بسیج پزشکی کردستان عنوان کرد.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: ارائه خدمات درمانی تخصصی از طریق راه‌اندازی 25 مورد بیمارستان ثابت و تک تخصصی با شناسایی بیش از ده هزار نفر که 5621 نفر از آنها ویزیت تخصصی و بیش از 1800 نفر نیز عمل جراحی صورت گرفته است .
وی انجام طرح سنجش سلامت دانش آموزان در بیش از 2500 مدرسه مناطق محروم با ویزیت و معاینه رایگان سه هزار و 523 دانش آموز و ارائه خدمات بهداشتی به 20 هزار و 195 نفر را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همچنین از اعزام 1600 تیم پزشکی و بهداشتی و فرهنگی به مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: ویزیت و درمان رایگان، آموزش بهداشتی و درمانی، جراحی رایگان، اهداء داروی رایگان از جمله اقداماتی است که توسط این تیم‌ها انجام شده است .
وی در پایان یادآور شد: اعزام 3 تیم پزشکی متخصص به مناطق کم برخوردار شمال عراق (خائفین، حلبچه و اردوگاه اربیل شامل تخصصهای داخلی، زنان، کودکان، چشم پزشک، مغز و اعصاب، قلب و عروق نیز صورت گرفته است .
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «1600 تیم پزشکی، بهداشتی و فرهنگی کردستان به مناطق محروم کشور اعزام شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..