تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




7 اثر از استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و آثار تاریخی است گفت:کاروانسراهای متعددی در استان سمنان وجود دارد که به چندین سال گذشته در تاریخ تعلق دارد و جزو برترین آثار تاریخی استان است که می‌توان برای ثبت جهانی این آثار اقدام کرد.

وی در ادامه افزود: 7 اثر از استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارد که پیگیری‌های لازم برای ثبت جهانی آثار تاریخی و فرهنگی استان سمنان انجام می‌شود.مجموعه تاریخی بسطام، مسجد تاریخانِ دامغان و تپه حصار این شهرستان از مواردی است که برای ثبت آن‌ها در سطح جهانی پیگیری می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به اینکه تاکنون 649 اثر تاریخی  از استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است تصریح کرد:می‌توان از معروف‌ترین آن‌ها دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانِ دامغان، قصر بهرام گرمسار و غیره را نام برد.چشمه‌علی دامغان و هسته مرکزی سمنان نیز قابلیت ثبت جهانی‌شدن را دارند و اقدامات لازم برای ثبتی از این آثار تا پایان سال 97 فراهم می‌شود و برای ثبت سایر آثار تاریخی استان سمنان تا سال 1400 اقدام می‌شود.

انتهای پیام / گ

 649 اثر تاریخی  از استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «7 اثر از استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..