تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری/ 17 پروژه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در اردبیل عملیاتی شد

ساعت: 11:09 منتشر شده در مورخ: 1397/02/22 شناسه خبر: 1361776

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای مرمت و ساماندهی 17 اثر تاریخی در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، منصور عالیقدر صبح امروز در جلسه بررسی مرمت آثار تاریخی اردبیل اظهار داشت:  مرمت و ساماندهی 17 اثر تاریخی در این استان طی سال گذشته جرا شد که به این منظور دو میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد و 710 میلیون و 900 هزار تومان جهت مطالعه، ساماندهی و مرمت 47 اثر تاریخی اضافه کرد: از جمله مهمترین اقدامات مرمت و ساماندهی مربوط به فعالیت های صورت گرفته در مجموعه بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و سایت پیرامون آن است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مرمت و ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین شهر و سایت پیرامون آن اشاره کرد و گفت: همچنین عملیات مرمت و ساماندهی در بخشی از بقعه شیخ جبرئیل کلخوران انجام شده است.

عالیقدر با اشاره به فراوانی خانه های تاریخی در اردبیل به انجام عملیات مرمت و ساماندهی در 16 خانه تاریخی اشاره از انجام عملیات مرمت و ساماندهی در جمعه مسجد اردبیل، پل های تاریخی اردبیل، مصلی اردبیل، حسینیه مجتهد، حمام پیرزرگر، حمام یعقوبیه، خانه شریعت و خانه چنذاب خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی و فرهنگی بازار تاریخی اردبیل ادامه داد: سال گذشته عملیات مرمت در راسته بازار چاقوسازان و سرای وکیل از مجموعه بازار اردبیل انجام شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم مطالعه و مرمت اضطراری کهنه قلعه اثر باستانی شهرستان مشگین شهر را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالعه و تدوین طرح مرمت محوطه باستانی شهر یری/ 17 پروژه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی در اردبیل عملیاتی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..