تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط تالاب های کشور بحرانی است/ خشکی قسمتی از تالاب میانکاله با پس‌روی آب دریا

ساعت: 12:14 منتشر شده در مورخ: 1397/02/22 شناسه خبر: 1361820

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس عنوان کرد

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط بحرانی تالاب های کشور هشدار داد و گفت: پس روی آب دریا سبب خشکی قسمتی از تالاب میانکاله شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، شمس الله شریعت نژاد درگفت وگو با خبرنگار ما درخصوص خبر خشکی 20 درصدی تالاب میانکاله از سوی مدیرکل محیط زیست استان مازندران، اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز تالاب میانکاله از طریق دریا است، متاسفانه درحال حاضر پس روی آب دریای خزر وجود داشته و این مسئله در درخشکی تالاب اثر بسزایی دارد، به طورحتم شرایط تالاب میانکاله با تالاب های دیگر کشور که از چشمه و رودخانه تامین آب می شوند متفاوت است.

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه میزان آب سدهای استان مازندران درطی چند سال گذشته کاهش پیدا کرده است، افزود: متاسفانه به دلیل کمبود بارندگی خشکسالی در اکثر نقاط کشور به وجود آمده و همین موضوع سبب خشکی تالاب ها نیز شده است، البته درخشکی تالاب میانکاله عوامل غیرطبیعی و محیطی نیز نقش دارند؛ به عنوان مثال افزایش مصرف آب و سدسازی های بی رویه دربالادست رودخانه ها درایجاد مشکل بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت به طورحتم تبعاتی درحوزه مصرف انرژی دارد، تصریح کرد: نمی توان همانند سال های دهه 20 و 30 زندگی کرد، اما میزان مصرف آب را افزایش داد؛ درحال حاضر تغییر اقلیم های صورت گرفته و کاهش میزان بازندگی شرایط سختی را برای محیط زیست کشور به وجود آورده است که تنها راه رهایی از آن مصرف بهینه آب است؛ البته درحوزه کشاورزی نیز باید صرفه جویی های بسیاری انجام شده و روش های آبیاری مزارع و باغ ها باید تغییر کند.

شریعت نژاد با تاکید بر اینکه باید نحوه زندگی را با شرایط فعلی طبیعت تطبیق داد، گفت: برای کاهش مصرف آب درگام اول باید فرهنگ سازی کرده و دربرخی مواقع از سیاست های تنبیهی استفاده کرد، ضمن اینکه دولت باید سیاست های تشویقی را درکاشت محصولات کشاورزی دارای مصرف آب پایین اجرایی کند؛ بنابراین فعالیت های فرهنگی و برنامه ریزی های لازم درحوزه اقتصادی درجهت مصرف درست آب باید درکنارهم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب سراسری بوده و درکشورما به دلیل شرایط بیابانی بیشتر خودنمایی می کند، گفت: باید درمصرف آب صرفه جویی صورت گرفته و حداقل برای احیا مجدد تالاب ها در سراسر کشورگام موثری را برداشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط تالاب های کشور بحرانی است/ خشکی قسمتی از تالاب میانکاله با پس‌روی آب دریا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..