تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاول زدن پوست کودکان،

تاول ، یک حباب پر از مایع روی پوست است که در اثر سوختگی یا مالش ، و یا در اثر تماس با دمای خیلی سرد یا خیلی گرم ایجاد می شود. اندازه ی تاول ها برحسب علت پیدایش آنها متفاوت است و هدف از ایجاد آنها ، ایفای نقش بالشتک محافظ برای لایه ی جدید پوست است که در زیر آنها رشد می کند.

در نهایت ، این مایع جذب بدن می شود و سطح خارجی آن خشک و سپس کنده میشود و در زیر آن ، پوست ترمیم یافته باقی می ماند. اگر قبل از اینکه ترمیم صورت گیرد ، تاول پاره شود ، خطر عفونت وجود خواهد داشت.

آیا تاول خطرناک است؟

به طور معمول تاول خطرناک نیست.

علائم احتمالی تاول :

ایجاد برجستگی در سطح پوست که پر از مایع است و ممکن است تا چندین سانتی متر قطر داشته باشد .

اولین کاری که باید انجام دهم چیست؟

1 . تاولی که در اثر مالش ، سوختگی یا مجاورت با دمای خیلی سرد یا خیلی گرم ایجاد شده است را پاره نکنید ، بلکه آن را سالم نگه دارید.

2 . اگر تاول در محلی است که امکان پاره شدن آن توسط مالش وجود دارد ، آن را محافظت کنید. برای مثال اگر تاول در اثر پوشیدن کفش نامناسب یا پوشیدن کفش بدون جوراب ایجاد شده است ، برای مدتی کفش کودک را عوض کنید و دو جفت جوراب به او بپوشانید و برای محافظت تاول از توده های ابری مخصوص یا پانسمان های مخصوص میخچه استفاده کنید.

3 . اگر تاول پاره شد ، آن را تمیز و خشک نگه دارید و آن را با گاز بپوشانید.

آیا باید با پزشک مشورت کنم ؟

اگر در اثر ریزش آب جوش یا آفتاب سوختگی تاول بزرگی ایجاد شده است ، هرچه زودتر با پزشک مشورت کنید. 

اگر ناحیه ی مزبور عفونی شده است ، یعنی اگر تاول پر از چرک شده یا نوار قرمزی از آن به بیرون گسترش یافته است ، یا اگر پوست اطراف آن قرمز ، حساس و متورم شده است ، یا اگر تاول در بدن کودک ایجاد شده است که از درد شکایت دارد ، هرچه زودتر با پزشک مشورت کنید.

پزشک چه کاری انجام می دهد؟

- اگر تاول بزرگ باشد ، ممکن است لازم باشد که پاره شود. این کار را پزشک انجام خواهد داد.

- اگر تاول عفونی شده باشد ، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاول زدن پوست کودکان،»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..