تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص سرطان پستان، توسط یک قرص

دانشمندان به تازگی نوعی قرص جدید برای شناسایی سرطان سینه با بهره گیری از فناوری نور فلورسنت تولید کرده اند.

دانشمندان به تازگی نوعی قرص جدید برای شناسایی سرطان سینه با بهره گیری از فناوری نور فلورسنت تولید کرده اند که به پزشک متخصص اجازه می‌دهد در زمان انجام ماموگرافی تومور‌های سرطانی را از بافت‌های سالم تشخیص دهد.

بیماری سرطان سینه بانوان یکی از شایع و مرگ بارترین سرطان‌ها در دنیاست که همه ساله سبب مرگ هزاران زن می‌شود.

راه‌های شناسایی کنونی این بیماری شامل سونو گرافی، مامو گرافی، آزمایش خون و نمونه برداری است، هرچند که در برخی مواقع تصویر برداری اطلاعات درستی دراختیار پزشک قرار نمی‌دهد و حتی برخی اوقات به دلیل تشخیص اشتباه پزشک، بیمار تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مشکل‌های رایج در درمان این بیماری، باقیماندن بافت سرطانی دربدن بیمار پس از جراحی یا حتی پس از شیمی و برق درمانی است.

در روش جدید پس از مصرف یک دارو به وسیله زنان، مواد تشکیل دهنده دارو سبب درخشان شدن بافت تومور سرطانی و تشخیص مناسب به وسیله پزشک می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از روش جدید مانع از جراحی ماستکتومی و خارج کردن کل یا بخش زیادی ازبافت سینه دربانوان شوند، زیرا تنها بخشی که دچارسرطان شده مشخص می‌شود.

این فناوری به وسیله دانشمندان دانشگاه میشیگان انجام شده است و در زمان ماموگرافی رنگ تومور سرطانی در زیر نور مادون قرمز درخشان می‌شود.

کارشناسان تاکنون این روش درمانی را در موش‌های آزمایشگاهی با موفقیت آزمایش کرده اند و امیدوار هستند از آن بتوان برای تشخیص تومور‌های خوش خیم و بدخیم سرطانی استفاده کرد.

دستگاه ماموگرافی در روش کنونی تعداد زیاد و نه تمامی تومور‌ها را شناسایی می‌کند، اما نمی‌تواند نوع تومور و رشد مولکولی آن را تشخیص دهد.

مصرف دارو سبب درخشان شدن رنگ تومور‌های سرطان سینه در ابعاد بین یک الی دو سانتی متر می‌شود؛ و درنهایت دانشمندان امیدوار هستند ازاین شیوه جدید برای شناسایی سرطان‌هایی مرگ بار، اما مخفی دربدن مانند سرطان تخمدان در بانوان استفاده کنند.

امروزه بسیاری از بانوان به دلیل وجود احساس درد در زمان انجام ماموگرافی تمایل چندانی به انجام این روش تشخیصی ندارند، همچنین برخی کارشناسان انجام این شیوه تشخیصی را دارای عارضه و مسبب بروز سرطان می‌دانند.

اما کارشناسان به بانوان توصیه می‌کنند برای شناسایی زودهنگام سرطان و جلوگیری ازگسترش آن به سایربافت‌های بدن و درنهایت افزایش امید به زندگی و بالا رفتن شانس به دست آوردن سلامت دوباره در بازه‌های زمانی مناسب تحت نظارت پزشک به انجام آن بپردازند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص سرطان پستان، توسط یک قرص»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..