تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی گردشگری و طبیعت دست‌نخورده ایران؛ آری یا نه /هدف ایرانگرد 3چه بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد قارایی - طبیعتگرد فیلمساز درباره اینکه ایرانگرد 3 به دنبال معرفی مکانهای گردشگری بود و یا زیباییهای اکوتوریسم ایران را به تصویر کشید؟ زیرا بین صاحبنظران حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی چگونگی معرفی جاذبه‌های گردشگری و طبیعت اختلاف نظر است، مبنی بر اینکه محیط پیرامونی اکوتوریسم کشور به دلیل هجوم گردشگر با توجه به نبود زیرساخت‌های رفاهی آسیب نبیند، اظهار داشت: ایرانگرد سه جاهایی رفت که هر کسی نمی‌تواند برود.

بیشتر ببینید:

لبنیاتی 100ساله حاج سلطانعلی در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان +‌فیلم

قارایی ادامه داد: برای اینکه اگر کسی بخواهد برود وسط بیابان لوت نمی‌تواند به راحتی و بدون امکانات برود، چون باید با ماشین‌های حرفه ای و راهنماهای حرفه ای برود زیرا واقعاً خطرناک است؛ یا کوه‌های زاگرس نیز همین طور؛ مثلاً ما چهار روز کوه‌ها را بالا و پایین رفتیم تازه رسیدیم به خانواده ای که بخواهیم با آنها کوچ کنیم.

وی تصریح کرد: در استان سیستان یا تالش یا مازندران نیز جاهایی رفتم که آدم‌های عادی نمی‌توانند بروند. ولی برای اینکه کسی جای دیگری را که در دسترس آنها بود خواستند بروند؛ سعی کردم به تصویر بکشم اما ایرانگرد سه صرفاً معرفی یک مکان نبود و بیشتر سعی کردم زیبایی‌ها را به مردم معرفی کنم.

قارایی ادامه داد: بنده در ایرانگرد سه خواستم نشان دهم که اگر خواستید به مناطق بکر سفر کنید؛ چگونه بروید و سعی کردم آموزش بدهم که چطور با طبیعت و مردم آنجا رفتار کنید که این‌ها آسیب نبینند و حتی فرهنگ و سنت و خود مردم آسیب نبیند و به نوعی به نتیجه برد – برد برسیم و به نوعی از طبیعت حفاظت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال ظرفیت برد هر سایت و هر منطقه را سعی می‌کردم بپردازم مثلا اگر جایی گردشگری بود و زیبا؛ به تشریح ظرفیت پذیرش گردشگر می‌پرداختیم، و اینکه چطور باید گردشگر رفتار کند، بنابراین سعی کردیم به مردم بیشتر آموزش بدهیم که چطور سفر مسئولانه انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی گردشگری و طبیعت دست‌نخورده ایران؛ آری یا نه /هدف ایرانگرد 3چه بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..