تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلایل ایجاد مشکل بین بیمار و پزشک/انتقاد از دخالت در امور پزشکی

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، از روند دخالت افراد غیر پزشک در امور پزشکی کشور انتقاد کرد.

به گزارس سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج فاضل در همایش معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی، با اشاره به دخالت افراد غیرپزشک در امور پزشکی، گفت: این موارد رو به افزایش است و سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد این تخلفات را کشف، معرفی و جلوی این پدیده شوم را بگیرد.

وی اظهارداشت: طی چند دهه اخیر اتفاقات بزرگی در زمینه پزشکی در دنیا افتاده و این حرفه به طور کلی متحول شده است. علاوه بر آن در زمینه تشخیص پزشکی و ابزارهای آن انفجاری رخ داده است و شرایطی را به وجود آورده که دیگر رابطه حکیمی در عصر حاضر دیده نمی‌شود. با توجه به این موضوع پزشکان به همان اندازه که باید برای حفظ اصول پزشکی تلاش کنند باید مراقب باشند از نظر قانونی مشکلی برایشان ایجاد نشود.

وی افزود: اولین اهداف سازمان نظام پزشکی حفظ موازین اسلامی و ارتقای کیفی و ارتقای اخلاق پزشکی است. علاوه بر آن حفظ حقوق بیماران و شاغلان حرف پزشکی و صیانت از قداست این رشته نیز در مجموعه سازمان نظام پزشکی تعریف می‌شود. دادسرا، هیات‌های انتظامی بدوی، دادگاه‌های تجدیدنظر و هیات‌های عالی سازمان نظام پزشکی نیز به مسائل بین بیمار و پزشک رسیدگی می‌کند. با این وجود ضوابط پزشک و بیمار باید طوری باشد که شکایتی مطرح نشود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در ادامه برخورد نامطلوب و توهین آمیز با بیمار، اهمیت ندادن و گوش ندادن به مسائل بیمار و همچنین مسائل اقتصادی را از جمله دلایل ایجاد مشکل بین بیمار و پزشک عنوان کرد و گفت: امروز دخالت‌های غیرپزشکان در امور پزشکی رو به افزایش است و بسیاری از عوام می‌خواهند با دغل بازی کار طبابت انجام دهند. این افراد به دادسراهای عمومی معرفی می‌شوند اما ما وظیفه داریم این موارد را کشف، معرفی و جلوی این پدیده شوم را بگیریم. این افراد از عدم آگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه تصریح کرد: مشکلاتی مانند مسئله حبس پزشکان با رای دیوان عالی کشور حل شده اما هنوز هم از برخی شعبه‌های سازمان در نقاط مختلف کشور اطلاع می‌دهند که پزشکی حبس شده است. حل این موضوع از نظر قانونی در ید قدرت مجلس است. علاوه بر آن دیگر نیاز نیست که پزشکان برای حل مسائل خود وثیقه بگذارند بلکه بیمه نامه مسئولیت برای آنها در این موارد کفایت می‌کند.

فاضل در ادامه با تاکید بر ضرورت دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های پزشکی، افزود: روند بررسی بسیاری از شکایات طول می‌کشد و علاوه بر آن به صورت موازی در پزشکی قانونی نیز مطرح می‌شود که کاری زائد است.

وی ادامه داد: قضاوت در مورد نحوه کار پزشکان از وظایف سازمان نظام پزشکی است و چون قانون این سازمان بر پزشکی قانونی موخر است، این مسائل باید در دادگاه‌های انتظامی نظام پزشکی بررسی شود. در برخی موارد نیز به طور همزمان در دو دادگاه بررسی می‌شوند که این رویه نیز نادرست است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلایل ایجاد مشکل بین بیمار و پزشک/انتقاد از دخالت در امور پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..