تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

روزنامه ایران - میثم لطفی: کمپانی آلفابت که گوگل و ده‌ها شرکت دیگر را تحت پوشش خود قرار داده است هفته گذشته اسنادی را به دولت امریکا تحویل داد و بر اساس آن اعلام کرد میانگین دستمزد سالانه‌ای که در طول یک سال به هر یک از کارمندان خود پرداخت می‌کند نزدیک 200 هزار دلار است و این رقم بسته به استعداد مهندسانی که در آن مشغول به‌کار هستند، متغیر است. با وجود این باید توجه داشت حقوق و دستمزد تعیین شده همه جا به‌صورت تضمین شده یکسان پرداخت نمی‌شود.

در شرکت آمازون به‌عنوان توسعه‌دهنده بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان مشاغل فراوانی در بخش فروش کتاب و انبار وجود دارد و بر اساس آخرین اسناد ثبت شده توسط این شرکت، میانگین حقوق یکسال هر یک از این کارمندان 28.5 هزار دلار است. این نخستین بار است که شرکت‌های بزرگ فناوری میانگین دستمزد سالانه‌ای که به کارمندان خود پرداخت می‌کنند را به‌صورت عمومی اعلام کرده‌اند و در عین حال حقوق کارمندان را با مدیرعامل شرکت مقایسه می‌کنند. دولت امریکا نیز جزئیات مربوط به اسناد رسمی ثبت شده توسط این شرکت‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد هر کدام از آنها از نظر مالی تا چه اندازه برای کارمندان خود ارزش قائل هستند.

شرکت آلفابت یا گوگل

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 197 هزار و 274 دلار
_ حقوق سالانه «لَری پِیج» مدیرعامل شرکت: یک دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

برای مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری که بخش اعظم سهام شرکت مربوطه را در اختیار دارند، حقوق سالانه اندکی دریافت می‌کنند و شرکت آلفابت هم از این قانون مستثنی نیست. مجموع درآمدهای شخصی «لَری پِیج» مدیرعامل شرکت آلفابت 51.2 میلیارد دلار محاسبه می‌شود که بخش اعظم این پول‌ها بواسطه سهام شرکت آلفابت در اختیار او قرار گرفته است. آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود پس از اپل ارزشمندترین شرکت جهان است.

شرکت خودروسازی تسلا

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 54 هزار و 816 دلار
_ حقوق سالانه «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت: 49 هزار و 920 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

این شرکت بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان محسوب می‌شود و حقوق‌ها در این کارخانه بزرگ بسته به نقش و مهارت کارمندان تغییر می‌کند. داده‌های منتشر شده توسط مرکز گلاسدور نشان داده است که تفاوت میان حقوق و دستمزد کارمندان تسلا بسته به مهارت‌هایی که دارند تفاوت‌های بسیار قابل ملاحظه دارند. به‌عنوان مثال یک تکنیسین خدمات در شرکت خودروسازی تِسلا در طول سال به طور میانگین 55 هزار دلار حقوق می‌گیرد این در حالی است که مهندس‌های ارشد شرکت می‌توانند حقوق سالانه خود را تا 100 هزار دلار هم برسانند. «ایلان ماسک» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت هم حقوق سالانه‌ای که برای خود در نظر گرفته است با حقوق کارمندان رده پایین برابری می‌کند.

شرکت نرم‌افزاری سلزفورس

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 155 هزار و 284 دلار
_ حقوق سالانه «مارک بِنیوف» مدیرعامل شرکت: 4 میلیون و 653 هزار و 362 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

سلزفورس از بزرگترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سازمانی در جهان محسوب می‌شود و دفتر مرکزی آن در شهر کالیفرنیا واقع شده است. تخصص این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است و گفته می‌شود بیش از 80 درصد کارمندانی که در آن مشغول به کار هستند، به نوعی تخصص نرم‌افزاری دارند. این شرکت 19 ساله که بیشتر از 25 هزار کارمند در سراسر جهان دارد، یکی از بالاترین دستمزدها را در بین شرکت‌های نرم‌افزاری به آنها پرداخت می‌کند و البته مدیرعامل شرکت هم حقوق سالانه 4.6 میلیون دلاری را در اختیار می‌گیرد. این شرکت سال گذشته درآمد 8.3 میلیارد دلاری را از آن خود کرده است.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 240 هزار و 430 دلار
_ حقوق سالانه «مارک زاکربرگ» مدیرعامل شرکت: 8 میلیون و 852 هزار و 366 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

حقوق سالانه‌ای که «مارک زاکربرگ» بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک از این شرکت دریافت می‌کرد در ابتدا «یک دلار» بود. ولی این شرکت هر سال به‌طور میانگین 9 میلیون دلار برای امنیت و پروازهای شخصی زاکربرگ هزینه پرداخت می‌کند. مرکز «بیزنس اینسایدر» در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد فیس‌بوک بواسطه دستمزد بالایی که به کارمندان خود پرداخت می‌کند باعث شده است تاکنون با شکایت‌های کارمندان خود مبنی بر هرگونه نارضایتی مالی مواجه نشود. مرکز «گلاسدور» نیز در جدیدترین گزارش خود شرکت فیسبوک را به‌عنوان بهترین شرکت جهان در سال 2018 میلادی برای کار کردن معرفی کرد.

شرکت تولیدکننده محصولات نیمه‌هادی اینتل

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 102 هزار و 100 دلار
_ حقوق سالانه «برایان کرزانیچ» مدیرعامل شرکت: 21 میلیون و 544 هزار و 700 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

شرکت اینتل که از زمان تأسیس آن حدود 49 سال می‌گذرد همچنان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه و پردازنده در جهان است و به کمک «برایان کرزانیچ» مدیرعامل،‌ این شرکت موفق شده است در سال 2017 میلادی درآمدی بالغ بر 62.7 میلیارد دلار را به دست آورد. این شرکت 106 هزار کارمند در سراسر جهان دارد و در طول سال 2017 میلادی به طور میانگین به هر یک از آنها 102 هزار دلار حقوق پرداخت کرده است. کرزانیچ با حقوق سالانه 21.5 میلیون دلار یکی از بالاترین حقوق‌های سالانه در سراسر جهان را دریافت می‌کند.

شرکت IBM

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 54 هزار و 491 دلار
_ حقوق سالانه «جینی رامتی» مدیرعامل شرکت: 18 میلیون و 595 هزار و 350 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

شرکت IBM در پایان سال 2017 میلادی 380 هزار و 300 کارمند داشته است و خانم رامتی می‌گوید که مدیریت کردن آنها به دشواری مدیریت جامع یک شهر کوچک است که در آنها همه شهروندان باید راضی باشند و در حق هیچ یک از آنها اجحاف نشود. این شرکت به‌صورت مستقیم در 177 کشور جهان محصولات خود را ارائه می‌کند و از زمان تأسیس آن 106 سال می‌گذرد. برای هر کدام از کارمندان IBM حقوق سالانه 54.4 هزار دلاری انتخاب شده است و البته خانم رامتی هر سال 18.5 میلیون دلار از این شرکت حقوق می‌گیرد.

فروشگاه اینترنتی آمازون

_ میانگین حقوق سالانه هر کارمند: 28 هزار و 446 دلار
_ حقوق سالانه «جف بیزاس» مدیرعامل شرکت: یک میلیون و 681 هزار و 840 دلار

کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟

آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را در اختیار دارد، بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان محسوب می‌شود و این روزها به‌عنوان یکی از بزرگترین توسعه‌دهندگان خدمات پردازش ابری هم معرفی شده است. این شرکت 23 ساله برخلاف دیگر کمپانی‌های فناوری تقریباً به همه نقاط جهان خدمات خود را ارائه می‌کند و مجموع درآمدهای آن در پایان سال گذشته 177.86 میلیارد دلار محاسبه شده است. با وجود این، آمازون یکی از پایین‌ترین دستمزدها را برای کارمندان خود در نظر گرفته است و هر کارمند این شرکت به طور میانگین در طول سال قبل 28.4 هزار دلار حقوق گرفته است. اگرچه آقای بیزاس ثروتمندترین مرد جهان محسوب می‌شود، ولی از شرکت آمازون سالانه 1.6 میلیون دلار حقوق می‌گیرد و مابقی سرمایه شخصی او بواسطه سهام شرکت آمازون تأمین می‌شود. این شرکت 566 هزار کارمند مستقیم و صدها هزار کارمند غیرمستقیم دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کارمندان شرکت‌های بزرگ فناوری چقدر حقوق می‌گیرند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..