تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سیاهی دور چشم به روشهای مختلف

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

دلایل سیاهی دور چشم در برخی از افراد از ژنتیک ،الرژی ،اختلالات خواب ، خستگی مفرط ،خشکی پوست ساعات طولانی کار با کامپیوتر نشات می گیرد و یا می تواند نشانه های بیماری های کم کاری تیروئید ،کم خونیباشد. سیاهی دور چشم در زیبایی افرادنقش بسزایی دارد . ودر هنگام آرایش صورت مشکلاتی را برای بانوان به وجود می آورد .

روشهای رفع سیاهی دور چشم 

سیاهی دور چشم مشکل مهم و جدی پوستی به شمار نمی رود .فقط باعث می شود چهره افراد خسته و بی حوصله و بیمار به نظر می رسد .راه حل های را می توان در کمتر و یا از بین بردن سیاهی دور چشم بکار برد .خوابیدن به اندازه کافی ،پاک کردن آرایش قبل از خواب ،استفاده از عینک آفتابی ،نوشیدن مایعات ،رژیم غذایی مناسب و استفاده از ویتامین های E,C,A نکشیدن سیگار و محدود کردن مصرف الکل .

شستشوی صورت با آب ذاغ ممنون 

شستن صورت باآب سرد موجب شفافیت و روشنی پوست می شود و لی آب داغ پوست را تیره می کند.به همین علت همیشه تلاش داشته باشید که چه در حمام و چه در شستو شوهای روزانه صورت از آب سرد استفاده کنید

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

 آب سیب زمینی خام 

آبی که از رنده کردن سیب زمینی خام بدست می آورید .روش بسیار خوبی برای درمانن سیاهی دور چشم است و این به سبب نشاسته موجود در سیب زمینی است .می توانید آب سیب زمنی را هروز به دور چشم خود بمالید .بعد از مدتی هفته ای دوباره به مدت زمان ۱۵ دقیق این کار را تکرار کنید .می‌توانید به جای گرفتن آب سیب‌زمینی، خود سیب‌زمینی را ببرید و آن را مستقیما روی حلقه‌های دور چشم بگذارید

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

روغن بادام 

ویتامین E برای رفع سیاهی دور چشم مناسب است که در روغن بادام حاوی ویتامین Eبه مقادیر بسیار زیاد است .روغن بادام را درهنگام خوابیدن به دور چشم خود بمالید .ولی مراقب باشید به داخل چشم نرود .

آب گوجه فرنگی

آنتی اکسیدان ها برای پوست لازم است .و موجب شفافیت و نشاط پوست می شوند .گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است . مالش مقداری آب گوچه فرنگی در محل تیرگی ها می تواند به بهبود آنها کمک کند البته به دلیل اینکه پوست دور چشم نازک و حساس است اگر دچار سوزش شدید یا التهاب شدید این کار را متوقف کنید .

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

خیار آبرسان پوست 

خیار  دارای مقدار آب دارد و می تواند آب رسان خوبی برای پوست باشد . نوعی مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی خوبی از قدیم الایام به شمار می آمد . آبرسانی پوست موجب می شود که رگهای خونی بهتر عمل کنند  و پوست شفاف به نظر برسد . ورقه های خیار را دور چشم بگذارید و بگذارید چند دقیقه بماند . حلقه و تیرگی های اطراف چشم بعد از مدتی کمرنگ میشود .

روش دیگر این است که آب خیار را گرفته و آن را با آب لیمو ترکیب کنید، سپس یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید و سپس صورت‌تان را بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید.

می توانید با دیگر مقاله های ما در زمینه مد و زیبایی در سایت نسیم فان آشنا شوید 

ماسک موز 

موز در درمان لکه ها و تیرگی های پوستی بسیار موثر است . صد گرم موز حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک ، ویتامین های A ، C ، E ، K ، سدیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، منیزیم و کاراتن می باشد . همه این مواد برای پوست ضروری بوده و باعث طراوت و جوانی و شفافیت پوست میشوند . استفاده از موز به صورت ماسک روی پوست صورت و اطراف چشم لکه و تیرگی را به میزان زیادی کمرنگ می کند .

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

اسفناج سفید کننده واقعی و طبیعی

اسفناج حاوی آب ، پروتیین ، نشاسه ، آهن ، سدیم ، پتاسیم و ویتامین های گروه B بوده و به خاطر وجود نشاسه و سایر مواد موجود در آن خاصیت سفید کنندگی دارد .استفاده از اسفناج خام به صورت ماسک روی صورت برای یک مدت باعث سفید شدن پوست و رفع تیرگی ها میشود .

گلاب یا عصاره گل رز

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

پد چشم پنبه‌ای را چند دقیقه در گلاب خالص بگذارید.پد را روی چشم‌تان بگذارید.اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی چشم بماند.این عمل را روزی دو بار به مدت چند هفته انجام دهید.

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

لیمو ترش  

لیمو ترش سرشار از ویتامین C بوده و علاوه بر خاصیت ضد باکتری و میکروب کشی ان خاصیت روشن کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند. ماساژ آب ان روی صورت لکه ها و تیرگی های پوست و دور چشم را کاهش می دهد .

یک پد پنبه‌ای را به آب‌ لیمو آغشته کنید و آن را دور چشم‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این کار را روزی یک بار و برای چند هفته انجام دهید.

نکته  لازم : اگر آب‌ لیمو باعث احساس سوزش روی پوست‌تان می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.

 روغن نارگیل

ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روشی مؤثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. با توجه به خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی است و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.

روغن نارگیل خالص را زیر چشم‌تان بمالید و آن را ماساژ دهید.بگذارید چند ساعت بماند بعد آن را پاک کنید.این کار را روزی ٢ الی ٣ بار، به مدت چند هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

 چای کیسه‌ای

کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای از طریق کوچک‌ کردن رگ‌های خونی و کاهش احتباس مایعات موجب از بین رفتن حلقه‌های دور چشم و پف چشم می‌شوند. بخصوص تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست می‌گردد.

دو عدد چای سیاه یا سبز کیسه‌ای را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.هر کیسه را روی یک چشم قرار داده و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بماند.بعد کیسه‌ها را برداشته و صورت‌تان را بشویید.این کار را یک یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید.
نکته لازم : مراقب باشید چای وارد چشم‌تان نشود.

 درمان سیاهی دور چشم

درمان سیاهی دور چشم

 زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کوچک شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند.

دو قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا به صورت خمیری سفت در بیاید.این خمیر را دور چشم بمالید.بگذارید ۱۰ دقیقه بماند بعد با یک پارچه‌ی نرم و مرطوب آن را پاک کنید.
این کار را روزانه تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه دهید.

اسپری آب و نمک در بینی تیرگی 

آب نمک باعث میشود فشار سینوس های بینی کاهش یافته و رگ ها اگر متورم شده اند از تورم آنها کاسته شود . اسپری آب و نمک در سوراخ های بینی این فرایند را باعث میشود. اب و نمک را در بینی اسپری کنید و بعد هوا را از بینی بیرون دهید .

گرد آوری :گروه مد و زیبایی نسیم فان 

درمان سیاهی دور چشم به روشهای مختلف

به این مطلب رای دهید!!

مطالب متنوع دیگر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سیاهی دور چشم به روشهای مختلف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..