تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرزنش رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام

رسانه‌های غربی با لحنی تقبیح آمیز، اقدام رئیس جمهور آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای را به باد انتقاد گرفتند.

    به گزارش صدخبراقدام ترامپ در خروج از برجام واکنش‌های متفاوتی در اروپا و آمریکا برانگیخت و رسانه‌های اروپایی با لحنی تقبیح آمیز از این اقدام یاد کردند.

لحن تقبیح آمیز رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام
رویترز ناامیدانه نوشت: ترامپ خواسته‌های اروپا را نادیده گرفت و از توافق ناقص با ایران بیرون رفت.

لحن تقبیح آمیز رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام
رویترز با اشاره به اقدام دیروز ترامپ، این اقدام را موجب افزایش خطر تنش در خاورمیانه، ناراحتی متحدان اروپایی آمریکا و تزلزل موقعیت تامین کنندگان نفت جهان دانست.

این خبرگزاری در ادامه به نتایج یک نظرسنجی اشاره کرد که بین چهارم تا هشتم ماه می امسال توسط همین خبرگزاری صورت گرفته است. بنا بر این نظر سنجی، 29درصد شرکت کنندگان موافق خروج از برجام هستند، 42درصد مخالفند و 28درصد نیز گفته‌اند که نظری ندارند.


احتمال افزایش تنش در منطقه

گاردین نیز نوشت: ترامپ در توافق هسته ای "بسیار بد و یکجانبه" از متحدان اروپایی خود برید.

لحن تقبیح آمیز رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام

به گزارش گاردین این اقدام ترامپ احتمال وقوع بحران در خلیج فارس را افزایش می‌دهد. حتی قبل از اعلام رسمی ترامپ نیز تنش در منطقه افزایش یافته بود . ارتش اسرائیل درباره اقدامات ایران در سوریه هشدار داده بود و پناهگاه‌های ضد بمب در ارتفاعات جولان را به حال آماده باش درآورده بود. بلافاصله پس از اعلام رسمی نظر ترامپ، صدای انفجار در نزدیکی دمشق شنیده شد و رسانه‌های رسمی سوریه اعلام کردند که مقرهای دولتی مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

افزایش تنش در منطقه بستگی به پاسخ ایران دارد. در داخل ایران فشارها برای از سرگیری طیف کاملی از فعالیت‌های هسته‌ای و بیرون کردن بازرسان آژانس ادامه دارد. طرف‌های دیگر اعلام کرده‌اند سعی می‌کنند توافق را زنده نگه دارند. امری که با تحریم‌های جدید ترامپ که تجارت شرکت‌های بزرگ جهانی با ایران را هدف قرار داده بعید به نظر می‌رسد. ناکامی تلاش‌های مکرون و مرکل در تغییر نظر ترامپ نشان می‌دهد در دولت جدید آمریکا چقدر سهم تاثیر اروپا ضعیف شده است.

کاخ سفید در این تصمیم بزرگ به جانب اسرائیل، عربستان سعودی و امیرنشینان حاشیه خلیج فارس متمایل شده است. پیتر هارل کارشناس مرکز امنیت آمریکای جدید معتقد است اگر اتحادیه اروپا برای حفظ شرکت‌های بزرگ در برابر آمریکا قوی عمل نکند، این شرکت‌ها ایران را ترک خواهند کرد.

واکنش‌ها در داخل آمریکا

در داخل آمریکا نیز واکنش‌ها متفاوت بود. فاکس نیوز با خوشحالی از این اقدام اعلام کرده است که توافق هسته‌ای ایران فروپاشید. محوریت تحلیل این شبکه دغدغه‌های افراد افراطی در آمریکا نسبت به برنامه موشکی ایران است؛ در عوض، نیویورک تایمز تیتر ملایم‌تری را انتخاب کرده و در تحلیل خود به تبعات این اقدام پرداخته است. از دیدگاه این روزنامه، متزلزل کردن زمینه دستیابی به یک توافق موفق با کره شمالی در آستانه مذاکره با این کشور، تقویت موضع جناح ضد آمریکایی در ایران، افزایش احتمال انتقام گیری ایران از اسرائیل یا آمریکا، تشدید مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه از تبعات مهم خروج آمریکا از برجام به شمار می‌روند.

لحن تقبیح آمیز رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام
نیویورک تایمز، با اشاره به مخالفت‌های رهبران اروپایی با این اقدام، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را موجب افتراق اروپا و آمریکا دانسته است. ترامپ فشارهای داخلی را با تهاجمی کردن ترکیب کابینه تا حدودی کاهش داده است و در مسئله کره شمالی نیز رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که راهبرد حداکثر فشار باعث شده تا کره شمالی به مذاکره روی بیاورد و همین راهبرد در مورد ایران نیز برای انعقاد توافقی دیگر موثر خواهد بود.

این دیدگاه ترامپ در مقایسه ایران و کره شمالی که نیویورک تایمز به آن پرداخته، قابل خدشه است چون ماهیت نظام‌های سیاسی ایران و کره شمالی بسیار متفاوت است.

رابطه دوستانه این دو کشور و مخالفت هر دو با آمریکا امری استراتژیک و نه ایدئولوژیک به شمار می‌رود. مبنای تصمیم‌های رهبر کره شمالی، تاکتیک‌های قدرت، مبنایی برای حفظ یک نظام سیاسی دیکتاتوری است در حالی که مبنای تصمیم‌های رهبر انقلاب، اجتهاد پیچیده تاریخی شیعی است که در آن طیف وسیعی از گزینه‌های رفتاری مختلف از صلح امام حسن(ع) تا قیام امام حسین(ع) به چشم می‌خورد.

این رسانه آمریکایی در مطلبی دیگر با تاکید بر اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایران تلاش کرده از طریق مصاحبه با افراد مختلف در داخل کشور به ویژه مخالفان نظام، ضمن ناامید نشان دادن مردم این نکته را القا کند که تنها راه نجات در مذاکره مستقیم با آمریکاست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرزنش رسانه‌های غربی علیه ترامپ پس از خروج آمریکا از برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..