تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بود و نبود آمریکا در برجام تأثیری بر اقتصاد ما ندارد/ لزوم همکاری دولت و ملت

گروه اقتصاد ــ حسینی‌کیا با بیان اینکه بود و نبود آمریکا در برجام تأثیری بر اقتصاد ما ندارد، اظهار کرد: بخش زیادی از التهابات بازار ارز جنبه روانی دارد و بانک مرکزی باید تدابیر لازم را بیاندیشد که ارز افراد نیازمند تأمین شود.

به گزارش ایکنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه این هفته در اقدامی غیرمعمول و بر خلاف قوانین بین‌الملل، به صورت یکجانبه اعلام کرد که آمریکا از قرارداد برجام خارج شده و دیگر خود را متعد به رعایت مفاد آن نمی‌داند. در طول مدتی که از اجرای این قرارداد می‌گذرد، تغییراتی در اقتصاد ایران ایجاد شده و مخصوصا روابط بانکی و کارگزاری بانک‌های ایرانی با بانک‌های اروپایی بهبود پیدا کرده است؛ بنابراین خروج آمریکا از این پیمان و اعمال تحریم‌های جدید علیه اقتصاد و نظام بانکی ایران ممکن است آثاری در پی داشته باشد که مسلما نیازمند تدابیر اقتصادی ویژه برای ممانعت از آسیب جدی به اقتصاد کشور است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره آثار اقتصادی این اقدام و تدابیری که باید اندیشیده شود، اظهار کرد: بنده معتقدم، بود و نبود آمریکا در برجام تأثیری بر اقتصاد ایران نداشته است؛ چراکه مخصوصا از روی کار آمدن ترامپ، وی نهایت مخالفت خود را با این قرارداد ابراز داشته است و هنگامی هم که در این پیمان بودند اجازه نمی‌دادند که روابط بانکی ما با کشورهای دنیا به خوبی انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین آمریکایی اجازه رفع مشکلات بیمه‌ای را نمی‌دادند و از ورود بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که ما نیازمند آن بودیم به داخل کشور ممانعت به عمل می‌آوردند و به همین دلیل است که بنده معتقدم بود و نبود آمریکا در برجام تأثیر مثبتی برای ما نداشت فقط بودن آمریکا، آبرویی برای خودشان بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: با این اوصاف، اکنون که آنان از برجام خارج شده‌اند باید به این سمت برویم که خداباورانه بیاندیشیم و همه امور اقتصادی خود را به خارج گره نزنیم. منظور از خداباوری هم این است که به اقتصاد مقاومتی فکر کنیم و به داشته‌های خودمان تکیه کنیم و بر این اساس جلو برویم.
منتخب مردم سنقر و کلیایی در خانه ملت یادآور شد: ما در جنگ تحمیلی توانستیم مقاومت کنیم و بعد از جنگ توانستیم سازندگی را انجام دهیم. قطعا از این مرحله هم عبور خواهیم کرد و رمز موفقیت در این عرصه هم همکاری و همگامی دولت و ملت است. ما باید دست به دست هم بدهیم و اختلاف سلایق را کنار بگذاریم تا بتوانیم برای اعتلای ایران اسلامی تلاش ویژه‌ای را انجام دهیم.
حسینی‌کیا با اشاره به آثار روانی اقدام ترامپ بر بازار ارز عنوان کرد: بانک مرکزی باید تمهیداتی بیاندیشید تا جلوی آثار نامطلوب این اقدام بر بازار ارز گرفته شود. الان یک منبع ارائه ارز وجود دارد که خود بانک مرکزی است و صرافی‌ها از مبادله ارز ممنوع شده‌اند؛ بنابراین بانک مرکزی باید ارائه ارز به کسانی‌که نیازمند هستند، همانند مسافران، تجار و بیماران را تسهیل کند تا امنیت روانی ایجاد شود و در جامعه چنین تصوری به وجود نیاید که ارز مورد نیاز تأمین نمی‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: بخش زیادی از التهابات بازار ارز ناشی از فضای روانی است. عده‌ای گمان می‌کنند بانک مرکزی قدرت تأمین ارز مورد نیاز را ندارد و به همین دلیل گاهی اوقات نرخ ارز به صورت ثانیه‌ای تغییر پیدا می‌کند.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بود و نبود آمریکا در برجام تأثیری بر اقتصاد ما ندارد/ لزوم همکاری دولت و ملت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..