تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطب های جدید خودروسازی در حال شکل گیری است

مشاور خودرویی وزیر صنعت با بیان اینکه عمدتا در گذشته در حوزه قطعه‌سازی، کپی برداری صورت می‌گرفت، گفت: اتفاقی که امروزه شاهد آن هستیم، حضور مستقیم قطعه‌سازان به صورت تولید مشترک درایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اصغر خسروشاهی، مشاور خودرویی وزیر صنعت در گفتگو با مجله ساخت و تولید، با بیان اینکه عمدتا در گذشته در حوزه قطعه‌سازی، کپی برداری صورت می‌گرفت، گفت: اتفاقی که امروزه شاهد آن هستیم، حضور مستقیم قطعه‌سازان به صورت تولید مشترک درایران است. نه تنها تولید برای بازارایران بلکه علاقمند به صادرات نیز هستند.

وی در ادامه افزود: این شرکت‌های خارجی حتی برای تامین زنجیره جهانی خود به دنبال استفاده از ظرفیت‌های‌ تولیدی درایران هستند. زیرا بستر مناسبی برای تولید و صادرات درایران مهیا است که‌ این اتفاق در حال حاضر در حال رخ دادن است. برای تحقق ‌این موضوع دولت و حاکمیت باید حمایت خود را انجام دهد. همان طور که سایر کشورها مانند چین، کره،‌ ترکیه یک برنامه حمایتی از صنعت خودرو و قطعه‌سازی داشته اند.

خسروشاهی با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی و خودروسازی در حال پوست اندازی است، گفت: تحریم‌ها کشور را از تکنولوژی‌های‌ جدید محروم ساخت، بدین‌جهت نیاز به همکاری شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی با طرف‌های‌ خارجی بود تا تکنولوژی قطعه‌سازی درایران رشد کند.‌این مسائل خود مراحل جدیدی است که در حال شکل گیری است.

وی در پاسخ به این سوال که برای آنکه پوست‌اندازی در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی به درستی صورت گیرد،‌ ایجاد قطب سوم، مکانیزم مطلوبی است، عنوان نمود: در بحث قطب سوم نظر شخصی من ‌این است که دولت نباید قطب سوم را با محوریت دولت راه‌اندازی کند. من معتقد هستم بخش خصوصی باید در کشور سرمایه‌گذاری نماید و دولت آن را حمایت کند. حال‌این بخش خصوصی ممکن است خارجی باشد یا داخلی. ممکن است روزی ‌این سرمایه‌گذار شرکت هیوندا و روز دیگری سیتروئن یا رنو یا سرمایه‌گذار داخلی باشد.

مشاور خودرویی وزیر صنعت، با اشاره به اینکه غیر از رنو و سیتروئن شرکت های دیگری نیز ظرفیت قطب شدن در صنعت خودروسازی را دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر رنو و سیتروئن در حال سرمایه‌گذاری هستند. شرکت کرمان خودرو با شرکت هیوندا در حال همکاری است. گروه بهمن در حال همکاری با دو سه شرکت است و تا ۲ سال آینده تمام ‌این شرکت‌ها شکل خواهند گرفت و به ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودرو در سال خواهیم رسید. تمام ‌این شرکت‌ها تا دو سال آینده جایگاه خود را پیدا خواهند کرد.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطب های جدید خودروسازی در حال شکل گیری است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..