تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش 17 درصدی مصرف بنزین در اولین ماه از سال 97/ کاهش 41 درصدی مصرف نفت سفید در استان

ساعت: 13:29 منتشر شده در مورخ: 1397/02/20 شناسه خبر: 1361221

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در فروردین ماه سالجاری ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است، گفت: این میزان مصرف بنزین در استان زنجان حاکی از یک رشد ۱۷ درصدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شهبازی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،  از رشد ۱۱ درصدی مصرف فرآورده های مایع در فروردین ماه سال جاری خبرداد واظهار کرد: میزان مصرف در فروردین ماه سالجاری ۷۰ میلیون و ۸۰۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۶۳ میلیون و ۶۵۰ هزار لیتر بوده که این قیاس مصرف حاکی از یک رشد ۱۱ درصدی دارد.

وی مصرف بنزین و نفتگاز غیر نیروگاهی را افزایشی برشمرد و عنوان داشت: میزان مصرف بنزین فروردین ماه سال جاری ۳۶ میلیون و ۷۰۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که حاکی از یک رشد ۱۷ درصدی است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه در مصرف نیز یک رشد ۱۱ درصدی به ثبت رسیده است، ابراز کرد: مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی در سالجاری حدود ۳۱ میلیون و ۲۶۰هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۸ میلیون و ۱۴۰هزار لیتر بوده است.

شهبازی مصرف نفت سفید و گاز مایع را کاهشی توصیف داشت و افزود: مصرف نفت سفید در فروردین ماه سالجاری ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون لیتر بوده که این قیاس حکایت از یک کاهش ۴۱ درصدی دارد که این کاهش نیز در نتیجه روند گاز کشی و تبدیل سوختهای صورت پذیرفته استان محقق شده است.

وی عنوان داشت: مصرف گاز مایع نیز با کاهش ۱۵ درصدی به ثبت رسیده که مصرف سالجاری هزار و287 تن و مدت مشابه  سال قبل هزارو 520 تن بوده است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در ادامه به مصرف CNG در اولین ماه سال نیز اشاره و بیان داشت: در مصرف CNG تغییر خاصی در مصرف مشاهده نمی شود بطوریکه میزان مصرف فروردین ماه سال جاری ۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار متر مکعب و مدت مشابه سال قبل مصرفی در حدود ۱۲ میلیون و ۴۲۴ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.

شهبازی همچنین به رشد ۳۶ درصدی نفتکوره نیز اشاره داشت و ادامه داد: میزان مصرف این فرآورده در سال جاری ۵۱۳ هزار لیتر و مدت مشابه ۳۱۲ هزارلیتر بوده و این قیاس حاکی از یک رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی در مصرف این فرآورده است.

وی به مصرف نفتگاز بخشهای مختلف مصرف نیز اشاره داشت و اضافه کرد: مصرف نفتگاز نیروگاهی در فروردین ماه سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار بوده که حاکی از یک رشد ۴۸ درصدی دارد و در نفتگاز غیر نیروگاهی نیز بیشترین مصرف در بخش حمل و نقل به ثبت رسیده با مصرفی در حدود ۲۰ میلیون و ۶۸۰ هزار لیتر در سال جاری و ۲۳ میلیون و ۲۸۲ هزار لیتر در مدت مشابه سال قبل که حاکی از یک رشد ۱۳ درصدی دارد.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان خاطرنشان ساخت: مصرف نفتگاز بخش کشاورزی نیز از یک رشد ۹ درصدی برخوردار بوده بطوریکه مصرف سال جاری ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر بوده است و در بخش صنایع نیز مصرف سالجاری ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار لیتر و مدت مشابه ۲ میلیون و ۳۱۸هزار لیتر به ثبت رسیده که این قیاس یک کاهش ۱۱ درصدی در مصرف نفتگاز بخش صنایع را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش 17 درصدی مصرف بنزین در اولین ماه از سال 97/ کاهش 41 درصدی مصرف نفت سفید در استان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..