تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تلاش ترامپ برای به زانو درآوردن ایران امیدی واهی است

ستون‌نویس یک رسانه معتبر آمریکایی در یادداشتی نوشت: ترامپ معتقد است که می‌تواند ایران را به زانو درآورد و شاید حتی از طریق بازگرداندن تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های تازه، تغییر رژیم را (در ایران) تسریع بخشد. او حداقل یک توافق گسترده و با بازه زمانی بیشتر از آنچه که حالا آن را پاره کرده، خواهان است. همه اینها، امیدهای واهی هستند.

«راجر کوهن» ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز در یادداشتی نوشت: ترامپ با خروج از برجام گفت که حرف و امضای آمریکا بی‌ارزش است.
کوهن در ادامه نوشت: آمریکا ارزش امضایش روی یک توافق بین‌المللی را به تمسخر و استهزا گرفته است. جهان این موضوع را در نظر خواهد داشت.
ستون‌نویس روزنامه نیویورک تایمز افزود: حالا راهکار جایگزین رئیس‌جمهور چیست؟ ترامپ که با مواضع جان بولتون مشاور امنیت ملی تندروی خودش برانگیخته شده، معتقد است که می‌تواند ایران را به زانو درآورد و شاید حتی از طریق بازگرداندن تحریم‌ها و اعمال تحریم‌های تازه، تغییر رژیم را (در ایران) تسریع بخشد. او حداقل یک توافق گسترده و با بازه زمانی بیشتر از آنچه که حالا آن را پاره کرده، خواهان است. همه اینها، امیدهای واهی هستند.
به گزارش فارس، در ادامه این یادداشت آمده است: ایران، کره شمالی نیست. خودستایی و گزافه‌گویی ترامپ را در مقابل یک ملت پرافتخار و عزت‌مند به جایی نخواهد برد؛ ملتی که به کار کردن تحت لوای هزینه مقابله با آمریکا عادت دارد.
یکپارچگی و وحدت دیپلماتیک که سبب سوق دادن ایران به پذیرش توافق در سال ۲۰۱۵ کرد، اکنون ناپدید شده است.متحدان اروپایی عصبانی هستند، روسیه و چین قطعا به دنبال پیش بردن دستورکارهای خود هستند. اقتصاد ایران تحت فشار قرار دارد و در داخل این کشور، تنش‌های سیاسی وجود دارد اما جمهوری اسلامیِ ۳۹ ساله، نخواهد شکست.
شاید قدرت‌های اروپایی بتوانند برجام را نجات دهند اما من تردید دارم. ترامپ کاری را انجام داده که دوست دارد و آن اینکه، عصبانیتش را ابراز کند، چیزهایی را بشکند و امیدوار به حصول به بهترین نتیجه‌ها باشد. تصمیم او درباره ایران، یک قمار و شرط‌بندی بی‌ملاحظه است.
تناقض اروپایی!
بروکسل بر پایبندی اتحادیه اروپا به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.
اما از سوی دیگر، آلمان و انگلیس علی‌رغم اعلام حمایت از برجام تاکید کردند که همکاری شرکت‌های این دو کشور با طرف‌های ایرانی به تصمیم خودشان بستگی دارد.
دولت‌های انگلیس و آلمان در بیانیه‌هایی جداگانه تصریح کرده‌اند تصمیم‌گیری شرکت‌های این دو کشور برای انجام معامله با ایران بعد از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام به خود آن شرکت‌ها بستگی دارد.
وزارت خزانه‌داری انگلیس در بیانیه‌ای تصریح کرده است: اینکه شرکت‌های انگلیس چه واکنشی به تحریم‌های آمریکا نشان بدهند یک مسئله تجاری و حقوقی مربوط به آن شرکت است.
دولت آلمان هم در بیانیه‌ای در مواضع مشابه گفته باید منتظر ماند و دید آیا شرکت‌هایی که در آمریکا فعالیت می‌کنند در صورت تجارت با ایران بایستی نگران باشند یا خیر.
علاوه بر این، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای تند و اهانت آمیز به خط و نشان کشیدن علیه ایران پرداختند. این سه کشور در بیانیه خود به ابراز تاسف از خروج آمریکا بسنده کردند و بلافاصله علیه ایران شمشیر کشیدند و مسئولیت‌پذیر بودن ایران را خواستار شدند!
به گزارش رجا، در بخشی از این بیانیه اروپایی‌ها خواستار پذیرش محدودیت‌های بیشتر و بازرسی‌های بی‌قاعده با واژه الزامی «باید» شده‌اند: «ایران باید به الزامات خود ذیل برجام پایبند باشد و سازمان بین‎المللی انرژی اتمی نیز باید در درازمدت از توانایی راستی‌آزمایی‏ و رصد برنامه هسته‎ای ایران بی‎هیچ محدودیتی برخوردار باشد».
در ادامه نیز اروپا همصدا با آمریکا از بار تعریف توافق هسته و گنجاندن مسائل منطقه‌ای، موشکی و گسترش برجام به حوزه‌هایی که امنیت ملی ایران را نشانه رفته است حمایت کرد. این بیانیه عملا می‌گوید ما خواستار باقی ماندن برجام هستیم اما باید دغدغه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها لحاظ شود و گفت‌و‌گو برای برجام‌های بعدی ادامه داشته باشد تا محدودیت‌ها بعد از سال 2025 هم از بین نرود.
جلسه مشترک
«دونالد توسک» رئیس‌ شورای اروپا در واکنش به تصمیم سه‌شنبه شب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام گفت که مقامات اروپایی به منظور دستیابی به رویکردی واحد در این زمینه، تشکیل جلسه می‌دهند.
بنابر گزارش روزنامه آلمانی «فرانکفورتر روندشاو» توسک  اعلام کرد: سران اروپایی هفته آینده در جریان نشست در صوفیه درباره ایران و مسایل بازرگانی به تبادل‌نظر خواهند پرداخت. موضع ترامپ درباره هر دو این موارد باید رویکرد اروپایی را به دنبال داشته باشد.
واکنش آژانس
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای با رد ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای، تاکید کرد تعهدات ذیل برجام توسط ایران اجرا شده است.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز به دنبال اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام از تمامی کشورها خواست تا از این توافق هسته‌ای حمایت کنند.
خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای درباره تصمیم ترامپ ابراز نگرانی کرد و گفت: من عمیقاً از اظهارات امروز آمریکا درباره خروج از برجام و احیای تحریم‌های آمریکا (علیه ایران) نگران هستم.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد، مسکو به برجام پایبند می‌ماند.
بازنده
به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، تاکید کرد آمریکا بازنده این مسئله خواهد بود زیرا به توافقی که خود امضا کرده، پایبند نبوده است.
وی با بیان اینکه واشنگتن از ابتدا نیز به تعهداتش در برجام پایبند نبوده، گفت: شما نمی‌توانید هر وقت که خواستید، توافقات بین‌المللی را لغو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تلاش ترامپ برای به زانو درآوردن ایران امیدی واهی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..