تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حافظه کوتاه مدت تان را با 6 گام سالم تقویت کنید

شما مجبور نیستید در طی 30 ثانیه یا یک دقیقه تمام اطلاعات را به خاطر داشته باشید اما گاهی همین فراموشکاری کوتاه مدت نیز برای برخی می تواند نامیدکننده باشد.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازcare2، کاهش سطح حافظه کوتاه مدت حتی می تواند هنگام انجام کارهای روزانه ایجاد خطر کند. با این حال گام های طبیعی برای بهبود سطح این نوع حافظه وجد دارد:

نوشیدن قهوه:

يكی از بهترين سوخت‌ها برای مغز، نوشيدن يک فنجان قهوه تازه دم است. تحقيقات نشان می دهد كافئين موجود در قهوه می تواند فرآيند پيری مغز را كاهش داده و سبب تقويت حافظه كوتاه‌مدت گردد. محققان انگليسی دريافتند نوشيدن تنها يک فنجان قهوه می تواند سبب بهبود تمركز و مهارت‌ های ذهنی مغز شود.

مصرف انواع توت ها:

آنتی اكسيدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات راديكالهای آزاد محافظت كرده و خطر ابتلا به بيماری های پاركينسون و آلزايمر را كاهش می دهد. آنتی اكسيدان‌ همچنين می تواند فرآيندهای فكری و ذهنی مغز را تقويت كند.

خوردن زنجبیل:

تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل می تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و زوال عقل پیشگیری کند. مطالعات در مورد زنان سالمند حاکی از آن است که مکمل های زنجبیل منجر به بهبود سطح حافظه کوتاه مدت می شوند.

بهبود وضعیت خواب:

دلایل اثبات شده ای وجود دارند که نشان می دهند خواب یکی از مهمترین عناصر برای تقویت حافظه است. از آنجایی که بیشترین مقدار تثبیت حافظه در خواب صورت می گیرد، مشخص می شود که مغز ما بدون داشتن خواب کافی به دردسر می افتد. حتی یک چرت کوتاه می تواند بازیابی شما را بهبود ببخشد.

اجتناب از شکر فرآوری شده:

محققان می گویند شکر می تواند حافظه کوتاه مدت را خراب کند. شکر با افزایش سطح قند خون منجر به کاهش سطح تمرکز و خلق و خوی می شود. شکر تقریبا در تمام غذاهای فراوری شده وجود دارد بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

مصرف زردچوبه:

تحقیقاتی که در دانشگاه تکنولوژی سوینبرن در ملبورن استرالیا انجام شد، نشان داد که مصرف کورکومین موجود در زردچوبه پس از یک ساعت اثرات خود را روی حافظه می ‌گذارد. کورکومین در خلق و خو، خون و مهارت ‌های شناختی اثرات سریع و بلندمدتی می ‌گذارد. بیماران آلزایمری با علائم شدید از جمله زوال عقل، تحریک‌ پذیری، بی‌ قراری، اضطراب با مصرف مکمل کورکومین می توانند به بهبودهای قابل توجهی دست یابند.

مصرف شکلات تیره:

شکلات تیره نه تنها سرکوب کننده اشتها است بلکه باعث بهبود حافظه می شود. ترکیبات شکلات تیره منجر به بهبود جریان خون در مغز می شود. همچنین خوردن این ماده مغذی ضد افسردگی است و باعث کاهش اختلالات ذهنی در افراد مسن می ‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حافظه کوتاه مدت تان را با 6 گام سالم تقویت کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..