تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر زائران به عراق بدون ارز

مدیرکل عتبات سازمان حج گفت: فعلا ارزی به زائران عتبات داده نمی شود، بیشتر آن ها با ریال سفر می کنند و اگر ارزی همراه داشته باشند، در گذشته خریده اند.

مرتضی آقایی با تشریح ضوابط اولیه تخصیص ارز به زائران، یادآور شد: متولی تامین خدمات مورد نیاز زائران در عراق، سازمان حج و زیارت است که زائر هزینه آن را ریالی می پردازد و شاید فقط برای خرید سوغات به ارز نیاز داشته باشد، چون شرایط سفرِ عتبات به گونه ای است که زائر به تهیه ارز نیازی ندارد.

توصیه ما به زائران همواره این بوده که با توجه به تنوع محصولات داخلی، سوغات خود را از ایران تهیه کنند و اگر قصد تهیه سوغات از عتبات دارند، بهتر است معنوی باشد که آن هم به ارز خاصی نیاز ندارد.

او در عین حال به مذاکره سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی برای تخصیص ارز به سفرهای زیارتی که در سیاست های اولیه ارزی از قلم افتاده بود، اشاره کرد و گفت: در آخرین مذاکره با بانک مرکزی مصوب شد ۲۵۰ هزار دینار عراقی از طریق بانک های تجارت و پارسیان در اختیار زائران قرار گیرد.

با توجه به کسرت زائران عتبات در مرزها و فرودگاه ها قطعا توزیع ارز در این نقاط میسر نیست، برای همین دو بانک عامل تعیین شد تا ارز مورد نیاز زائران از آن طریق تامین شود. جلسات هماهنگی با این دو بانک برگزار شده تا زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم ایجاد شود، چرا که درحال حاضر چنین زیرساختی برای تزریق و توزیع دینار در بانک ها تعریف نشده، بنابراین ارزی هم به زائران پرداخت نمی شود، ولی ما پیگیریم تا این تصمیم زودتر به نتیجه برسد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر زائران به عراق بدون ارز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..