تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عسل،درماني براي شب ادراري كودكان

مجله سیب سبز: عسل از شفابخش‌ترين محصولات طبيعت است كه غير از جنبه‌هاي خوراكي به‌عنوان يك داروي طبيعي در درمان بيماري‌ها كاربرد دارد.

ضدعفوني زخم‌ها

وجود مواد آنتي باكتريال به علاوه مقدار قابل ملاحظه‌اي مس، يد و روي در عسل‌هاي طبيعي خاصيتي را در اين محصول طلايي رنگ به‌وجود مي‌آورد كه عسل را به دارويي مناسب و بدون عوارض براي ضدعفوني كردن و بهبود زخم‌هاي بدن تبديل مي‌كند. به همين دليل امروزه از عسل در بسياري از بيمارستان‌هاي سوانح سوختگي و براي پيشگيري از زخم بستر در بيماران استفاده مي‌شود.

يك انرژي‌زاي طبيعي

عسل يك انرژي زاي طبيعي است كه مصرف مقدار اندكي از آن انرژي زيادي را در بدن توليد مي‌كند. از اين‌روست كه مصرف 2 قاشق غذاخوري عسل هنگام ضعف عمومي بدن، مي‌تواند در مدت كوتاهي موجب تقويت قواي فرد شود. عسل از معدود مواد‌غذايي طبيعي است كه خيلي زود جذب خون شده و به عملكرد بهتر اندام‌ها به‌ويژه مغز كمك مي‌كند.

عسل،درماني براي شب ادراري كودكان راهي براي درمان واريس

ماساژ دادن مخلوطي از عسل و آب ولرم روي رگ‌هاي سياه واريس در درمان آن بسيار موثر است. اين ماساژ در درمان واريس در مراحل اوليه بسيار موثر است و افرادي كه دچار واريس‌هاي شديد هستند بايد تحت نظارت متخصص از اين ماساژ استفاده كنند زيرا ممكن است ماساژ موجب حركت لخته خوني و بروز سكته در اين افراد شود.

درمان سستي عضلات

ژل رويال يكي از مشتقات توليد شده توسط زنبور عسل به‌دليل داشتن مقادير قابل ملاحضه‌اي قند، پروتئين، چربي و ويتامين براي درمان بيماري‌هاي ناشي از سستي بافت بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

پيشگيري از بيماري‌هاي عصبي

وجود ويتامين‌هاي D و فسفر در عسل تاثير بسيار زيادي در عملكرد اعصاب و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي دستگاه عصبي دارد.

عسل كم كالري براي چاق‌ها

كالري عسل‌هاي طبيعي كه توسط زنبور عسل و نه كارخانه‌هاي صنعتي تهيه شده باشد بسيار اندك است بنابراين مصرف اين محصول براي افراد دچار اضافه وزن يا چاقي خطري همراه ندارد.

براي درمان بيماري قلبي‌

نرم كردن جداره عروق خوني در بدن از جمله ويژگي‌هاي منحصر به فرد عسل است. نرم نگه‌داشتن جداره عروق موجب مي‌شود تا جذب سلولي بهتر انجام شود و مواد مفيد و مغذي راحت‌تر به سلول‌هاي بدن برسند.

عسل،درماني براي شب ادراري كودكان
هضم بهتر با عسل

عسل به‌دليل لطافتي كه دارد مناسب براي انواع معده‌ها و سيستم‌هاي گوارشي است. حتي حساس‌ترين معده‌ها نيز قادر به هضم و جذب مواد مغذي عسل‌هاي طبيعي هستند.

درمان آثار سوختگي

به گزارش محققان تركيب عسل طبيعي با گياه دارچين براي درمان بيش از 95 نوع بيماري در جهان از جمله بيماري‌هاي قلبي، زخم‌هاي سطحي، سوختگي، بيماري‌هاي مثانه، بيماري‌هاي مفصلي و استخواني و ريزش مو استفاده مي‌شود.

پيشنهاد ويژه ورزشكاران

عسل يك انرژي زاي طبيعي براي ورزشكاران حرفه‌اي محسوب مي‌شود. اين ماده طبيعي به‌علت فعال كردن هورمون استروژن در بدن مي‌تواند به‌عنوان يك انرژي‌زاي طبيعي از سوي ورزشكاران به‌صورت روزانه مصرف شود. بهترين شيوه مصرف عسل براي ورزشكاران تركيب 100 تا 200 گرم از آن با آب ميوه طبيعي و مصرف آن در طول روز است.

درمان شب ادراري كودكان

بسياري از درمانگران مكاتب درماني طبيعي در سراسر جهان مصرف عسل طبيعي را موجب درمان شب ادراري در كودكان و خردسالان مي‌دانند. براي درمان شب ادراري در بچه‌ها لازم است مقدار 30 گرم عسل را در 3 نوبت و به‌مدت 10 روز به كودك بدهيد. مصرف اين داروي طبيعي تاثير بسيار چشمگيري در كاهش ميزان شب ادراري و برطرف شدن آن دارد.

درماني براي يبوست

يكي ديگر از خواص معجزه آساي عسل، خاصيت شفابخش آن در درمان يبوست است. براي از بين بردن يبوست در كمتر از 2 روز لازم است 100 گرم عسل را با يك فنجان جوشانده پوست نارنج مخلوط كرده و آن را در طول روز پيش از خوردن وعده‌هاي غذايي ميل كنيد. نوشيدن اين مخلوط به درمان يبوست و از بين رفتن اختلال دستگاه گوارش كمك مي‌كند.

كنترل كلسترول خون

درمانگران طب سنتي چين مصرف مخلوط عسل طبيعي و دارچين را در كاهش ميزان كلسترول خون بسيار موثر ارزيابي كرده‌اند.


عسل،درماني براي شب ادراري كودكان
نكات طلايي درباره عسل درماني

- خوردن روزانه عسل در يكي از وعده‌هاي غذايي موجب افزايش توان و سيستم ايمني بدن در مبارزه با باكتري‌ها و ويروس‌ها شده و بدن كودكان را در مقابل بيماري سرماخوردگي و آنفلوانزا مقاوم مي‌كند.

- حكماي طب سنتي مصرف عسل را براي از بين بردن بافت چربي اطراف قلب به بيماران قلبي خود و افراد مسن پيشنهاد مي‌كنند.

- اگزما، لك، كك و مك و بسياري از حساسيت‌ها و بيماري‌هاي پوستي با كمك خاصيت ترميم‌كنندگي و ضدباكتريايي عسل قابل درمان است.

- استفاده از ماسك موز و عسل كه از تركيب يك قاشق غذاخوري عسل با نصف موز به‌دست مي‌آيد در برطرف كردن تيرگي پوست و درخشان كردن آن بسيار مفيد است.

- به اعتقاد بسياري از درمانگران طب سنتي در جهان مصرف روزانه عسل به تقويت بنيه و قواي جسماني و جنسي افراد كمك مي‌كند.

- افزايش شير مادر و همينطور تاثير در بهبود كيفيت شير مادر از جمله ديگر خواص عسل‌هاي طبيعي است كه توسط زنبور عسل توليد مي‌شود.

- نوشيدن چاي برگ مريم گلي با يك قاشق غذاخوري عسل طبيعي به درمان عفونت گلو كمك مي‌كند. اين چاي يكي از بهترين داروها براي از بين بردن درد گلو در كودكان است.

- درمانگران مكاتب طبيعي، عسل را يكي از بهترين داروها براي درمان برفك دهان مي‌دانند. اين درمانگران توصيه مي‌كنند فرد مبتلا به برفك دهان بهتر است يك تا 2 قاشق غذاخوري عسل را براي مدت كوتاهي حدود يك تا 2 دقيقه در دهان نگاه دارد و آن را به آرامي مزه مزه كرده و ميل كند. تكرار اين شيوه روزي 2 بار به‌مدت 3 تا 4 روز به درمان برفك كمك مي‌كند.

- موم زنبور عسل همانند عسل خواص درماني متعددي دارد كه يكي از كاربردي‌ترين آنها برطرف كردن بوي بد دهان است. براي اين منظور لازم است مقدار كوچكي از موم زنبور عسل را مانند آدامس بجويد تا بوي بد دهان از بين برود.

- تسكين درد قاعدگي در زنان يكي ديگر از كاربردهاي عسل طبيعي است. زناني كه در دوران قاعدگي خود ضعيف مي‌شوند يا در روزهاي اول قاعدگي درد احساس مي‌كنند بهتر است از 3 روز مانده به نخستين روز قاعدگي هر روز 2 قاشق غذاخوري عسل را با يك قطعه نان سبوس‌دار گندم ميل كنند؛ اين غذا كمك مي‌كند تا آنها بنيه قوي‌تري در اين دوران داشته باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عسل،درماني براي شب ادراري كودكان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..