تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترس کودک از آمپول، راه هایی برای کنترل آن

اگر ترس از آمپول در کودک شما مسئله ای است که ذهنتان را مشغول کرده، باید به فکر کاهش اضطراب کودک قبل از آمپول زدن باشید در ادامه این مقاله راه هایی برای کنترل ترس از آمپول در‌کودک را می خوانید.

چگونه می توان ترس از آمپول را از بین برد؟
برای کنترل ترس از آمپول در کودک حقیقت را به او بگویید
اگر کودک از شما می پرسد آیا قرار است آمپول بزنم سعی نکنید با دروغ گفتن او را گول بزنید. زیرا کودکان بالاخره متوجه خواهند شد که دروغ گفته اید و اعتمادشان به شما را از دست می دهند. به جای دروغ می توانید به سادگی و با صداقت به آنها بگویید: «بله آمپول زدن درد دارد، اما فقط برای چند ثانیه.»
بیش ازحد موضوع را برای کودک شرح ندهید
قبل از رفتن به مطب دکتر درمورد جزئیات آنچه قرار است اتفاق بیفتد زیاد با کودک صحبت نکنید. اگر زود تر از موعد در مورد تزریق آمپول یا واکسن با فرزند خود صحبت کنید مطمینا تمام هفته او را خراب می کنید و تا رسیدن زمان تزریق استرس زیادی خواهد داشت. بهتر است تا وقتی کودک سوال نپرسیده در مورد این مسئله با او حرفی نزنید. با این کار مانع از ترس از آمپول در کودک خود می شوید.
با راهکارهای مختلف از درد جلوگیری کنید
بعضی از متخصصان برای کاهش درد استفاده از کرم های بی حس کننده را بیست دقیقه قبل از تزریق توصیه می کنند. یکی از راه حل های دیگر این است که حین واکسن زدن به کودک سعی کنید با مالش دستانش، حرکات جالب با صورت، گفتن یک جوک یا داستان و حتی خواندن آواز مورد علاقه فرزندتان حواسش را پرت کنید.
در صورت لزوم اتاق را ترک کنید
اگر کودک شما هنگام آمپول زدن هیستریک است و هیجان دارد بهتر است شما اتاق را ترک کنید و ‌اجازه دهید پرستار یا دکتر کارش را انجام دهد. کودکان وقتی متوجه می شوند که پاسخی از طرف والدین خود دریافت می کنند در نشان دادن واکنش اغراق می کنند(این واکنش گاهی می تواند موجب شود والدین از تزریق آمپول منصرف شوند). همچنین اگر‌کودک مدام بهانه گیری می کند باید اتاق را ترک کنید و یا در گوشه اتاق ایستاده و با کودک ارتباط چشمی برقرار کنید. این کار باعث تسریع کار و پرت شدن حواس فرزند شما و درنتیجه کاهش دردش می شود.
بلافاصله بعد از آمپول زدن کودک را آرام کنید
بعد از اتمام تزریق چند دقیقه کودک خود را در حالت نشسته نگه دارید و یا او را در آغوش بگیرید تا کودک دچار سرگیجه نشود (سرگیجه معمولا وقتی فرد بلافاصله بعد از یک اتفاق پر استرس از جایش بلند شود ایجاد می شود)، پس از آن محل سوزن آمپول روی بدن کودک را با دست خود بمالید تا دردش کمتر شود و با قرار دادن کیسه یخ به مدت ده دقیقه روی محل سوزن از تورم آن جلوگیری کنید. اکثر پزشکان به دلیل تداخل مسکن ها با واکسن استفاده از مسکن را جایز نمی دانند اما بعد از تزریق می‌توان از داروهایی مثل مورتین یا تیلنول برای کاهش درد استفاده کرد. البته همیشه قبل از مصرف هر دارویی با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.
برای کودک جایزه درنظر بگیرید
یکی از راه های جالب برای از بین بردن ترس از آمپول در کودک استفاده از یک انگیزه یا جایزه، مثل شکلات، برای تحمل درد است. گاهی ایجاد انگیزه در کودک و رفتار های درست و مثبت مثل تحسین شجاعت کودک می تواند کمک کننده باشد.
همیشه بعد از تزریق آمپول یا واکسن از پزشک مربوط در مورد واکنش های بدن کودک و عوارض جانبی آمپول یا واکسن سوال کنید. انواع واکنش ها به واکسن شامل سردرد، تب، تورم، حساسیت و بد اخلاقی به صورت خفیف،‌ متوسط و شدید ظهور می یابند. اما اگر کودک شما یک یا چند مورد از عوارض جانبی جدی مثل واکنش آلرژیک شدید، کاهش سطح هوشیاری یا تنفس مشکل را از خود نشان داد سریعا با اورژانش تماس بگیرید.
با رعایت کردن نکاتی که در این مقاله ذکر شده است، می توانید رابطه خوبی بین کودک و پزشک برقرار کنید و حساسیت او را نسبت به آمپول از بین ببرید. هرگز فراموش نکنید که درک کردن کودک فوق العاده موثر تر از روش های اجباری و زور است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترس کودک از آمپول، راه هایی برای کنترل آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..