تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیروزی حزب‌الله مدعیان اصلاحات را عزادار کرد نتیجه انتخابات لبنان به ضرر اقتصاد این کشور است!

به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی آلمان و مشخص شدن پیروزی قاطع حزب‌الله لبنان روزنامه زنجیره‌ای شرق برای شکست خورده‌های انتخابات پارلمانی این کشور رخت عزا به تن کرده و رای مردم لبنان را بر خلاف منافع و مصالح این کشور دانست!

سرویس سیاسی ـ

در بخشی از گزارش روزنامه شرق در این زمینه آمده است : «پیروزی حزب‌الله در انتخابات پارلمانی اخیر که پس از حدود یک دهه وقفه برگزار شد، ممکن است میلیاردها دلار کمک نظامی آمریکا به لبنان و کمک‌ها و وام‌های مالی بین‌المللی به این کشور را با خطر روبه‌رو کند؛ آن‌هم حالا که لبنان برای احیای اقتصاد خود، به‌شدت به این کمک‌ها نیازمند است. لبنان برای تأمین هزینه‌های میزبانی از یک میلیون پناهنده سوریه که حدود یک‌چهارم جمعیت لبنان هستند، به کمک‌های مالی وابسته است.»
در این رابطه چندین نکته را باید مورد‌اشاره قرار داد ، نخست آنکه برای مدعیان اصلاحات آزادی و دمکراسی چون هندوانه‌ای است که به شرط چاقو خریداری می‌شود، آنان رای مردم را تنها در صورتی می‌پسندند و بر اصالت آن صحه می‌گذارند که این رای بر اساس خواست آنان و منافع غرب باشد و از این رو است که هر گاه مردم رای و نظر دیگری داشتند مدعیان اصلاحات کمر به آشوب و بر هم زدن امنیت کشور می‌بندند، آنان حتی رای مردم دیگر نقاط جهان را نیز بر همین اساس و معیار سنجش و درباره آن اظهار نظر می‌کنند!
نکته دیگر اینکه اگر کمک‌های غرب به ویژه آمریکا تاثیری در حیات و معیشت یک ملت داشت چرا برجام در دو سال پس از تصویب و اجرایی شدن آن چنین اثر و نتیجه‌ای را نداشته است؟!
اگر کمک‌های غرب به ویژه آمریکا تاکنون تاثیری در زندگی مردم یک کشور داشت برجام که در دو سال گذشته مورد بزک روزنامه‌های زنجیره‌ای بود چنین تاثیری را بر جای گذاشته بود، مردم لبنان نیز در سال‌های گذشته کمک‌های برخی طرفین غربی و سعودی را دیده و نتایج آن را با تمام وجود چشیده‌اند. کمک‌هایی که به عربستان این اجازه و جرات را می‌داد که نخست‌وزیر هم سو و هم جهت با خود را در روز روشن بربایند و تحقیرش کنند و مجبور به استعفایش سازند!

برجام با هیلاری کلینتون هم به همین سرنوشت دچار می‌شد
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید سرنوشت برجام مانند امروز بود و هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در این زمینه وجود ندارد. به صورت کلی آمریکایی‌ها با این انگیزه وارد مذاکره با ایران شدند که سیاست ایران در موارد دیگر هم تغییر کند. به همین دلیل نیز هنگامی که این خواسته برآورده نشد، آمریکا تلاش کرد با اضافه کردن تبصره‌های مختلف به برجام عرصه را برای ایران تنگ کند. این رویکرد در دولت اوباما آغاز شد و قرار بود در دولت کلینتون ادامه پیدا کند. در نتیجه برای آمریکا این مسئله که چه کسی در آینده به قدرت می‌رسید دارای اهمیت نبود و در اولویت بعدی قرار داشت.»
اعتراف این روزنامه زنجیره‌ای به ‌اشتراک نظر جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در دشمنی با ایران در حالی است که در ماههای اخیر مدعیان اصلاحات و برخی دولتمردان، این گونه وانمود کرده‌اند که ترامپ زیر میز برجام زده و راه اوباما در برجام را ادامه نداده است. در این میان برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای پا را فراتر گذاشته و مدعی شدند که ایران در دوره اوباما فرصت سوزی کرد!

با شعارهای پوچ مشکلات را دوچندان نکنید
«روزنامه همدلی» در واکنش به وعده اخیر نوبخت مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال در گزارشی با تیتر کنایه آمیز«حالِ خوبِ نوبخت» نوشت که شعارهای پوچ بدون عبور از معضلات جدی اقتصاد می‌تواند مشکلات را دوچندان کند.
این روزنامه در ادامه نوشت: «وعده اگرچه شیرین است اما با واقعیت اقتصاد ایران جور در نمی‌آید. حالا دیگر مردم کوچه و بازار هم می‌دانند که اوضاع‌ اشتغال در ایران چه اندازه بحرانی است و مشکلات این بازار یک ساله حل شدنی نیست.به نظر می‌رسد آنچه بیش از هر چیز اقتصاد ایران را فلج کرده است وعده‌هایی است که هیچ‌گاه مجالی برای تحقق پیدا نکردند؛ فقط موجب بی‌اعتمادی مردم به سیاست‌های اقتصادی دولت شدند.»
این روزنامه در ادامه نوشت: «چند سالی می‌شود که تمام مولفه‌های ایجاد‌اشتغال پایدار در اقتصاد فلج شده‌اند، رکود سال‌هاست‌گریبان تولید را گرفته، کشاورزی صنعتی به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است، رشد اقتصادی به گواه تحلیلگران اقتصادی مطلوب نیست و هزارو یک بحران دیگر... اما مسئولان هر چند وقت یک بار از امیدواری‌شان برای ریشه‌کن کردن معضل بیکاری در کوتاه مدت سخن می‌گویند.»

ماله کشی بی‌تدبیری دولت
در مدیریت بازار ارز با حمله به منتقدان
روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در شماره دیروز با انتشار تیترهای روزنامه کیهان از جمله «اگر برجام را آتش می‌زدیم، دلار 7200 تومان نمی‌شد» و «دلار 5800 تومانی دستاورد دولت برجام و تلگرام!» و...در تیتر اصلی مدعی شد که رسانه‌های منتقد دولت به التهابات بازار ارز دامن زده و موجب ناامیدی مردم شده‌اند.
این روزنامه زنجیره‌ای نوشت:«هرچند نمی‌توان تمام قد از تمام تصمیمات اقتصادی دولت دفاع کرد اما...اخبار عجیب و التهاب آفرین رسانه‌های اصولگرا از بازار ارز بر تب و تاب این بازار افزوده است...مخابره اخبار تشدیدکننده بحران به معنای ریختن بنزین بر آتش دلار است.»
این روزنامه مدعی اصلاحات در ادامه نوشت: «در این بین این پرسش مطرح می‌شود که مرز میان منافع ملی و جهت‌گیری‌های جناحی و سیاسی کجاست.»
پاسخ ادعای مضحک این روزنامه زنجیره‌ای در ماله کشی عملکرد ضعیف دولت و انداختن تقصیرها به گردن منتقدان در گزارش روزنامه جهان صنعت آمده است.
روزنامه حامی دولت «جهان صنعت» نوشت: «آشفتگی و سردرگمی در روند اقتصادی کشور همچنان ادامه دارد تا جایی که به چالش انکار‌ناپذیر بدل شده که در راستای اعلام دلار 4200 تومانی قابل پیش‌بینی هم بود. به هر روی زمانی که دولت توانایی اجرای برنامه‌های خود را نداشته باشد نباید منتظر بهبود شرایط بود. حال به نظر می‌رسد آنچه دولت اعلام کرد فقط یک بلوف سیاسی بزرگ و نه برنامه‌ریزی اقتصادی هدفمند باشد... اظهار‌نظرهای مسکن‌وار و کوتاه‌مدت از سوی دولت در راستای بهبود شرایط اما نه‌تنها شرایط را بهبود نمی‌بخشد بلکه خود به مشکلات دامن می‌زند و منجر به عمیق‌تر شدن آسیب‌های اقتصادی خواهد شد...[روحانی] معتقد بود که برجام منجر به آن خواهد شد تا چرخ‌های سانتریفیوژها و صنعت و اقتصاد کشور با بیشترین سرعت بچرخند.این موضوع اما محقق نشد و نه‌تنها چرخ‌های صنعت کشور نچرخید و اقتصاد هر روز کندتر از گذشته به راه خود ادامه داد بلکه فعالیت‌های هسته‌ای نیز به شکل گسترده‌ای متوقف شد.»

«مذاکره در یک پکیج امنیت منطقه‌ای»
مارک به روز برجام موشکی!
برجام موشکی و منطقه‌ای سکه رایج محافل مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای در روزها و ماه‌های گذشته شده است.
روزنامه ایران دیروز در مطلبی نوشت: «اگر اروپایی‌ها و طرف‌ها به گونه‌ای بازی کنند که ترامپ هم احساس کند به بخشی از خواسته‌هایش رسیده شاید این امر موجب بقای برجام شود. اما همه اینها منوط به آن است که اروپا این بازی را به طرح ادعا علیه توان دفاعی و موشکی ایران نکشد بلکه آن را در یک پکیج امنیت منطقه‌ای مورد بررسی قرار دهد تا مشخص شود چنانچه در تبادل نظامی منطقه میان همه بازیگران مؤثر توازن برقرار باشد، این امر به معنای حفظ امنیت جهان غرب هم خواهد بود. در این صورت آمریکایی‌ها هم متقاعد می‌شوند که در این توافق بمانند.».
اینطور نیست که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی از بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا و اروپا در برجام بی‌خبر باشند. آنها با کوبیدن بر طبل برجام‌های 2 و 3 درصدد هستند تیشه به ریشه مقاومت و چوب حراج به بنیه دفاعی کشور بزنند و ایران را لقمه‌ای آماده برای بلعیدن دشمنان تابلودارش کنند. البته این دفعه با مارک جدیدی به نام «مذاکره در یک پکیج امنیت منطقه‌ای!»

وقتی یک نماینده مجلس خود را به ندانستن می‌زند!
روزنامه اعتماد در شماره روز گذشته در یادداشتی به موضوع «برجام» پرداخته است. نکته قابل تامل و البته تاسف انگیز آن است که این یادداشت به قلم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشته شده است. این نماینده مجلس ضمن تحلیلی حیرت انگیز آورده است: «قاعدتا برجام منافع بسياري براي ما داشته كه آمريكايي‌ها اين‌چنين با آن مخالف هستند.»
نویسنده این یادداشت اطلاعی ندارد و یا خود را به ندانستن زده است که آمریکا برجام را بر خلاف منافع خود نمی‌داند بلکه خواستار آن است که محدودیت‌های مندرج در آن دائمی شود و توانمندی نظامی ایران را نیز در بر گیرد.
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «اين مذاكرات دوجانبه نبوده، بلكه توافقي چندجانبه و بين‌المللي است و اگر بتوانيم روابطمان با كشورهاي اروپايي را پايدار نگه داريم، مي‌توانيم با استفاده از فرصت‌هاي اقتصادي و ديپلماتيك موجود بخش اعظمي از مشكلاتمان را مرتفع كنيم.»
این تحلیل درحالی است که در ماه‌های گذشته اروپا نیز با خواست‌های ضدایرانی آمریکا همراهی کرده و به بهانه‌های موشکی و...از لزوم تحریم‌های ایران سخن گفته است. اروپا به دنبال منتفع شدن از برجام با هزینه ایران است بدون آنکه کشورمان نیز بهره‌ای از آن ببرد و کدام انسان عاقلی است که همه تعهدات خود را عملی ساخته و در برابر حداقلی از منافع را نیز به کف نیاورده و از لزوم ادامه پایبندی به تعهدات خود سخن بگوید.

بزک FATF به شیوه برجام؛ اگر نپیوندیم شبکه بانکی قفل می‌شود!
حامیان دولت می‌گویند اگر FATF را نپذیریم، اقتصاد کشور کاملاً قفل می‌شود. قبل از برجام هم می‌گفتند اگر توافق هسته‌ای صورت نگیرد، ایران ونزوئلا می‌شود! اما برجام امضا و اجرا شد و برعکس، معضلات اقتصادی و معیشتی را عمیق‌تر کرد.
روزنامه ایران دیروز در گفت‌وگویی نوشت: «اگر نپیوندیم، شبکه بانکی ما کلاً از کار خواهد افتاد و دیگر جز در داخل کشور، مطلقاً به هیچ دردی نخواهد خورد. شبکه بانکی ما همین الان به همین دلایل تقریباً فلج است که طیفی در داخل می‌خواهند آن را به ناتوانی دولت ربط دهند، حال آنکه قفل بودن معاملات خارجی و ارزی ما درست ناشی از همین موارد است... با نپذیرفتن این موارد سیستم بانکی کشور و بلافاصله بعد از آن اقتصاد ما کاملاً قفل می‌شود... نپذیرفتن FATF به معنای پذیرش خودخواسته حبس کامل اقتصاد کشور است.»
مدعیان اصلاحات مگر قبل از امضای برجام فریاد نمی‌زدند که اگر توافق هسته‌ای اجرا شود، تمام تحریم‌ها برداشته و از جمله مبادلات بانکی با دنیا آغاز می‌شود؟ الان تشت رسوایی برجام از بام افتاده و رئیس‌جمهور می‌گوید در 4 سال اخیر دلار را با گونی وارد کشور می‌کردیم! تصوراتشان از غرب وارونه درآمد؛ حالا می‌گویند برای اینکه اقتصاد کشور قفل نشود، FATF را قبول کنیم! البته مصاحبه شونده وخامت پسابرجام را اینطور توضیح می‌دهد: «حتی راه‌های انتقال چمدانی ارز هم تا حد زیادی بسته شده است!»
در ‌اشاره این گزارش مطلبی درباره جلسه روز یکشنبه مجلس آمده که پاسخ درخوری به موافقان FATF است: «در این روز نمایندگانی چون احمد سالک، مجلس را به‌عجله برای تصویب این لوایح تا قبل از مهلت 22 اردیبهشت که قرار است دولت آمریکا نظر خود درباره برجام را اعلام کند، متهم کردند. ضمن اینکه به‌موازات این برخی از چهره‌های جریان مخالف دولت، تصویب این موضوع در مجلس را خیانتی به جنبش‌های آزادیخواه منطقه و روند مبارزه با اسرائیل دانسته‌اند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیروزی حزب‌الله مدعیان اصلاحات را عزادار کرد نتیجه انتخابات لبنان به ضرر اقتصاد این کشور است!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..