تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جذب 14 هزار نفر با دو ماه دوره آموزش معلمی/بلاتکلیفی 25 هزار ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان

حسین خنیفر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 97 چه تعداد دانشجو معلم می‌پذیرد، اظهار کرد‌: تا امروز هیچ پیشنهادی مبنی بر پذیرش دانشجو در کنکور 97 به این دانشگاه اعلام نشده است، روزهای گذشته با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیحاتی درباره وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان ارائه کردم که تشریح ظرفیت موجود دانشگاه و اتفاقاتی که 8 سال آینده در بحث بازنشستگی نیروی انسانی و افزایش تعداد دانش‌آموزان در آموزش‌وپرورش رخ می‌دهد، شامل می‌شد.

وی افزود: هم اکنون برای پذیرش دانشجومعلم از طریق کنکور 97 فرصتی باقی نمانده است اما هنوز تکلیف مامشخص نیست و نتوانستیم تعداد پذیرش دانشجومعلمان را برای اعلام در دفترچه کنکور مشخص کنیم این درحالی است که این دانشگاه 15 تا 25 هزار ظرفیت خالی دارد و حتی مجوز جذب 7 تا 10 هزار دانشجومعلم را هم دریافت نکرده‌ایم و این شرایط یعنی فعلا وضعیت جذب دانشجو معلم در کنکور 97 مشخص نیست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز منابع انسانی و نیروی انسانی وزارتخانه به دنبال دریافت مجوز پذیرش دانشجو معلم برای کنکور 97 هستند، گفت: در توجیه سازمان امور اداری و استخدامی برای گرفتن مجوز جذب تعداد بیشتری از دانشجو معلمان دچار مشکل هستیم.

خنیفر ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان درسال 91 تأسیس شد که در این سال 21 هزار دانشجو معلم جذب کرد و در دهه 60 که 400 مرکز تربیت معلم در کشور داشتیم حدود 90 هزار دانشجوی تربیت معلم وجود داشت و هیچگاه کمبود معلم نداشتیم اما کم کم بحث نیروهای نهضتی و سرباز معلم پیش آمد و روشهای جذب معلم در آموزش و پرورش متفاوت شد و روش های فرعی جای اصل نشست.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که به راه های سهل الوصول برود به آن عادت می‌کند، گفت: برای جذب معلم سه دوره از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان استفاده کردیم اما برای جذب معلم به این شیوه شرایط خاصی مطرح است و در اساسنامه دانشگاه آمده، "تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد مطابق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها مشروط به گذراندن دوره مهارت آموزی یک ساله امکان پذیر است" و تا به امروز 14 هزار نفر به این شیوه جذب شده‌اند اما نه با یک سال دوره آموزشی بلکه با یک یا دو ماه آموزش.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در این دوره کوتاه مدت کدام یک از فنون معلمی از جمله روش تدریس و تکنولوژی آموزشی به افراد آموزش داده می شود؟ دانشگاه فرهنگیان سال 91 حدود 21 هزار نفر، سال 92 حدود 16 هزار نفر، سال 93 حدود 11 هزار نفر، سال 94 حدود 9 هزار نفر و سال 95 حدود 3 هزار نفر را جذب کرد اما چرا این اتفاقات باید بیفتد؟ اگر این دانشگاه سالانه 15 هزار نفر را جذب می‌کرد هم اکنون مشکل کمبود معلم نداشتیم.

خنیفر تصریح کرد: با وجود وضعیت فعلی دانشگاه فرهنگیان باز هم مهر امسال 9 هزار نفر از دانشجومعلمان این دانشگاه در 16 رشته فارغ التحصیل شده و به مدارس کشور وارد می‌شوند و هم اکنون به دنبال این هستیم تا ظرفیت‌های خالی تربیت معلم را فعال کنیم.

وی با تأکید براینکه بحث آموزش برای مردم دارای اهمیت است،گفت: نمی‌توان با توجیه اینکه دولت پول ندارد با آموزش اینگونه برخورد کرد. اگر 5 کشور پیشرفته دنیا به لحاظ بحث آموزش و پرورش را بررسی کنید متوجه می‌شوید که در کشورهایی مانند فنلاند، نیوزلند، آلمان و ژاپن فاخرترین نظام آموزش و پرورش، آموزش ابتدایی است و برای آنها معلم دوره ابتدایی اهمیت بسیار دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: آیا این شایسته آموزش و پرورش کشور است که برای مهر امسال 78 هزار نفر کمبود معلم و به عبارت دیگر 300 هزار کمبود واقعی داشته باشد؟ اولویت دادن به نظام تربیت معلم بسیار مهم است اما اولویت دولت‌های ما این نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جذب 14 هزار نفر با دو ماه دوره آموزش معلمی/بلاتکلیفی 25 هزار ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..