تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه ما به ورزش همگانی توزیع عادلانه امکانات ورزشی است/ تکذیب انحلال تیم بسکتبال شهرداری تبریز/ واگذاری تراکتور مانند تیغ دو لبه می‌ماند!

ساعت: 16:34 منتشر شده در مورخ: 1397/02/18 شناسه خبر: 1360639

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز عنوان کرد، بهترین تصمیم برای تراکتورسازی واگذاری این تیم به هواداران و مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، علیرضا رحیمی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز در نشست خبری نخستین المپیاد ورزشی محلات تبریز اظهار داشت: خوشحالم که از ابتدای حضورم در سازمان ورزش شهرداری تبریز نگاه جدیدی نسبت به ورزش همگانی ایجاد شده است. همه می‌دانند شهرداری در چند سال اخیر چه زحمات زیادی برای ورزش کشیده است که جا دارد از مدیران قبلی خصوصاً دکتر سهرابی تشکر کنم، همچنین از شورای اسلامی سوم، چهارم و پنجم که نگاه ویژه‌ای به ورزش داشتند و همچنان این نگاه را حفظ کرده‌اند.

وی تأکید کرد: نگاه ما به ورزش همگانی توزیع عادلانه امکانات ورزشی است چراکه معتقدم مردم نباید از امکانات ورزش همگانی در پارک‌ها و محلات محروم شوند، برهمین اساس اولویت اول سازمان ورزش شهرداری تبریز توجه و توسعه ورزش همگانی در این شهر است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت: من و همکارانم در سازمان ورزش شهرداری بر این باور هستیم که توجه به ورزش همگانی می‌تواند موجب شکوفایی استعدادها شود. ما برای این رویکرد چند برنامه داریم که گسترش ورزش محلات تبریز در قالب طرح صبح و ورزش یکی از این از برنامه‌‌ها در سال جاری است. ما قبل از عید نوروز این پروژه را در محلات تبریز با چند مربی اجرا کردیم و هم‌اکنون 80 ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر تبریز دایر است و بنا داریم تا خرداد ماه سال جاری این تعداد را به 150 ایستگاه برسانیم. ما مربیانی نیز جذب کرده‌ایم تا در پارک‌ها و محلات حضور پیدا کنند و اگر بتوانیم این روند را ادامه دهیم بالای 15 هزار نفر از مردم تبریز ورزش خواهند کرد.

رحیمی در خصوص برگزاری نخستین دوره المپیاد ورزشی محلات تبریز توضیح داد: ما مسابقه‌ای به صورت المپیاد طراحی کرده‌ایم تا همه مردم بتوانند با تشکیل تیم در این المپیاد شرکت نموده و مقام کسب کنند. هدف ما از برگزاری این المپیاد پیاده‌سازی ورزش حرفه‌ای در سطح جامعه و شناسایی استعدادهاست و اولین مسابقه، بازی‌های فوتسال محلات است که در ماه مبارک رمضان با عنوان جام تبریز 2018 برگزار خواهد شد؛ این مسابقات کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان از هیچ تیمی ورودی‌ یا هزینه ثبت‌نام دریافت نخواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه این المپیاد بهانه‌ای است تا مردم را جذب ورزش کنیم، افزود: ما برای افتتاحیه این المپیاد مراسم خاصی در نظر گرفته‌ایم و مشعل مسابقات 25 اردیبهشت ماه روشن شده و در مسیر ابوریحان تا سازمان ورزش حمل خواهد شد. این مشعل در طول مسابقات روشن خواهد ماند و پیش‌بینی می‌کنیم در این المپیاد 500 الی 600 نفر شرکت کنند و 15 هزار نفر درگیر مسابقات خواهند بود که در سال‌های آینده از خروجی این نفرات در تیم‌های ورزشی استفاده می‌کنیم. 

مدیرعامل سازمان ورزش ابراز کرد: تعامل با آموزش و پرورش از برنامه‌های دیگر من است و از دبیران ورزشی آموزش و پرورش خواسته‌ایم که استعدادهای ورزشی را در رشته‌های مختلف شناسایی کرده و به ما معرفی کنند. در این راستا، تمام سالن‌های سازمان ورزش در اختیار ورزش پایه خواهد بود و دیگر سالن ورزشی اجاره نخواهیم داد. برآورد ما این است که در 3 سال آینده در ورزش تبریز پوست‌اندازی کرده و نسل جدیدی از جوانان ورزش تبریز معرفی کنیم.



 

رحیمی با اعلام این خبر که سازمان ورزش شهرداری تبریز در رشته فوتبال تیمداری نخواهد کرد، بیان داشت: طبق تصمیم شورای ورزش شهرداری تبریز، سازمان ورزش شهرداری تبریز در چندین رشته تیمداری نخواهد کرد که رشته‌های فوتبال ساحلی و فوتبال جزو این رشته‌ها هستند.

وی در مورد تیم فوتبال عنوان کرد: ما منتظریم تا مراحل واگذاری تیم فوتبال شهرداری انجام شود و در صورتی که مجموعه‌ای خواستار این تیم نباشد، هزینه‌ها را کاهش داده و با حداقل بودجه و به صورت تمام بومی هدایت خواهیم کرد.

این مقام مسئول در واکنش به شایعات انحلال تیم بسکتبال شهرداری نیز گفت: کدام عقل سلیمی قبول می‌کند تیمی که قهرمان شده است را یک شبه منحل کرد؟ ما با اعضای محترم شورای اسلامی شهر رایزنی‌هایی انجام دادیم و تا حدودی هم مثبت بوده است تا تیم‌های تحت ورزش قهرمانی را به صورت تدریجی کاهش دهیم و در آینده به مجموعه‌های واجد صلاحیت واگذار کنیم. همچنین می‌خواهیم در بسکتبال قهرمانی خود را تکرار کرده و از اعتبار بسکتبال ایران در آسیا دفاع کنیم.

وی در مورد معوقات این تیم افزود: 70 درصد قرارداد بازیکنان پرداخت شده و به صورت کامل با 2 بازیکن خارجی تیم تسویه حساب کرده‌ایم. اولویت ما ادامه کار با مهران حاتمی است و تلاش خواهیم کرد تا میانگین سنی تیم‌های بسکتبال و والیبال را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز اعلام داشت: یکی از تصمیمات شورای عالی سازمان ورزش شهرداری تبریز حذف بعضی تیم‌های ورزشی بود که کبدی نیز یکی از این رشته‌ها می‌باشد و در تقویم سال 97 تیمی به اسم کبدی وجود ندارد.

وی در مورد خبر پناهندگی 2 بازیکن تیم کبدی شهرداری تبریز در کشور استرالیا نیز متذکر شد: قبل از انتخاب من به عنوان مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز، درخواست حضور تیم کبدی شهرداری تبریز در مسابقات جهانی استرالیا داده شده بود و این جریان به چند ماه قبل برمی‌گردد، اما هیچ نفری از سازمان ورزش شهرداری تبریز در این تیم حضور نداشت و بازیکنانی که با نام تیم شهرداری تبریز در مسابقات جهانی مبلورن حضور یافتند با ما قرارداد نداشته و ریالی هم بابت این تیم هزینه نکردیم. این تیم با هزینه فدراسیون کبدی به مسابقات اعزام شد و سرپرست تیم نیز رئیس فدراسیون بود؛ لذا در این قضیه خود ما هم شاکی هستیم و معتقدیم از نام شهرداری تبریز سوءاستفاده شده است.

رحیمی در رابطه با واگذاری تیم فوتبال تراکتورسازی به بخش خصوصی نیز اذعان داشت: تراکتور تیم مورد علاقه ما بوده و برای تبریز و هواداران فراتر از یک تیم فوتبال است. این تیم به خاطر تعداد پرشمار هوادارانش است که در این سطح از فوتبال قرار گرفته است. به نظرم مشکل تراکتور این است که فعلا یک تیم است و به باشگاه تبدیل نشده و تا زمانی که ساختارش تغییر نکند، مشکلات فعلی وجود خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز ادامه داد: البته نباید نقش سپاه در حمایت از تیم تراکتورسازی فراموش شود. سپاه پاسداران در این مدت زحمات زیادی کشیده و هزینه‌های این تیم را متحمل شده است، لذا بی‌انصافی است که بگوییم سپاه به تیم لطمه زده و من با این نظرات موافق نیستم. در واقع هیچ کس با آبروی خود بازی نمی‌کند.

وی در خاتمه تصریح کرد: واگذاری این تیم پرطرفدار اتفاق مبارکی است اما در عین حال تیغ دو لبه‌ای است که می‌تواند هم مفید باشد و هم مضر. خصوصی‌سازی تیم‌هایی مثل تراکتور بسیار پرریسک است و این کار باید با احتیاط انجام پذیرد. اعتقاد دارم تراکتورسازی نباید محدود به نام‌ها شود و نباید با واگذاری به افراد کوچک شود. بهترین تصمیم برای تراکتورسازی واگذاری آن به مردم و هواداران است و برای این منظور باید یک شرکت سهامی ایجاد شده و بخشی از سهام به هواداران اختصاص پیدا کند تا از این طریق در اداره و سرنوشت تیم خود نقش داشته باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه ما به ورزش همگانی توزیع عادلانه امکانات ورزشی است/ تکذیب انحلال تیم بسکتبال شهرداری تبریز/ واگذاری تراکتور مانند تیغ دو لبه می‌ماند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..