تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید اولین صابون ارگانیک استان در بیله سوارمغان

ساعت: 15:53 منتشر شده در مورخ: 1397/02/18 شناسه خبر: 1360563

جوان اهل بیله سواری برای اولین بار در استان، صابون تمام ارگانیک را تولید و به بهره برداری رسانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، سهیل بشیری جوان اهل بیله سواری برای اولین بار در استان، صابون تمام ارگانیک را تولید و به بهره برداری رسانده است.

بشیری پژوهشگر و تولیدکننده موفق اهل بیله سوار در خصوص محصول ساخته شده خود می گوید: صابون کنجد سافرن با فرمول خالص و ارگانیک از روغن گیاهان طبیعی و غیر تراریخته برای نخستین بار در استان اردبیل به روش پرس سرد تولید شده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و روغن حیوانی و معدنی می باشد.
وی با اشاره به ارسال چند نمونه از جدیدترین محصول تولیدی (صابون ارگانیک) به برخی استانها برای راه یابی به بازار کشور، خاطر نشان کرد: این محصول دارای خواص تقویت کننده پوست، ضد لک، ضد جوش و ضد قارچ است که هم اکنون در بازار منطقه مغان عرضه می شود.
او می گوید: روغن کنجد به دلیل غنی بودن از ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست بوده و خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده و وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند، مقابله می‌کند.

بشیری می گوید: علاوه بر اینکه صابون سافرن از بروز بیماری‌های مفصلی و آرتروز جلوگیری می کند موجب دفع آکنه و رفع خستگی پوست نیز می شود و اسانس های ملایم و خوش بو کننده به کار برده شده در این صابون نیز که به صورت کاملا طبیعی و از گیاهان دامنه های سبلان تهیه شده است موجب ملایمت و خوش بو کننده گی می شود.

به گفته وی ، کاربردی شدن علوم می تواند افراد را بیشتر به سمت تحصیل و پژوهش هدایت کند وهرچه علوم به سمت کاربردی شدن و تولید محصول پیش برود برای صاحبان اندیشه جذاب تر و پرسود تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سبلانه، در صورت حمایت مسئولان و بخش خصوصی از این محصول تولید شده، می توان شاهد تحول گسترده در صنعت مواد آرایشی بهداشتی بود که علاوه بر جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی همچون دانه های روغنی به اشتغال تعدادی از بیکاران نیز منجر خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید اولین صابون ارگانیک استان در بیله سوارمغان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..