تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ 191 نفر از عابران پیاده در مازندران

ساعت: 12:53 منتشر شده در مورخ: 1397/02/18 شناسه خبر: 1360569

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال گذشته 191 نفر از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته (96) را 618 نفر اعلام کرد و افزود: 31 درصد از کل تلفات حوادث رانندگی سال گذشته عابران پیاده هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته شدند، افراد بالای 61 سال با 48 درصد و کمترین گروه سنی مربوط به سن کمتر از 11 تا 20 سال با با تعداد دو درصد قرار دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: براساس آمار ماه‌های آبان با 26، اردیبهشت با 20 و شهریور با 19 مورد فوتی بیشترین و آذر با 11 فوتی کمترین ماهی بود در آن به ثبت رسید.

عباسی با بیان اینکه بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های بابل با 38، ساری با 21 و قائم‌شهر با 20 مورد به ترتیب بیشترین فوتی و کمترین شهر کلاردشت با یک فوتی در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیشترین نوع وسیله درگیر با عابران پیاده را خودروی سواری با 73 درصد و بعد از به ترتیب نیسان با 13 درصد، کامیون با 6 درصد، موتور و سایر موارد هر کدام با چهار درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند ضمن اینکه در بین خودروهای سواری پراید با 44 نفر بیشترین برخورد را با عابران داشتند.

وی درباره افزایش سن سالمندی گفت: این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابران، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ 191 نفر از عابران پیاده در مازندران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..