تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش اوباما ، کری و ظریف به خروج امریکا از برجام

ساعت 24-باراک اوباما تاکید کرد که تصمیم امروز در به خطر انداختن برجام یک اشتباه بسیار مهلک است.همچنین وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری تاکید کرد که پس از ارزیابی از تامین منافع کامل ایران در برجام توسط کشورهای دیگر عضو، پاسخ نهایی ایران مشخص خواهد شد.

 باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین آمریکا که از زمان پایان ریاست‌جمهوری خود اظهارنظری در مورد برجام نکرده بود، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تهدیدهای مهم‌تری برای امنیت آمریکا را نمی توان یافت که از احتمال اشاعه تسلیحات هسته‌ای یا ایجاد یک جنگ ویرانگر در خاورمیانه خطرناک‌تر باشد.

ظریف: پس از ارزیابی از تامین منافع کامل ایران پاسخ نهایی‌مان مشخص خواهد شد

ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری تاکید کرد که پس از ارزیابی از تامین منافع کامل ایران در برجام توسط کشورهای دیگر عضو، پاسخ نهایی ایران مشخص خواهد شد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با انتشار پیام توییتری در واکنش به تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از برجام گفت: در واکنش به نقض‌های مکرر آمریکا در برجام و خروج غیرقانونی این کشور از این توافق همانطور که از سوی رییس‌جمهور روحانی ماموریت یافته‌ام یک تلاش دیپلماتیک را برای ارزیابی اینکه آیا دیگر کشورهای عضو برجام می‌توانند منافع ایران در برجام را به طور کامل تامین کنند، انجام خواهم داد.

نتیجه این امر واکنش ما را مشخص خواهد کرد.

جان کری: خروج از برجام ما را منزوی می‌کند

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن ابراز تأسف نسبت به تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام،‌ تأکید کرد که این اقدام اعتبار آمریکا و امنیت این کشور را تضعیف و واشنگتن را منزوی خواهد کرد.

 جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری کشورش برای خروج از توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

کری در بیانیه خود خاطرنشان کرد: تصمیم امروز امنیت ما را تضعیف می‌کند،‌ اعتبار ما را از بین می‌برد، ما را در میان متحدان اروپایی‌ خود منزوی می‌کند، اسرائیل را در معرض خطرات بزرگ‌تر قرار می‌دهد،‌ تندروهای ایران را تقویت می‌کند، نفوذ جهانی‌مان برای رسیدگی به رفتار ایران را کاهش می‌دهد و به توانایی دولت‌های آینده برای انجام توافقات بین‌المللی آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: نیاز به هیچ صحبتی نیست. واقعیت گویاست. این تصمیم به جای سازندگی بر اساس یک‌سری تدابیر راستی‌آزمایی منع اشاعه بی‌سابقه، آنها را به خطر می‌اندازد و جهان را به شرایطی که یک سال پیش با آن مواجه بود، باز می‌گرداند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که نقش بسزایی در حصول توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی داشت، افزود: میزان خسارتی که این تصمیم به بار می‌آورد، منوط به کاری است که اروپا می‌تواند برای حفظ توافق هسته‌ای انجام دهد و منوط به واکنش ایران است. باید امیدوار باشیم که جهان بتواند توافق هسته‌ای را حفظ کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش اوباما ، کری و ظریف به خروج امریکا از برجام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..