تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خیابان ابوسعید، بورس لوستر و روشنایی

هفته نامه همشهری شش و هفت - فاطمه شیخ علیزاده: حرف از تزئینات خانه که به میان می آید، لوستر و انواع آویز و روشنایی یکی از اصلی ترین ارکان آن محسوب می شود که نقش خیلی مهمی در زیبایی خانه شما بازی می کنند. اگر این روزها به فکر این هستید که برای خرید این کالاهای لوکس سری به مراکز خرید بزنید بد نیست بدانید که یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بورس خرید این نوع کالا خیابان ابوسعید است.

قدم زدن در خیابان ابوسعید برای خرید لوستر و روشنایی

خیابان ابوسعید کجاست؟

خیابان ابوسعید حد فاصل میدان منیریه و چهارراه گلوبندک قرار دارد. این خیابان در شرق میدان منیریه و در غرب چهارراه گلوبندک است. بنابراین در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. اگر می خواهید برای دیدن لوستر و کالای لوکس مغازه های این خیابان به اینجا بروید بهتر است از مترو میدان پانزده خرداد استفاده کنید. ممکن است با خودتان فکر کنید که اگر با مترو به اینجا بروید چطور می توانید خرید خود را به خانه بیاورید.

برای تصمیم گیری در مورد این موضوع باید اول مشخص کنید که خرید شما چه نوع کالایی است. ممکن است شما بخواهید یک لوستر کوچک بخرید و با یک آباژور نه چندان سنگین. در این صورت بهتر است بعد از ساعات طرح ترافیک از محدوده خیابان ولیعصر وارد میدان منیریه و بعد وارد خیابان ابوسعید شوید تا بتوانید خرید خود را به خانه بیاورید اما اگر لوسترهای بزرگ می خواهید باید که این نوع لوسترها توسط نصاب های مخصوص حمل و نصب می شود و شما نمی توانید با ماشین شخصی خود خریدتان به خانه ببرید.

قدم زدن در خیابان ابوسعید برای خرید لوستر و روشنایی

لوسترهای بلور

به خیابان ابوسعید آمدیم و سری به یکی از مغازه های لوستر فروشی زدیم. آنچه در این مغازه بیشتر از جنس دیگری به چشم می خورد، لوستر بلور هستند. این نوع لوستر همان شکل کلاسیک لوستر هستند که در خانه های ایرانی طرفداران زیادی دارد. آقای کارگر که از کسبه این راسته است در مورد این نوع لوسترها می گوید: «اگر بخواهم برای خانه خودم لوستر بخرم یا بخواهم به کسی پیشنهادی برای خرید لوستر بدهم، این نوع لوسترها را پیشنهاد می دهم. به دلیل این که تمام بدنه این لوسترها بلور و آویزهای آن کریستال است. شستشوی راحتی دارد و در اثر گرد و غبار و شست و شوی مکرر مستهلک نمی شود. در واقع می توان این طور گفت که این نوع لوسترها مهمان یک عمر در خانه ها خواهد بود. همچنین جلوه زیبایی خاصی دارد و از مد نمی افتد.»

قدم زدن در خیابان ابوسعید برای خرید لوستر و روشنایی

او در مورد قیمت این نوع لوسترها می گوید: «قیمت این نوع لوسترها از یک میلیون تومان شروع می شود. این قیمت که حداقل قیمت است، مربوط می شود به یک لوستر شش شاخه کم آویز. هر قدر تعداد شاخه ها بیشتر شود و حجم آویزهای به کار رفته در لوستر بالا رود روی قیمت کار تاثیر می گذارد. این قیمت گاهی با 10 میلیون هم بالا می رود. البته نوعی از لوسترهای خیلی بزرگ هم وجود دارد که برای کار کردن مابین راه پله خانه های دوبلکس ساخته شده. این لوسترها حدود دو متر طول دارد و قیمت آن گاهی به 50 میلیون تومان و حتی بالاتر هم می رسد.

لوسترهای چینی

یکی دیگر از انواع لوسترهایی که در مغازه های خیابان ابوسعید دیده می شود. لوسترهایی است که معمولا هیچ آویزی ندارد و هیچ نوع بلور و کریستالی در آن به کار نرفته، اما با چینی تزئین شده اند. البته در برخی از انواع آن هم آویزهای کریستالی به کار رفته اما زیبایی خود چینی به حدی است که حتی نوع بدون آویز آن هم طرفداران زیادی دارد. برخی از انواع آن از گران ترین لوسترهای بازار محسوب می شوند. آقای افشاری یکی از فروشنده ها که در مغازه خود انواع مختلفی از این نوع لوستر دارد، می گوید: «اکثر این لوستر کار دست ایرانی هستند. به همین دلیل قیمت بالایی دارند. البته در میان اینها، کارهای وارداتی از کشور چین هم دیده می شود.»

مهم ترین بخش نگهداری از از این لوسترها حمل و نقل آن است. در بیشتر مواقع لوستر را به همراه نصاب به خانه مشتری می فرستیم تا سالم روی سقف خانه مشتری جای گیرد. این دقت را در موقع اثاث کشی هم باید برای جابجایی لوستر به خرج داد. قیمت این نوع لوسترها از یک و نیم میلیون تومان شروع شده و گاهی تا 15 میلیون تومان هم بالا می رود.

قدم زدن در خیابان ابوسعید برای خرید لوستر و روشنایی

لوسترهای فانتزی

لوسترهایی با طرح های فانتزی هم امروزه در بازار مشتریان زیادی دارند. از این نوع لوسترها می توان لوسترهایی را نام برد که شاخه های آنها چوبی هستند و یا لوسترهایی که کلاهک های پارچه ای دارند. عباسیان که فروشنده این نوع لوسترها در راسته ابوسعید است و به جز لوسترهای فانتزی نوع دیگری لوستر در مغازه اش نمی فروشد. در مورد این نوع کارها می گوید: «این نوع کارها معمولا وارداتی از کشور چین هستند. این روزها چیدمان مدرن مد شده و فضای خیلی از خانه هم کوچک است. این لوسترها برای این گونه موارد کارایی دارد. از طرفی قیمت مناسب آن مشتری را جلب می کند.

همه کسانی که ظاهر این لوسترها را می پسندند در مورد شستشوی آن از ما سوال می کنند. خیلی ها نگران این موضوع هستند که به مرور زمان دوده و گرد و خاک ظاهر این لوستر را خراب کند و با شستشو هم کلاهک لوسترشان خراب شود اما اگر در لگن آب سرد و پودر لباسشویی حدود نیم ساعتی این کلاهک را قرار دهند کاملا تمیز می شود و تغییر شکل نمی دهد. اما اگر بر اثر اتفاق پارچه کلاهک پاره یا سوراخ شد یدک آن در بازار به وفور یافت می شود و قیمت آن هم چندان بالا نیست. قیمت کلاهک های پارچه ای 10 هزار تومان است. قیمت این نوع لوسترهای تزئینی هم از پانصد هزار تومان شروع می شود.»

انواع آینه و شمعدان و کنسول

در راسته ابوسعید علاوه بر لوستر انواع آباژور و دیواری و روشنایی های دیگر هم پیدا می شود. اما این تمام ماجرا نیست. این خیابان به نوعی بورس خرید آینه و شمعدان هم محسوب می شود و بسیاری از مغازه ها به صورت تخصصی آینه شمعدان می فروشند. البته خیلی دیگر از مغازه ها هم در کنار لوسترهای شان آینه و شمعدان هم دارند. آقای آصفی از فروشندگانی است که تنها آینه و شمعدان در مغازه خود دارد. او این طور توضیح می دهد: «به طور کلی می توان آینه شمعدان های موجود در بازار این روزها را به چهار گروه اصلی تقسیم کرد. آینه شمعدان های برنزی، نقره ای، چوبی و برنجی.»

قدم زدن در خیابان ابوسعید برای خرید لوستر و روشنایی

او در مورد آینه شمعدان های برنزی می گوید: «این نوع کار در واقع نوع کلاسیک آینه شمعدان است. نیازی به توضیح هم نیست که برنز قیمت بالایی دارد و از این رو در این نوع کار قیمت ها از یک میلیون تومان شروع می شود اما عده ای هم هستند که حاضرند آینه شمدان های برنجی را به برنزی ترجیح دهند. طرح اجناس برنجی هم از همان برنزی ها الهام گرفته شده اما به دلیل تفاوت در جنس، قیمت شان هم با یکدیگر متفاوت است. قیمت آینه شمعدان های برنجی از 300 هزار تومان شروع می شوند و در بالاترین قیمت به یک میلیون تومان نمی رسند.»

آصفی در مورد آینه شمعدان های نقره می گوید: «کارهای موجود در بازار در واقع آبکاری نقره هستند. اگر نقره اصل خالص در بازار پیدا شود، قیمت آن بالای ده میلیون تومان خواهد بود. اما نقره های موجود در بازار که در واقع آبکاری هستند بین یک و نیم تا چهار میلیون تومان قیمت دارند. این نوع کارها تا ده سال ضمانت دارند. بعد از ده سال هم اگر تغییر رنگ داد، می توان آن را پرداخت کرد و یا دوباره آبکاری نقره به آن داد.» آینه شمعدان های چوبی هم طرفداران خاص خود را دارند. در برخی انواع آنها روی آینه و سرشمعدان با برنز تزئین شده که در این صورت قیمت بالاتر می رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خیابان ابوسعید، بورس لوستر و روشنایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..