تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر فاز فعالیت گروه‌های تروریستی از ابتدای 2018 در فضای سایبری

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار کمال هادیانفر در ششمین گردهمایی کشورهای اورآسیا با اشاره به اهمیت فضای سایبری گفت: در حال حاضر بیش از 4.2 میلیارد نفر در جهان کاربر فضای سایبری هستند و زندگی بدون اینترنت مشکلات فراوانی برای مردم جهان به همراه دارد و حتی برخی از امور مختل خواهد شد. لذا تامین امنیت فضای سایبری چالشی مهم برای همه دنیاست.

وی ادامه داد: سازمان‌های معتبر جهانی پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2020 جرایم و حملات سایبری و سرقت اطلاعات، ضرری مالی معادل 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی وارد می‌کند.

رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه هر تکنولوژی و فناوری همزمان با ایجاد فرصت،‌ تهدیداتی را به دنبال خواهد داشت گفت: دانشمندان معتقدند هر فناوری برای تکامل خود نیازمند دوره‌ای 10 تا 15 ساله است ولی متاسفانه استفاده شتابان انسان از این تکنولوژی‌های تکامل نیافته باعث سوء‌استفاده مجرمین در جهان شده و بی‌شک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های مدرن سرچشمه اغلب جرایم هستند.

هادیانفر با اشاره به تهدیدات آینده دنیا گفت: رشد فراوان و سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه به مقوله امنیت و همچنین شکل‌گیری و فعالیت گروه‌های سازمان یافته تروریستی در این فضا از مهمترین تهدیدات جامعه جهانی بوده و امروز شاهد فعالیت‌های وسیع مجرمان در گروه‌های سازمان یافته تروریستی همچون داعش، النصره، القاعده و دهها گروه تروریستی هستیم که به صورت پنهان فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این گروه‌های تروریستی سازمان یافته در دارک نت، وب‌ عمیق، فرینت، شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام،‌توییتر، فیس‌بوک، واتس‌آپ در کنار ابزارهای پنهان‌ساز هویت از پول‌های مجازی مانند بیت کوین و سرویس‌های رمزگذاری شده استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای ناجا تاکید کرد: امروز با تلاش‌های ایران،‌ روسیه، عراق، سوریه و حزب‌الله داعش به پایان خود در میدان نبرد رسیده ولی متاسفانه تفکر تکفیری - داعشی هنوز از سوی عوامل این گروه تروریستی در فضای سایبری تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه داعش و گروه‌های تکفیری از تلگرام و توییتر برای تبلیغ، ترویج و جلب و آموزش افراد استفاده می‌کنند گفت: گروه‌های تروریستی از ابتدای سال 2018 وارد فاز جدیدی تحت عنوان فعالیت گسترده و شبکه‌سازی سایبری برای یارگیری پنهان هستند. به گونه‌ای که داعش با چندصد کانال و به 11 زبان دنیا در تلگرام فعال شده است.

هادیانفر با اشاره به برخی فعالیت‌های دیگر مجرمان با انگیزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ... در دارک نت افزود: در سال 2017 شاهد حملات سایبری گسترده باج‌افزارها بودیم که خسارت‌های زیادی به کشورهای دنیا وارد آورد و باج‌افزار واناکرای و پتیا به تنهایی در زمانی کوتاه 100 کشور جهان را درگیر کردند. لذا شکی نیست که موفقیت پلیس‌ها در این فضا نیازمند سطح بالای همکاری‌های سریع و آنلاین و به دور از تشریفات دست و پا گیر است.

رئیس پلیس فتای ناجا اضافه کرد: البته باید به خاطر اقدام به موقع اینترپل در ایجاد مرکز سایبری تقدیر و تشکر کرد ولی نیازمند اقدامات جدی‌تر در این بخش هستیم چرا که به نسبت این پیشرفت‌ها،‌ ضریب توسعه پلیس در زمینه فناوری اطلاعات کند است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر فاز فعالیت گروه‌های تروریستی از ابتدای 2018 در فضای سایبری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..