تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه فرزندانی حرف گوش‌کن داشته باشیم؟

چگونه فرزندانی حرف گوش کن داشته باشیم؟جعفر بای آسیب شناس اجتماعی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر والدین فرزندان خود را بیش از حد متعارف امر و نهی یا به کاری که مد نظر خود بوده آنها را وادار کنند، این عمل ممکن است باعث بی توجهی فرزندان به حرف های والدین منجر شود.

وی ادامه داد: وقتی والدین کودکان خود را به کار مد نظر خود وادار کنند، این امر سبب می شود تا حرف والدین در پیش فرزندان خریداری نداشته باشد و  مشکلات متعددی در آینده تربیت فرزندان ایجاد  شود.

بیشتر بخوانید: چگونه کودک حرف شنویی تربیت کنیم؟

این آسیب شناس اجتماعی و خانواده با بیان اینکه والدین باید نکات تربیتی و دستورات خود را یکبار به کودکان خود گوش‌‎زد کنند، افزود: اگر والدین دستورات اخلاقی و تربیتی خود را یکبار به کودکان بگویند این کار سبب می شود تا فرزندان بیشتر به سمت خواسته والدین بروند و پدر مادرها باید منتظر نتیجه دستورات تربیتی خود بمانند.

بای عنوان کرد: زمانی که والدین درخواست های مکرر دارند و حرف های گوناگونی می زنند، این کار بی توجهی کودک را ایجاد می کند و والدین نمی توانند پیامد رفتار زشت و نامناسب فرزندانشان را به آنها بازگو کنند و دچار یک اشتباه تربیتی درباره فرزندانشان می شوند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان باید بدانند با بی توجهی به حرف والدین تفریحی از آنها گرفته می شود، تاکید کرد: وقتی به کودک خود دستوری می دهید نباید سریعا در صورت حرف گوش نکردن او درخواست خود را انجام دهید، زیرا در بلند مدت کودکان می فهمند که اگر حرف والدین خود را گوش نکنند پدر یا مادرشان آن کار را انجام می دهد و لذا هیچ اعتنایی به حرف والدین خود نمی کند.

بیشتر بخوانید: چطور می‌توان بچه حرف‌گوش‌کن تربیت کرد؟ 

این آسیب شناس اجتماعی و خانواده گفت: انتظار اطاعت نکردن از دستورات پدر و مادر از طرف فرزندان باید همیشه وجود داشته باشد و این مسئله هیچ گونه ارتباطی به زمان و دوره خاصی ندارد، زیرا پدر و مادر باید برای فرزندان خود کارهای تربیتی را تعیین کنند و این مسئله بیشتر به این دلیل است که فرزندان هنوز به اندازه کافی رشد نکرده تا فرق کار درست از نادرست را تشخیص دهند.

بای یادآور شد: باید در عین مهربانی و عطوفت اقتدار در دستورات والدین دیده شود تا فرزندان از پدر و مادر خود حرف شنوی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/

نکات کلیدی برای تربیت فرزندانی حرف گوش کن



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه فرزندانی حرف گوش‌کن داشته باشیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..