تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکارچیان غیرمجاز قلع و قمع می‌شوند/ اسباب بازی که جانتان را نجات می‌دهد

هلی کوپتر اسباب بازی که می‌تواند جان شما را نجات دهد/ شکارچیان حیوان زیر ذره بین پهپادها

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات و اکتشافات در دنیای جدید سبب آسان شدن زندگی افراد شده است، این اختراعات تصویری پرشتاب از دنیای جدیدی هستند که دانشمدان ما را به سوی آن سوق می‌دهند؛ باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به شکل مستمر به معرفی طرح‌های مبتنی بر فناوری در دنیا بپردازد

امروز نقش پهپادها در زندگی روزمره بسیار زیاد شده است این پهپادها هواپیماهای بدون سرنشینی هستند که نه تنها برای اهداف نظامی و جاسوسی استفاده می‌شود بلکه برای کمک رسانی به تمام مردم جهان طراحی شده است.

این پهپادها توانسته‌اند به کمک فناوری‌های جدید، انقلابی نوین در زندگی روزمره مردم ایجاد کنند که در اینجا به معرفی برخی از کاربردی‌ترین نقش‌های پهپاد در زندگی روزمره می‌پردازیم.

بارور کردن ابرها به کمک پهپادها

خشکسالی یکی از بزرگترین معضلاتی است که مردم جهان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بشر برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهای مختلفی را امتحان کرده است اما هیچ کدام از آنها بدون کمک پهپادهای خودکار نمی‌توانستند به نتیجه برسند. این پهپادها کمک می‌کنند تا ابرها بارور شوند و میزان بارش آنها بیشتر شود. برای نخستین بار در اوایل سال جاری ابرهای یک صحرا به کمک این پهپادها بارور شدند. این پهپادها که در ارتفاع 400 متری سطح زمین به پرواز درآمده بودند منورهایی را به سمت ابرها پرتاب کردند که این منورها سبب شد تا ابرها ببارند.

مقابله با شکارچیان به کمک فیلم ضبط شده پهپادها

شکار بی رویه حیوانات در کشورهای آفریقایی یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که فعالان محیط زیست با آن مواجه هستند؛ فیل و کرگدن دو گونه حیوانی هستند که بیش از حیوانات دیگر در معرض انقراض قرار گرفته‌اند؛ کشور زیمبابوه به تازگی موفق به بهره گیری از پهپادها برای حفاظت از حیوانات در حال انقراض شده است. این پهپادها در پارک‌های ملی مستقر می‌شوند و در هنگام شب بر فراز این پارک‌ها به پرواز درمی‌آیند و فیلمبرداری‌های لازم را انجام می‌دهند. مدیران پارک‌ها به کمک این فیلم‌های مخفی می‌توانند شکارچیان متخلف را شناسایی و دستگیر کنند.

هلی‌کوپتر اسباب بازی که دارو و خون را انتقال می‌دهد

یک شرکت ژاپنی موفق به تولید هلی کوپترهای اسباب بازی شده است که از این هلی کوپترها برای امداد رسانی استفاده می‌کنند این هلی کوپترها در شرایط بسیار سخت اقلیمی و آب و هوایی می‌توانند به پرواز درآیند و در مناطق دور دست امدادرسانی لازم را انجام دهند؛ همچنین این هلی کوپتر توان این را دارد خون و اعضای بدن را هم به سرعت انتقال دهد؛ همچنین در بسیاری از مناطق محرومی که دسترسی به دارو ندارند می‌توانند از این پهپاد کمک بگیرند.

انجام تمام کارها به وسیله پهپادها

پهپادها ربات‌هایی هستند که می‌توانند در دورترین نقاط و در بدترین شرایط به پرواز درآیند و کارهای مهمی را انجام دهند، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید فعالیت‌هایی را انجام دهید اما به دلیل موقعیت نامناسب از انجام این کار باز بمانید که البته این معضل و مشکل امروز به کمک پهپادها برطرف شده است یعنی این پهپادها می‌توانند در بالاترین نقاط آسمان بایستند و کارهای لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکارچیان غیرمجاز قلع و قمع می‌شوند/ اسباب بازی که جانتان را نجات می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..