تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه کم خوابی و چاقی در کودکان

چاقی که در میان کودکان نیز در حال افزایش است، می‌تواند به ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و دیابت نوع 2 منجر شود.

نتایج این مطالعه که توسط محققان دانشگاه وارویک در انگلیس انجام شد، نشان می‌دهد که خواب کودکان یک عامل خطر ساز بالقوه قابل‌تغییر برای ابتلا به چاقی در آینده است.

محققان در این مطالعه 42 مطالعه را که بر بیش از 75 هزار کودک انجام‌شده بود بررسی کردند. این کودکان بیش از سه سال مورد پیگیری قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه نشان داد، کودکانی که خوابی کمتر از میزان توصیه‌شده برای گروه سنی خود داشتند، وزن بیشتری کسب کردند و این کودکان در قیاس با کودکانی که خواب کافی داشتند 58 درصد بیشتر احتمال داشت که دارای اضافه‌وزن و یا چاقی شوند.

نتایج این مطالعه ارتباط محکمی را در خصوص کم‌خوابی و ابتلا به چاقی در میان کودکان تمامی گروه‌های سنی نشان داد و نشان می‌دهد که این افزایش خطر در میان هر دو گروه سنی کودکان کم سن و سال و بزرگ‌تر وجود دارد.

این مطالعه همچنین این مفهوم را تقویت می‌کند که محرومیت از خواب یک عامل خطرساز مهم برای ابتلا به چاقی است که در اوایل زندگی قابل‌شناسایی است.

بااین‌وجود محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه تنها یک ارتباط را به‌جای یک رابطه علت و معلولی نشان می‌دهد.نتایج این مطالعه در مجله Sleep منتشرشده است.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه کم خوابی و چاقی در کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..