تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لوتوس اگزایج اسپرت ۴۱۰ معرفی شد

کمپانی خودروسازی اگزایج از جدیدترین محصئل خود با نام لوتوس اگزایج اسپرت ۴۱۰ رونمایی کرد. این خودرو مخصوص پیست ساخته شده است و از شتاب صفر تا صد ۳٫۴ ثانیه برخوردار است. گفته می شود این خودرو برای بازارهای بریتانیا و اروپا ساخته شده و قیمت مشخصی هم هنوز برای این خودرو اعلام نشده.

لوتوس اگزایج اسپرت

لوتوس اگزایج اسپرت ۴۱۰ به عنوان جدیدترین عضو از خط تولید اصلاح شده اگزایج این هفته معرفی شده است.

به گفته این خودروساز بریتانیایی، اگزایج اسپرت ۴۱۰ مستقیما بر اساس اگزایج کاپ ۴۳۰ متمرکز بر پیست ساخته شده اما فاقد نیرومحرکه، سیستم تعلیق و شاسی های متمرکزتر این مدل است البته موتور آن تیون شده و قدرت ۴۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر تولید می کند.

لوتوس اگزایج اسپرترونمایی از لوتوس اگزایج اسپرت

عملکرد این نسخه جدید تاثیرگذارتر است و از شتاب صفر تا صد ۳٫۴ ثانیه و بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت بهره می برد.

اسپرت ۴۱۰ با وزن تنها ۱۰۵۴ کیلوگرم هم چنین سبک ترین اگزایج V6 تولید شده است. این خودرو به گیربکس دستی شش سرعته مجهز می شود.

از ویژگی های قابل توجه در این خودرو می توان به بسته ارتقایی ایرودینامیک اشاره کرد که مرکز ثقل ۱۵۰ کیلوگرم فراهم می سازد. هم چنین دمپرهای Nitron قابل تنظیم در سه جهت به همراه رینگ های آلیاژی مصنوعی فوق سبک با تایرهای Pilot Sport Cup 2 میشلین برای این خودرو تعبیه شده است.

لوتوس اگزایج اسپرتنمای بیرونی لوتوس اگزایج اسپرت

از دیگر هایلایت های این خودرو می توان به ترمزهای AP Racing، کالیپرهای چهار پیستون به همراه دیسک های دو بخشی J-hook، قطعات فیبر کربنی برای تهویه های هوا، اسپلیتر جلو و تودوزی چرمی و آلکانترا اشاره کرد.

جزئیات بیشتر درباره لوتوس اگزایج اسپرتلوتوس اگزایج اسپرتمشخصات فنی لوتوس اگزایج اسپرت

لوتوس که از زیرمجموعه‌های جیلی چین به شمار می‌رود، مدل جدیدی با نام اگزیج اسپرت ۴۱۰ ارائه کرده است که امکانات خود را از مدل اگزیج کاپ ۴۳۰ قرض می‌گیرد.

لوتوس قصد دارد محدوده خودروی اگزیج (Exige) خود را با ارائه مدل جدیدی به نام اسپرت ۴۱۰ گسترش دهد، که از برخی ویژگی‌ها و قطعات خودروی اسپرت اگزیج کاپ ۴۳۰ بهره می‌برد. لوتوس اگزیج اسپرت ۴۱۰، که در رتبه بالاتری نسبت به مدل ۳۵۰ قرار می‌گیرد؛ در قسمت‌هایی مانند پیشرانه، سیستم تعلیق و آیرودینامیک امکانات اگزیج کاپ ۴۳۰ را دریافت می‌کند.

اگزیج اسپرت ۴۱۰ از پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به سوپرشارژر کاپ ۴۳۰ استفاده می‌کند، که برای تولید ۴۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور کالیبره شده است. این مدل همچنین از خنک‌کننده (کولر) روغن و کلاچ بزرگ‌تر متعلق به خودروی لوتوس کاپ ۴۳۰ بهره می‌برد. برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌ها از جعبه دنده ۶ سرعته دستی با نسبت‌ دنده‌های نزدیک به هم استفاده می‌شود، در حالی که اتصال تعویض دنده در داخل به وضوح قابل مشاهده است. جدیدترین محصول اسپرت لوتوس قادر است در زمان ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و در این میان بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت مدل اگزیج کاپ ۴۳۰ را با پیکربندی کوپه حفظ می‌کند.

لوتوس اگزایج اسپرتلوتوس اگزایج اسپرت ۴۱۰

خودروی اسپرت لوتوس کاپ ۴۳۰ با بخشندگی هر چه بیش‌تر، شاسی، تعلیق و دمپرهای خود را به مدل اگزیج اسپرت ۴۱۰ اهدا می‌کند. دمپرهای قابل‌تنظیم و سه‌راهه نیترون (Nitron) بازسازی شده‌اند و برای دست‌یابی به خواسته‌های آیرودینامیکی خودرو خود را تطبیق داده‌اند. همچنین از میله‌های ضد غلتش ایباخ (Eibach) در جلو و عقب خودرو به عنوان تنظیمات استاندارد بهره‌ گرفته می‌شود.

مشخصات لوتوس اگزایج

اگزیج اسپرت ۴۱۰ از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ همراه با رینگ‌های
فوق‌ سبک و دست‌ساز با رنگ سیاه و نقره‌ای استفاده خواهد شد. برای بهبود
ترمزگیری خودرو نیز کالیبرهای ترمز چهار پیستونی AP Racing در ترکیب با
دیسک‌های ترمز دوتکه J-hook بکار گرفته شده‌اند.

لوتوس اگزایج اسپرتخودروی لوتوس اگزایج اسپرت

لوتوس برای کمک به کاهش وزن خودروی اسپرت ۴۱۰، یک سیستم اگزوز کاملا
تیتانیومی اضافه کرده است که ۱۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کم می‌کند تا به وزن
قابل ملاحظه ۱۰۵۴ کیلوگرم برسد. برند بریتانیایی زیر مجموعه جیلی،
برای تعدادی از اجزای قابل مشاهده مانند پوشش پادری، سقف، تجهیزات
داشبورد و سپر خودرو از قطعات فیبر کربن بهره می‌گیرد.

در حالی که لوتوس اگزیج اسپرت ۴۱۰ یک خودروی جاده‌ای محسوب می‌شود، اما این خودروساز گزینه‌های گوناگونی از تجهیزات موتوراسپرت مانند دکمه خاموش‌کننده آتش، سوئیچ برقی الکتریکی، حذف کیسه هوا، فرمان بدون متعلقات کیسه هوا و مهار چهار نقطه‌ای را برای مشتریان ارائه می‌دهد. مالکان این خودرو همچنین می‌توانند قفس غلت‌گیر سازگار با مسابقات فرمول یک را با پرداخت هزینه بیش‌تر خریداری کنند. لوتوس اگزیج اسپرت ۴۱۰ در بهترین حالت می‌تواند نیروی روبه‌پایینی معادل ۱۵۰ کیلوگرم تولید کند.

فضای داخلی لوتوس اگزایجلوتوس اگزایج اسپرتفضای داخلی لوتوس اگزایج اسپرت

در فضای داخلی، فرمان آلکانترا و صندلی‌های اسپرت فیبر کربن لوتوس را پیدا خواهید کرد،
که با تریم چرم خالص؛ یا آلکانترا و چرم همراه با دوخت متضاد عرضه می‌شوند.
پکیج رنگ داخلی در قسمت‌های مختلف مانند محفظه‌های سیستم تهویه مطبوع،
قاب پنجره‌ الکتریکی و کنسول مرکزی با رنگ‌های متضای ارائه خواهند شد.
دیگر گزینه‌ها شامل سیستم تهویه مطبوع، قابلیت‌های آی‌پاد (ipod) و بلوتوث است.

آخرین و جدیدترین سبک طراحی لوتوس در خودروی اگزیج اسپرت ۴۱۰ ارائه شده است
که شامل طراحی جلوپنجره مشبک و برخی اصلاحات آیرودینامیکی می‌شود.
این سبک طراحی ظاهری همچنین به مدل موجود اگزیج اسپرت ۳۵۰ لوتوس
نیز اضافه خواهد شد. لوتوس اعلام کرده است که خودروی اگزیج اسپرت ۴۱۰
در بازار ایالات متحده آمریکا فروخته نمی‌شود و در حال حاضر در بازارهای بریتانیا
و اروپا به فروش خواهد رسید. هنوز جزئیات مربوط به قیمت این خودروی اسپرت جدید
توسط سازنده اعلام نشده است، اما احتمالا تا روزهای منتهی به تاریخ فروش
خبرهای بیش‌تری از آن منتشر شود.

خبر خودرو و زومیت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لوتوس اگزایج اسپرت ۴۱۰ معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..