تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخمک گذاری چه موقع است؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: 25 سالم است و پریود منظم با سیکل٢۶ تا ٣٠ روزه دارم. تا الان هم مشکلی نداشتم. کیستم ندارم. قصد بارداری دارم. در روز ١۵ سیکلم سونو از راه شکم دادم ابعاد رحم و تخمدان ها نرمال بود اما تعداد فولیکول ها در هر تخمدان ۶ تا ٨ عدد و بزرگترین در تخمدان راست ٨ میل و در تخمدان چپ ٧ میل بود. چون از کیت تخمک گذاری استفاده کردم کردم و درروز ١٢ هر دوخطش رنگ گرفته و١٣سیکل کم رنگ شد اما ١۴ پررنگ شد و مختصر مایع در رحم بود ماما گفت از زمان تخمک گذاری گذشته. آیا لازم است بروم متخصص زنان و این فولیکول ها مشکل ایجاد می کنند؟ ماه دیگر برای مطمن شدم از ابعاد فولیکول و تخمک گذاری کی بروم سونو؟ سونو شکمی یا واژینال؟
پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:

دوست عزیز اولا توضیح نداده اید که چه سوابقی دارید و اصلا چند وقت است که برای بارداری اقدام کردید. اگر به تازگی اقدام کردید و آزمایشات و بررسی های قبل بارداری را انجام دادید و سوابق خاص خانوادگی و فردی چه شما و چه همسرتان نداشتید روزهای وسط سیکل که احتمال تخمک گذاری بیشتر است اقدام کنید اما اگر سابقه بد قبلی از نظر فردی یا خانوادگی دارید یا بیش از یک سال است که برای بارداری اقدام کردید و نتیجه نگرفتید مستقیما به یکی از کلینیک های نازایی مراجعه کنید تا یک پلن درمانی اصولی برای شما برنامه ریزی شود و از خود تشخیصی و خود درمانی پرهیز کنید.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخمک گذاری چه موقع است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..