تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجوی نمونه‌ای که به عنوان داور برجسته نشریات علمی فعالیت می‌کند/ مسئولان استانی به جوانان اعتماد کنند

ساعت: 08:59 منتشر شده در مورخ: 1397/02/17 شناسه خبر: 1360088

دانش آموخته دکتری برق دانشگاه ارومیه گفت: رونق کسب و کار در هر استانی مستلزم حمایت از فعالان همان استان است؛ از مسئولان استان درخواست می‌کنیم که به جوانان استان خودمان اعتماد کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، افراد نخبه و برتر در هر مجموعه‌ای، می‌توانند الگوی مناسبی برای سایر همتایان خود باشند و نخبگان دانشجویی در این میان جایگاه ویژه‌ای دارند.

در همین راستا بنابر اعلام معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه، هاشم کلب خانی دانش آموخته دکتری برق دانشگاه ارومیه به عنوان داور برجسته نشریه علمی معتبر Biomedical  Signal  Processing  and  control در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

نشریه Biomedical  Signal  Processing  and  control در برگیرنده مقالاتی در زمینه پرازش سیگنال‌های حیاتی و پزشکی است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۳ به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه از گروه آموزشی فنی و مهندسی با ۶۵/۸۸ امتیاز انتخاب شده بود؛ لذا در زمینه موفقیت  هاشم کلب خوانی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه آمده است:

*لطفا در مورد رزومه تحصیلی خود توضیح دهید.

کلب خانی: بنده فارغ التحصیل مقطع دکتری تخصصی در رشته مهندسی برق، گرایش مخابرات سیستم از دانشگاه ارومیه می‌باشم. هم چنین مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد را نیز در دانشگاه ارومیه در رشته مهندسی برق، گرایش مخابرات سیستم به اتمام رساندم.

*اگر به گذشته برمی گشتید، آیا همین رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کردید؟

کلب خانی: بله، قطعا دوباره همین رشته و همین گرایش را انتخاب می‌کردم. رشته برق با وجود تمامی سختی‌ها و دشواری ها، برای من رشته بسیار جذابی است. دانشجویان مهندسی برق در این مسیر سختی¬های زیادی تحمل می‌کنند، ولی متاسفانه در زمینه اشتغال مخصوصا در شهرستانها وضعیت مناسبی وجود ندارد و برای اشتغال در رشته تخصصی باید به شهر‌های بزرگتر مهاجرت کرد.

* در مورد فعالیتهای علمی و پژوهشی خود نیز توضیح دهید.

کلب خانی: فعالیت‌های پژوهشی من در زمینه مخابرات سیستم می باشد که شامل مخابرات بی سیم، پردازش سیگنال و پردازش تصویر می‌باشد. در زمینه مخابرات بی سیم، عمده فعالیت‌های ما در زمینه ارتباطات سیار در شبکه‌های سلولی نسل چهارم می‌باشد که اخیرا در زمینه نسل پنجم شبکه‌های موبایل نیز فعالیت می‌کنیم. در زمینه پردازش سیگنال و تصویر، بیشتر فعالیت‌های ما در موضوع پردازش تصاویر و سیگنال‌های پزشکی و حیاتی نظیر MRI، fMRI، EEG و ECG می‌باشد که این سیگنال‌ها نقش اساسی در بررسی فعالیت‌های انسان و تشخیص بیماری‌های مختلف دارند.

هم چنین در زمینه پردازش تصویر با همکاری ماهرخ شایسته (استاد راهنما) و محسن موسوی موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای تشخیص خواب آلودگی و حواس پرتی شدیم که می‌تواند به خوبی خواب آلودگی و حواس پرتی را تشخیص دهد. این دستگاه می‌تواند برای نظارت بر رانندگان استفاده شود که می‌تواند مانع بسیاری از اتفاقات ناگوار در رانندگی شود.حاصل این فعالیت‌ها چاپ ۱۸ مقاله در نشریه‌های بین المللی ISI، ۱۵ مقاله کنفرانس، ۴ طرح پژوهشی و یک ثبت اختراع می‌باشد. هم چنین، ۶ مقاله ISI در مرحله داوری و چندین مقاله نیز در دست نگارش می‌باشد. هم چنین موفق به کسب عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه در مقطع دکتری تخصصی و اخذ دو جایزه از بنیاد ملی نخبگان شدم.

* انتخاب داور برای نشریه‌های علمی به چه صورت انجام می‌پذیرد.

کلب خانی: انتخاب داور بر اساس کیفیت و تعداد مقاله های منتشر در نشریه های علمی به ویژه در همان نشریه و نشریه‌هایی با زمینه‌های مشابه صورت می‌گیرد. اگر داوری‌ها در زمان مقرر انجام شوند و کیفیت خوبی داشته باشند، در ادامه نیز مقاله‌هایی برای داوری ارسال می‌شوند.

* برنامه‌های آتی به عنوان یکی از دانشجویان نمونه دانشگاه ارومیه چیست؟

کلب خانی: مهم‌ترین برنامه آتی من، تلاش برای جذب در یکی از دانشگاه‌های کشور می‌باشد. علاوه بر این، برنامه‌هایی نیز برای راه اندازی فعالیت های فناورانه در نظر داریم که انشالله به ثمر برسند.

* در فعالیت‌های سیاسی حضور چندانی نداشته‌اید آیا برای این عدم فعالیت دلایلی دارید؟

کلب خانی: من به هیچ وجه منکر فواید و محاسن این گونه فعالیت‌ها نیستم و حتی دانشجویان را در حد متوسط و معقول، به این نوع فعالیت‌ها توصیه هم می‌کنم؛ اما من شخصاً به دلایلی، چون عدم فرصت کافی و وسواس خاص در مسائل سیاسی و اجتماعی، کمتر در این عرصه‌ها فعالیت داشته‌ام. از این رو، فرصت چندانی برای فعالیت‌های غیر درسی نداشته‌ام.

دلیل دیگر این است که نمی‌خواستم که تابع گروه و جناح خاصی باشم. به نظر من، فعالیت سیاسی داشتن برای دانشجو خوب است؛ اما به شرط این که دانشجو در جریان و گروه‌های سیاسی هضم نشود.
فعالیت سیاسی داشتن برای دانشجو خوب است؛ اما به شرط این که دانشجو در جریان و گروه‌های سیاسی هضم نشود.
* چه کسانی در راه پیشرفت و موفقیت شما تاثیرگذار بوده‌اند؟

کلب خانی: فعالیت های پژوهشی و موفقیت های علمی خودم رو مدیون اساتید بزرگوار به ویژه ماهرخ شایسته هستم که افتخار شاگردی آن‌ها داشتم. استاد شایسته از سال آخر مقطع کارشناسی تا اتمام مقطع دکتری تخصصی استاد راهنمای بنده بودند که در طی این سال‌ها من و بقیه دانشجویانشان را دلسوزانه راهنمایی کرده و خودشان را وقف این کار نموده‌اند. همچنین حمایت های خانواده‌ام، مخصوصا پدر و مادر و همسرم، تاثیر بسزایی در این مسیر داشتند.

* در مسیر تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی کلان کشور، چه نوع آفت‌هایی می‌بینید؟

کلب خانی: مهم‌ترین مشکل، مدرک گرایی است که با وجود هشدارها، به آن توجهی نشده است. البته در شرایط فعلی کشور که برای هر کاری مدرک مورد نیاز است، این مدرک گرایی اجتناب ناپذیر است.

با وجود تمامی این مسائل، اگر دانشجو به خاطر مدرک بخواهد چهار سال از بهترین زمان عمر خود را صرف کند، یقیناً زیان کرده است. کمبود امکانات، عدم توجه کافی به استعداد‌ها و… نیز از مشکلات کار پژوهش و تحقیق در کشور است.

* چه توصیه و پیشنهادی برای دانشجویان دارید؟

کلب خانی: تجربیات خودم در طول تحصیل را در قالب نکاتی بیان می‌کنم:

۱- دانشجویان روی مطالعات گروهی و جمعی، به ویژه در محیط‌های خوابگاهی، برنامه ریزی کنند. متأسفانه ما در تحصیل و پژوهش، چندان به این مسئله توجه نداریم.

۲- دانشجویان، برای تحصیل خود، هدفی را معین کنند و بر اساس آن هدف، راه‌های قابل دسترسی را پیش بینی کنند.

۳- در طول مدت تحصیل، وقت خود را به چند بخش تقسیم کنند تا هم به تحصیل خود برسند و هم به تحقیق، تفریح و استراحت؛ تأکید صرف بر یک بخش، فایده چندانی نخواهد داشت.۴- دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل و پژوهش، باید از اینترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی قوی استفاده کنند و تنها در راه‌های علمی از آن بهره ببرند.

۵- در کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی خود، از مشورت با استادان غفلت نکنند و بدانند که استادان در موفقیت آن‌ها تأثیر بسیاری دارند. همچنین از فرصت‌ها و امکانات موجود در دانشگاه‌ها هم کمال استفاده را ببرند و به آینده امیدوار باشند.

* در پایان انتظارات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

کلب خانی: رونق کسب و کار در هر استانی مستلزم حمایت از فعالان همان استان می‌باشد. از مسئولین محترم استان درخواست می کنیم که به جوانان استان خودمان اعتماد کنند و زمینه برای استفاده از دانش آن‌ها فراهم کنند. گرچه در زمان فعلی رقابت‌ها خیلی جدی است و برای عقب نماندن باید از تکنولوژی‌های روز استفاده کرد، ولی با این حال با برنامه ریزی و اعتماد به جوانان استان نیز می توان موفق بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجوی نمونه‌ای که به عنوان داور برجسته نشریات علمی فعالیت می‌کند/ مسئولان استانی به جوانان اعتماد کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..