تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دویست و شانزدهمین چاپ «مفاتیح الحیات» به نمایشگاه کتاب آمد

چاپ دویست و شانزدهم کتاب «مفاتیح الحیات» اثر آیت الله جوادی آملی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

به گزارش شما نیوز ،؛ چاپ دویست و شانزدهم «مفاتیح الحیات» اثر آیت الله عبدالله جوادی آملی از سوی نشر اسراء در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

آیت الله جوادی آملی با اشراف همه جانبه به منابع وحیانی و با بهره‌وری کامل از کتاب و سنت و همچنین عقل برهانی و نیز با ژرف‌بینی خاص به این ایده تفطن دادن که همان طور که بزرگ محدث روزگار ما، جناب حاج شیخ عباس قمی با اثر ماندگار و سودمندش یعنی مفاتیح الجنان، راه بزرگ سلوک و بندگان و ارتباط انسان با خدا را از طریق انجام دادن اعمال عبادی در سه بخش نماز، دعا و زیارات و بهره مندی از ثواب و پاداش آنها هموار کرد، کتابی دیگر لازم است که جلد دوم و مکمل آن محسوب شود و شئون دنیایی به ویژه امور اجتماعی بندگان را نیز با همان رویکرد، با آموزه‌های وحیانی مرتبط سازد تا آدمی در زندگی خود از این برنامه‌های الهی بهرمند گردد و از آثار آن، هم در دنیا و هم در عقبا سود ببرد، از این رو این کتاب، «مفاتیح الحیات» نام یافت.

پس رسالت این اثر نفیس و ماندگار این است که با تکیه بر منابع وحیانی، اصول و مبانی و نیز مواد و فروعاتی استنباط و استخراج شوند که در جهت معنا بخشی به زندگی انسانی در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به کار آیند.

بنابراین می‌توان نقطه مشترک این اثر با کتاب مفاتیح الجنان را در این دانست که انسان با داشتن حسن فاعلی و حسن فعلی اعم از انجام اعمال عبادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی از ثواب و پاداش الهی بهره مند می‌گردد و در هر دو اثر به این ثواب‌ها، عقاب‌ها، آثار و پیامد رفتارها توجه شده است؛ اما امتیاز این کتاب این است که مباحث آن،ناظر به رفتار، گفتار و حتی نیت‌هایی است که توجه و اهتمام به آن‌ها مناسبات فردی و اجتماعی و زیست محیطی او را تنظیم، تصحیح و اصلاح می‌کنند.

چاپ دویست و شانزدهم کتاب «مفاتیح الحیات» اثر آیت الله جوادی آملی با قیمت ۱۷ هزار  ۵۰۰ تومان در غرفه نشر اسرا به مخاطبان عرضه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دویست و شانزدهمین چاپ «مفاتیح الحیات» به نمایشگاه کتاب آمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..