تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باغ لاله های کرج زیبا ترین باغ گل البرز

یکی از زیباترین مکان‌های تفریحی کرجی‌ها باغ گل‌ها است که روزانه افراد بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

کرج به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران شناخته می‌شود که در کوهپایه در در دامنه رشته کوه‌های البرز قرار گرفته است. پس از تهران بزرگ‌ترین شهر مهاجرپذیر ایران کرج است و به همین دلیل جمعیتی جوان دارد. این شهر با دارا بودن تاریخ و تمدنی کهن و موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری دارد. بیش از ۱۰۰ اثر با ارزش فرهنگی، تاریخی و هنری در این شهر ثبت شده است. شهر کرج در گذشته‌ای نه چندان دور، با توجه به آب و هوای مناسب و وجود منابع آبی چون رودخانه کرج، باغ شهری زیبا و سبز با درختان کهن و بی‌شمار بوده‌ است و امروزه نیز شاهد بوستان‌ها و مناطق گردشگری سرسبزی همچون جاده چالوس، باغ سیب مهرشهر و باغ گل‌های  پارک شهید چمران هستیم.

باغ گلها کرج

منطقه خوش آب و هوای کرج یکی از مهمترین مناطق پرورش گل در ایران بوده و گل گوهر شب‌چراغ نیز به‌طور استثنایی تنها در این منطقه قابل تولید و پرورش است. پارک دکتر چمران از اواسط بلوار سر سبز ورودی اصلی شهر کرج که به همین نام است آغاز شده و منطقه وسیعی را تا تپه‌های کلاک و ورودی جاده چالوس در بر می‌گیرد.

باغ گلها کرج

رودخانه کرج از میان این پارک نیمه طبیعی گذر می‌کند و کناره این رودخانه تفرجگاه مناسبی برای اهالی کرج در ایام تعطیل بوجود آورده است. این پارک همچنین دارای یک شهر بازی زیبا و مجهز است که در سال ۱۳۹۰ به عنوان شهر بازی نمونه کشوری انتخاب شد. وسعت این پارک حدود ۴۰ هکتار است.

باغ گلها کرج

باغ گل‌ها یکی دیگر از جاذبه‌های پارک شهید چمران است که باغی بسیار زیبا و رنگارنگ است. روزانه افراد بسیاری از این باغ دیدن می‌کنند.

باغ گلها کرج

این باغ در سال ۱۳۸۴ توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع بنا شد که در آن بیش از ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله کروپسیس، میخک، ساکولنت، یاس هندی، ارغوان، پیچ اناری و انواع مختلف دیگری از گیاهان و گل‌ها وجود دارد. بزرگ‌ترین فرش گل خاورمیانه نیز در این باغ گل آرایی می‌شود.

باغ گلها کرج

هرساله در فصل بهار در این باغ گل جشنواره لاله‌ها برپا می‌شود. از اهداف برگزاری این جشنواره، معرفی باغ گل‌های کرج به عنوان یک منطقه گردشگری در استان البرز است.

باغ گلها کرج

در باغ گل‌های کرج برای بازدیدکنندگان امکانات و دیدنی‌های متنوعی همچون محوطه پرچین تودر تو، کلکسیون رز، آمفی تئاتر روباز، قفس پرندگان، آلاچیق، آبشار، رستوران و کافی‌شاپ تدارک دیده شده است.

باغ گلها کرج

آدرس: کرج، میدان امام حسین،  مجتمع تفریحی شهید چمران، باغ گل‌ها

ساعت بازدید: ۱۰ الی ۲۱

هزینه ورودی: ۲ هزار تومان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باغ لاله های کرج زیبا ترین باغ گل البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..