تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل بروز آلرژی در بهار/ مصرف این خوراکی‌ها را هرگز فراموش نکنید

عوامل بروز آلرژی در بهار/ مصرف این خوراکی ها را هرگز فراموش نکنیدعلی وکیلی‌ متخصص ایمونولوژی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری‌های آلرژیک و حساسیت‌زا بیشتر مربوط‌ به سیستم ایمنی بدن است که معمولاً  زمان تغییر فصل‌ به خصوص‌ در بهار به دلیل گرده‌افشانی‌ گیاهان و آغاز طبیعت‌ در انسان‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: وجود مواد آلرژی‌زا در هوا سبب بروز حساسیت‌های مختلف‌ مانند عطسه، سرفه، قرمزی چشم در افراد می‌شود، همچنین باعث واکنش نشان دادن سیستم ایمنی بدن نسبت به این موضوع می‌شود.

این متخصص ایمونولوژی‌ با اشاره به اینکه حساسیت‌ و ایجاد عوامل ثانویه‌ سبب بروز التهاب‌، آبریزش‌ بینی‌ و چشم‌ و حتی سرفه‌ و عطسه در افراد می‌شود، افزود: درگیر شدن سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود انواع حساسیت‌ باعث ایجاد خارش‌ و قرمزی‌ پوست همچنین سبب ایجاد چروک سطحی و عمقی می‌شود؛ در شرایط آلرژی‌ افراد باید مصرف مایعات همچون انواع سوپ  را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

اختلال در سیستم ایمنی بدن ارمغان تلخ حساسیت های فصلی

وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت سیستم ایمنی بدن به دلیل مواد آلرژی‌زا برای طولانی مدت ادامه پیدا کند این مسئله برای بدن مناسب نیست، عنوان کرد: واکنش سیستم ایمنی بدن به مواد آلرژی‌زا نباید در طولانی مدت تداوم داشته باشد، به همین دلیل هر چه سریع‌تر باید نوع آلرژی‌ افراد مشخص شود.

وکیلی‌ گفت: با مشخص شدن نوع حساسیت، مشکلات تنفسی یا قرمزی و خارش پوست ناشی از مواد آلرژی‌زا تا حد زیادی به وسیله‌ داروهای خاص برطرف‌ می‌شود.

وی یادآور شد: اگر حساسیت در افراد  پیشرفت‌ کند باعث ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین مسئله ممکن است متابولیک‌ را تحت تأثیر خود قرار دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل بروز آلرژی در بهار/ مصرف این خوراکی‌ها را هرگز فراموش نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..