تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




700 هزار نفر در ایران آلزایمر دارند / شیوع افسردگی در میان زنان

700 هزار نفر در ایران آلزایمر دارند / شیوع افسردگی در میان زنان

علی هادی ایازی روز یکشنبه در نخستین مجمع سلامت لرستان با بیان اینکه سالمندی یکی از عوامل اصلی بروز آلزایمر است، اظهار کرد: 8.2 درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که در 2 دهه آینده این رقم تا 25 درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه بیماری های ام اس و اوتیسم در حال افزایش است، ادامه داد: شرط غالب شدن بر این بیماری ها مشارکت هرچه بیشتر مردم در موضوع مهم سلامت جامعه است.

به گفته وی، اجتماعی شدن گام جدی در حوزه سلامت است و در راستای مشارکت مردم در امر سلامت باید زمینه حضور مردم فراهم شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: هر فرد در جامعه باید یک سفیر سلامت برای خود، خانواده و هموطنان باشد.

ایازی اظهار کرد: مجموعه عوامل تاثیرگذار در سلامت باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد، زیرا نبود سلامت جسم در سلامت روان و اجتماعی تاثیر گذار است که در واقع آسیب های اجتماعی به دلیل نبود سلامت روان ظهور و بروز می کند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: در جامعه دینی ما باید وجود بیماری ها و راهکارهای پیشگیری از آنها دغدغه جدی باشد و این در حالی است که پنج میلیون نفر در جامعه ما به دیابت مبتلا هستند و پنج میلیون نفر دیگر هم از بیماری خود بی اطلاع هستند و متاسفانه زمانی به این بیماری پی می برند که به مرحله قطع عضو می رسند.

به گفته ایازی، اجرای طرح تحول سلامت مانع از حرکت 700 هزار نفر از بیماران به زیر خط فقر شد و این طرح کمک شایانی به رفع مشکلات جامعه کرد. معاون اجتماعی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: حدود 25 درصد مشکلات این بخش به حوزه بهداشت ارتباط دارد و 75 درصد آنها به دیگر حوزه ها مربوط می شود و همین موضوع باعث می شود رویکردهای اجتماعی و مشارکت مردم در این حوزه افزایش یابد.

ایازی با بیان این که اجتماعی کردن بحث سلامت موضوع بسیار مهمی است که باید به ابعاد اجتماعی، روانی، جسمی و فردی آن پرداخت، گفت: متاسفانه مشکلات روانی مانند افسردگی به ویژه در میان زنان جامعه بسیار زیاد است.

وی اظهار کرد: در استان هایی مانند لرستان که فقر و بیکاری بالاست باید فعالیت های فردی، تشکل ها و سمن های سلامت بیشتر افزایش یابد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان این که اجتماعی شدن سلامت یعنی اینکه همه مردم باید احساس مسئولیت کنند، گفت: اکنون 22 درصد جامعه چاق هستند و 50 درصد هم اضافه وزن دارند که این مشکلات اگر از راه مشارکت، آموزش و فرهنگ سازی توسط مردم، سمن ها و مشارکت آنها اطلاع رسانی شود، کاهش می یابد.

47234




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «700 هزار نفر در ایران آلزایمر دارند / شیوع افسردگی در میان زنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..