تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین فرودگر ناسا برای بررسی مریخ به پرواز درآمد

نخستین فرودگر ناسا برای بررسی مریخ به پرواز درآمدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین فرودگر ناسا برای بررسی ساختار داخلی مریخ، اکنون در راه رسیدن به این سیاره‌ سرخ‌رنگ است.

فضاپیمای "اکتشاف داخلی با استفاده از بررسی‌های لرزه‌ای" یا "اینسایت" (InSight)، یک ماموریت فرود ساکن است تا علاوه بر جریان حرارت داخلی، فعالیت‌های لرزه‌ای روی مریخ یا "مریخ‌لرزه‌ها" (marsquakes) را هم بسنجد. هدف این پروژه، بررسی پوسته و قسمت‌های داخلی مریخ برای درک شکل‌گیری و تکامل این سیاره است. این فرودگر اکنون یک سفر شش ماهه را به سوی مریخ آغاز کرده است تا عمق مریخ را مورد بررسی قرار دهد.

"بروس بانردت" (Bruce Banerdt)، محقق ارشد این برنامه، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت: دلیل سفر ما به مریخ، درک دوران ابتدایی منظومه شمسی است. شاید این فرودگر بتواند اطلاعاتی را در مورد سیاره‌های اطراف و چگونگی شرایط اقلیمی و امکان قابل سکونت بون آنها ارائه دهد.

امروز، موشک "اطلس پنج" (Atlas 5)، این فرودگر را به سوی مریخ به پرواز درآورد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/در مریخ

آزمایش نخستین فرودگر ناسا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین فرودگر ناسا برای بررسی مریخ به پرواز درآمد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..