تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تظاهرات کنندگان فرانسوی، '&

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تظاهرات کنندگان فرانسوی، 'مکرون' را به 'تاچر' تشبیه کردندبه گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، پایتخت فرانسه امروز صحنه تظاهرات گسترده ضد دولتی بود.
هزاران تظاهرات کننده با در دست داشتن دست نوشته ها و تصاویری از امانوئل مکرون، وی را به 'مارگارت تاچر' نخست وزیر اسبق انگلیس تشبیه کردند و به او لقب 'امانوئل تاچر' دادند.
تظاهرات کنندگان و معترضان فرانسوی معتقدند که سیاست های اصلاحاتی مکرون، دقیقا برگرفته است سیاست های مارگارت تاچر در انگلیس است.
تظاهرات گسترده علیه رئیس جمهوری فرانسه در حالی صورت می گیرد که مصادف با نخستین سالگرد پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 است. 
تظاهرات و اعتصاب های گسترده در بخش حمل و نقل عمومی و دانشگاه ها علیه سیاست های دولت فرانسه، مدتی است که به تیتر نخست رسانه های جهان تبدیل شده است.
حرکت‌های دانشجویی، به موازات اعتصاب در راه‌آهن فرانسه و دیگر اعتراض‌ها در مخالفت به اصلاحات امانوئل مکرون است که به گفته مخالفانش سیاست‌های 'نئولیبرال' دارد. 
هفته گذشته نیز صدها نفر از دانشجویان فرانسوی در اعتراض به طرح های مکرون برای اصلاحات نظام آموزشی این کشور به خیابان ها آمدند. 
از چند هفته قبل، چهار دانشگاه فرانسوی تحت اشغال دانشجویان معترض قرار گرفته است. در کنار آن، کارکنان شرکت راه‌آهن فرانسه که سابقه زورآزمایی‌های تاریخی علیه دولت دارند نیز دست به اعتصاب‌های متناوب زده‌اند. همچنین در آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و بخش‌هایی از صنایع انرژی نیز حرکت‌های اعتراضی دیده می‌شود. 
تمامی این اعتراض ها علیه برنامه گسترده اصلاحاتی است که رئیس جمهوری فرانسه آغاز کرده است. مخالفان این اصلاحات را نمی پذیرند که معتقدند که مکرون قصد نابودی بخش دولتی را دارد. 
دولت مکرون معتقد است که اصلاحات بخش دولتی، برای کاهش هزینه و افزایش کارآمدی نیاز هست. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تظاهرات کنندگان فرانسوی، '&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..