تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش بهای بنزین پیامد خروج ترامپ از برجام برای مردم آمریکا

پایگاه اینترنتی وکس نوشت خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران (برجام) می‌تواند موجب افزایش بهای بنزین در داخل آمریکا شود.

    به گزارش صدخبربه نقل از پایگاه اینترنتی وکس، اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران خارج شود آنگاه قیمت سوخت در سراسر آمریکا افزایش پیدا خواهد کرد. در دوازدهم ماه مه ترامپ با ضرب الاجلی روبرو است که قرار است در آن زمان توافق هسته‌ای با ایران را تمدید کند. توافق هسته‌ای سال دو هزار و پانزده در برابر محدود شدن برنامه اتمی ایران برخی از تحریم های آمریکا علیه تهران را لغو کرد. ترامپ هشدار داده است که توافق هسته‌ای با ایران را پاره و تحریم ها ضد ایران را دوباره وضع خواهد کرد مگر اینکه اروپا به اصلاح اشتباهات در این توافق کمک کند.

وضع دوباره تحریم‌ها ضد ایران می تواند خشم متحدان آمریکا را به همراه داشته باشد. این موضوع همچنین می تواند به فوریت اثراتی سریع بر روی آمریکا هم داشته باشد. این به خاطر آن است که ایران یک کشور عمده تولیدکننده نفت خام در جهان است و تحریم ها بر روی صادرات نفت آن می تواند سبب افزایش بهای جهانی نفت شود. این موضوعی است که آمریکایی می توانند به خوبی آن را در جایگاه‌های سوخت احساس کنند.

کارشناسان می گویند که اگر ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شود آنگاه بهای بنزین به میزان سی سنت در هر گالن افزایش پیدا خواهد کرد. پاتریک درهانPatrick DeHaanتحلیلگر ارشد موسسه گتس بادی GasBuddy که بهای بنزین را رصد می کند در این خصوص گفت: اگر ترامپ تحریم‌هایی گسترده ضد ایران وضع کند آنگاه بهای بنزین به بیش از سه دلار در هر گالن افزایش پیدا خواهد کرد.

برخی تحلیلگران حتی معتقدند که اگر ترامپ از توافق با ایران خارج شود آنگاه تنش ها بین آمریکا و ایران به شدت افزایش پیدا خواهد کرد و در نتیجه بهای بنزین از آنچه که پیش بینی شده است هم بیشتر خواهد شد.

در این بین، بهای نفت برنت در بازار بین المللی در ماه آوریل به میزان سه و نیم درصد افزایش پیدا کرد و به هفتاد و یک ممیز چهارصدم دلار در هر بشکه رسید. این بالاترین بهای این واحد نفتی از اواخر سال دو هزار و شانزده است. در نتیجه بهای بنزین هم افزایش پیدا کرده است. بهای بنزین به طور متوسط به میزان دو ممیز هشتاد و یک صدم دلار در هر گالن افزایش پیدا کرده است. این بالاترین میزان از سال دو هزار و چهارده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش بهای بنزین پیامد خروج ترامپ از برجام برای مردم آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..