تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایرانیان به این کشورهای بدون ویزا می توانند مسافرت کنند

ایرانیان با گذرنامه ایران و بدون ویزا و همچنین با ویزای فرودگاهی می توانند به 39 کشور جهان سفر کنند.

افراد ایرانی به کدام کشورها بدون ویزا می توانند سفر کنند؟

هنگامی که حرف سفر خارجی پیش می اید همه به فکر خرج و مخارج سفر و دیدنی های جذاب گردشگری می افتند در صورتی که پیش ا سفر خارجی باید بیش از هر چیزی به فکر دریافت ویزا بود.

طبق گزارش موسسه هنلی ایررانیان با گذرنامه ارارنی می توانند بدون ویزا یا با ویزای فرودگاهی به 39 کشور جهان مسافرت کنند.

خیلی ها تمایل دارند به کشورهای مختلف دنیا سفر کنند ولی به دلیل دشواری و زمان بر بودن ویزا در سفارت خانه های این کشورها، بطور کل بی خیال مسافرت به این کشورها شوند. ممکن است سفاررت خانه به دلایل مختلف مانند نداشتن توانایی مالی کافی و حتی بدون دلیل خاص و قانع کننده ای درخواست ویزای شما را رد کند.
اما جالب است بدانید که طبق فهرست سایت پارسپورت ایندکس گذرنامه کشورمان در رده 87 و به همراه بنگلادش، نپال، یمن و سودان قرار دارد و دارندگان این گذرنامه می توانند بدون داشتن روادید یا با دریافت روادید در بد ورود به کشور مقصد و با ویزای فرودگاهی به 39 کشور سفر کنند.

» همچنین بخوانید : ویزای شینگن اطلاعاتی در مورد این ویزا و نحوه اخذ آن

ایرانیان به این کشورهای بدون ویزا می توانند مسافرت کنند

معاف از ویزا

ایرانیان می توانند به کشورهایی که در فهرست ذیل است با هدف گردشگری و توریستی سفر کنند و نیازی به دریافت ویزا نیست.

ردیف کشور مدت قانونی اقامت (روز) 1 ترکیه 90 2 ارمنستان 90 3 دومینیکا 21 4 اکوادور 90 5 گرجستان 45 6 هائیتی 90 7 مالزی 14 8 ایالات فدرال میکرونزی 30 9 نیکاراگوئه 90 10 صربستان 30 11 ونزوئلا 15 12 زیمباوه 90 ویزای الکترونیک

بعضی از کشورها به منظور تسهیل سفر گردشگران ایرانی مراحل درخواست و صدور ویزا را به صورت آنلاین انجام می دهد و می توانید ویزا بگیرید.

ردیف کشور مدت قانونی اقامت (روز) 1 آنتیگوآ و باربودا حداکثر 30 روز 2 جمهوری آذربایجان 30 روز 3 گابن 4 کنیا 90 روز 5 لسوتو 6 نیوزلند 7 قطر 8 رواندا 9 سنت کیتس و نویس 10 سائوتومه و پرنسیپ 11 سری لانکا 30 روز 12 زامبیا ویزا فرودگاهی

این نوع روادید به ویزا در لحظه ورود (visa on arrival) معروف است؛ به این ترتیب که نیاز به صرف وقت و نوبت سفارت و… ندارد و فقط در زمان ورود به کشور مقصد مبلغی پرداخت می شود (بعضی از کشورها نیاز به یک سری مدارک هم دارند) و برچسب ویزا در پاسپورت زده می شود.

 

ردیف

کشور مدت قانونی اقامت (روز) 1 لبنان 30 روزه قابل تمدید به دو ماه 2 سوریه 90 روزه 3 تاجیکستان 45 روزه فقط از طریق فرودگاه دوشنبه 4 تووالو 30 روز 5 اوگاندا مشروط به درخواست آنلاین 6 تانزانیا 90 روز 7 بولیوی 30 روز 8 تیمور شرقی 30 روز 9 توگو 7 روز 10 لائوس 30 روز 11 کامبوج 30 روز 12 ماداگاسکار 90 روز 13 کیپ ورد 14 گینه بیسائو 90 روز 15 مجمع الجزایر قمر 16 ساحل عاج 17 جیبوتی 18 مالدیو 30 روزه 19 موریتانی 20 موزامبیک 30 روزه 21 نپال 90 روز 22 پالائو 30 روز 23 ساموآ 60 روز 24 سیشل 90 روز

همچنین بخوانید : مدل خودروهایی که نیاز به معاینه فنی ندارند

راهنمای جامع ویزا

ویزا یا روادید یکی از مهمترین ملزوماتی است که قبل از هر سفر خارجی باید برای تهیه آن اقدام شود. در واقع، ویزا سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارتخانه یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می شود و طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت به تائید رسیده است. البته باید در نظر داشت که افسران مهاجرت می توانند به دلایل مختلف این تقاضاها را رد کنند. همچنین، صدور ویزا از جانب سفارتخانه ها یا کنسولگری ها منوط به ارائه مدارک و پرداخت وجه به منظور بررسی درخواست متقاضی است.

» همچنین بخوانید :




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایرانیان به این کشورهای بدون ویزا می توانند مسافرت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..