تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه انواع تارت را یاد بگیرید (1)

برترین ها: تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. روی تارت‌ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است. در تارت‌ها خمیر شیرینی، خمیر بریزه است. ماده روکش یا پرکننده تارت‌ها ممکن است شیرین (مثل میوه‌جات) یا نمکی و غیرشیرین (مثل مرغ و میگو) باشد.

تفاوت اصلی تارت با انواع کیک در آن است که نان تارت بدون پف عمل می‌آید در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی‌جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می‌شود.

در این مطلب سه قسمتی انواع و اقسام تارت – غذا یا شیرنی – را برایتان آموزش داده ایم.

تارت سیب و کدوحلوایی

تعداد: 6 تا 8 نفر

مواد لازم

مواد میانی

 1/3 پیمانه شکر قهوه ای  یک قاشق چایخوری دارچین  نصف قاشق چایخوری نمک  ¼ قاشق چاخوری پودر جوزهندی  ¼ قاشق چاخوری پودر زنجبیل  ¼ قاشق چاخوری پودر میخک  یک قاشق چایخوری وانیل  یک پیمانه پوره کدوحلوایی دو قاشق غذاخوری کره ¼ پیمانه کشمش
خمیر پای  ¾ پیمانه آرد سفید نصف پیمانه آرد گندم 1.5 قاشق چایخوری شکر نصف قاشق چایخوی نمک نصف قاشق چایخوی دارچین نصف پیمانه کره نصف پیمانه آب یخ ک عدد تخم مرغ هم زده
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه

• فر را با 400 درجه فارنهایت گرم کنید.

• در یک کاسه متوسط، شکر قهوه ای، دارچین، نمک، جوزهندی، زنجبیل، میخک و وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید.

• ¼ پیمانه شکر قهوه ای، پوره کدوحلوایی و یک قاشق غذاخوری کره آب شده را با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید.

• تکه های سیب خرد شده، کشمش و بقیه کره را با باقی مانده ادویه مخلوط کنید و کنار بگذارید.

• در مخلوط کن، آرد، شکر، نمک، دارچین و تکه های کره را با یکدیگر مخلوط کنید تا گلوله‌گلوله شوند. به آرامی آب یخ را اضافه کنید تا مواد
شکل خمیر به خود بگیرند.

• روی یک سطح صاف، خمیر را باز کنید.

• در مرکز خمیر، مخلوط کدوحلوایی را بریزید و حدود دو سانتی متر از لبه ها خالی بگذارید.

• سیب را روی آن بچینید تا همه سطح خمیر را بپوشانند. لبه های بیرونی را به سمت داخل تا کنید.

• تخم مرغ همزده را با قلم مو روی خمیر بمالید و به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر بپزید تا طلایی و برشته شود.

تارت هلو

تعداد: 8 نفر

مواد لازم

1.5 پیمانه + دو قاشق غذاخوری آرد کامل ¾ قاشق چایخوری نمک ¾ پیمانه + یک قاشق چایخوری کره ¼ پیمانه روغن زیتون دو قاشق غذاخوری شیر کامل نصف قاشق چایخوری عصاره بادام دو قاشق غذاخوری کره 3 تا 5 عدد هلوی کوچک و رسیده
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه

• فر را با دمای 425 درجه فارنهایت روشن کنید. در یک کاسه متوسط، 1.5 پیمانه آرد، نصف قاشق چایخوری نمک و یک قاشق چایخوری شکر را با یکدیگر مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک دیگر، روغن، شیر و عصاره بادام را با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را به مخلوط آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

• خمیر را درون قالب تارت قرار دهید. خمیر باید کف و دیواره ها قالب را بپوشاند. اضافه های خمیر را از لبه قالب برش دهید.

• در یک کاسه، ¾ پیمانه شکر، دو قاشق غذاخوری آرد کامل، ¼ قاشق چایخوری نمک و کره را با یکدیگر مخلوط کنید. با کمک انگشتان خود کره سفت را به مخلوط آرد اضافه کنید و آنها را خوب ورز دهید.

• از بیرون به داخل، هلوهای پوست کنده و خرد شده را داخل خمیر بچینید. از مخلوط کره روی آنها بریزید و قالب را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود.

• تارت را پس از خنک شدن با خامه فرم گرفته تزئین و سرو کنید.

تارت لیمو

 تعداد: 8 نفر

مواد لازم

 یک عدد لیموترش (8 قاچ)  1.5 پیمانه شکر یک قالب کره 1 قاشق چایخوری وانیل 4 تخم مرغ خمیر تارت
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه

1. همه مواد (به غیر از خمیر تارت) را در مخلوط کن با یکدیگر مخلوط کنید.

2. خمیر تارت را در قالب بگذارید و لبه های اضافه را بگیرید.

3. از مخلوط مواد داخل آن بریزید و به مدت 40 دقیقه در فر با دمای 350 درجه فارنهایت بپزید.

تارت موزی تاتین

تعداد: 6 نفر

مواد لازم

 كره: 60 گرم  شكر: 150 گرم  خمیر شیرینی: 250 گرم  موز: 4 عدد بزرگ  دارچین: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری  بستنی وانیلی و مقداری پودر نارگیل: اختیاری  پرتقال: یك عدد  آرد سفید: برای تكاندن روی شیرین  خامه: اختیاری
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه:

برای درست كردن موز:

فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد یا 350 درجه فارنهایت قرار دهید. كره را برش داده و در سینی فری به اندازه 20 در 30 سانتی‌متر گذاشته و با یك قاشق آن را به كف سینی بمالید. سینی فر را روی حرارت كم گاز بگذارید تا كره‌ها آب شوند. در همین حین، شكر را كم‌كم به آن اضافه كرده و با قاشق آن را هم بزنید تا زمانی كه كاملا با هم مخلوط شود. بگذارید به مدت 5 دقیقه روی حرارت بماند تا كمی غلیظ شوند. در همین حال موزها را پوست كنده و از وسط  2 قسمت كنید و در سینی فری كه حاوی شكر و كره است بخوابانید سپس سینی را از روی گاز برداشته و كمی دارچین روی آن بریزید و در آخر پوست پرتقال را روی آن رنده كنید.

روش تهیه خمیر تارت:

روی یك تخته چوبی را تمیز كرده و آرد بپاشید. بعد خمیر نان شیرینی را روی آن گذاشته و با یك وردنه آن را روی تخته پهن كنید. سعی كنید تا آن را به اندازه سینی فر دربیاورید تا كار شما تمیزتر شود. ضخامت خمیر باید نیم سانتی‌متر باشد. چون اگر خمیر را نازك كنید زود پاره شده و تارت شما زیبا نمی‌شود. خمیر آماده شده را به آرامی روی كل مواد درون سینی بخوابانید. گوشه‌های خمیر را با انگشتان‌تان به راحتی فرم دهید تا همه جای آن پوشانده شود. با یك چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد كنید و بعد سینی را درون فری با حرارت متوسط به مدت زمان 25 تا 30 دقیقه قرار دهید. (تا زمانی كه كاملا طلایی‌رنگ شود)

برای سرو:

هنگامی كه تارت آماده شد آن را از درون فر بیرون آورده و بگذارید تا كمی سرد شود. بعد با یك چاقو گوشه‌های تارت را بلند كنید تا راحت‌تر بتوانید آن را دربیاورید. تارت تاتین را به شكل مستطیل برش زده و در ظرفی كه می‌خواهید سرو كنید، قرار دهید. می‌توانید این تارت را با بستنی وانیلی یا مقداری پودر نارگیل یا حتی خامه سرو كنید كه این بستگی به سلیقه شما دارد.

تارت خرما

مواد لازم خمیر


آرد:  175 گرم كره سرد: 75 گرم تخم مرغ: یك عدد آب یخ: یك قاشق سوپ‌خوری
مواد لازم میانی كره نرم:90 گرم شكر: 90 گرم تخم‌مرغ زده شده: یك عدد بادام پودر شده: 90 گرم آرد: گرم آب: یك قاشق سوپ‌خوری اسانس پرتقال: یك‌چهارم قاشق چای‌خوری خرمای نصف شده و هسته گرفته: 15 عدد درشت مارمالاد زردآلو: 4 قاشق سوپ‌خوری
طرز تهیه انواع تارت (1)
روش تهیه

1. فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم كنید. آرد الك كرده و كره سرد را داخل دستگاه غذاساز بریزید.

2. تخم مرغ و آب یخ را داخل مواد بریزید و با نوک انگشتان مواد را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.

3.خمیر را به‌مدت 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

4. سطحی را آردپاشی كنید و خمیر را روی آن با وردنه باز كنید و داخل قالب تارت 20 سانتی‌متری قرار دهید به‌طوری كه كف و دیواره آن را بپوشاند.

5. سطح خمیر را چنگال بزنید و به‌مدت 20 دقیقه بپزید.

6. مواد آماده شده را روی تارت آماده شده پهن كنید و به‌مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. پس از آن تارت را از فر بیرون بیاورید و خرمای نیمه شده را به طور مرتب روی مواد بادامی دور تا دور قالب بچینید و به‌مدت 15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید.

7. حین پخت، تارت را از فر خارج كرده و مارمالاد گرم شده را با برس روی تارت بمالید و پس از خنك شدن از قالب خارج كرده و سرو كنید.

طرز تهیه مواد میانی

1. كره و شكر را با قاشق چوبی هم بزنید تا مخلوط شود.

2. تخم مرغ را نیز اضافه کنید.

3. پس از مخلوط شدن پودر بادام، آب مخلوط شده با اسانس پرتقال و آرد را اضافه كنید تا كاملا مخلوط شود.

تارت شكلات و موز

تعداد: 4 نفر

مواد لازم خمير مخصوص تارت

 كره: 400 گرم شكر: 170 گرم وانيل: يك‌دوم قاشق چاي‌خوري آرد: 550 گرم تخم‌مرغ: يك عدد نمك: يك‌چهارم قاشق چاي‌خوري
مواد اصلي تارت شكلات زرده تخم‌‌مرغ: 4 عدد پودر كاستر: يك قاشق چاي‌خوري شكر: 2 قاشق چاي‌خوري شكلات تلخ و شيرين: 200 گرم خامه پرچرب: 300 ميلي‌ليتر شير: يك پیمانه250 ميلي‌ليتر
طرز تهیه انواع تارت (1)
روش تهيه

خمير تارت:


1. فر را روشن كرده و در دماي 175 درجه سانتي‌گراد قرار مي‌دهيم.

2. ابتدا كره، تخم‌‌مرغ، شكر، وانيل و نمك را داخل ظرف همزن ريخته و مي‌گذاريم آنقدر هم بخورد تا كاملا يكدست و پفكي شود.

3. آرد را  الك كرده و كم‌كم به مخلوط اضافه مي‌كنيم و با دست هم مي‌زنيم و ورز مي‌دهيم.

4. خمير را با وردنه صاف كرده و درون قالب‌ تارت پهن مي‌كنيم و به مدت 25 تا 30 دقيقه درون فر گذاشته و پس از اتمام در مي‌آوريم تا خنك شود.

مواد اصلي تارت شكلات:

1. تخم‌مرغ‌ها را زده تا كاملا يكدست شود سپس كم‌كم پودر كاسترد و شكر را به آن مي‌افزاييم.

2. در يك ظرف استيل شكلات‌ها را ريخته و روي بخار آب، شكلات‌ها را به حالت مايع درمي‌آوريم؛ پس از آب شدن شكلات‌ها شير را به آن اضافه كرده و با اولين جوشی كه مخلوط شير و شكلات زد آن را برداشته و مي‌گذاريم تا در دماي اتاق خنك شوند.

3. خامه را مي‌زنيم تا فرم بگیرد.

4. مخلوط (تخم‌مرغ، پودر كاسترد و شكر) را به شير و شكلات مي‌‌افزاييم و با ليسك هم مي‌زنيم تا كاملا با هم مخلوط شوند.

5. خامه را كم‌كم به مخلوط اضافه كرده و با ليسك هم مي‌زنيم تا كاملا با هم مخلوط شوند و روي خمير تارت پخته شده ريخته و به مدت 2 تا 3 ساعت درون يخچال مي‌گذاريم تا مايع شكلاتي فرم بگيرد.

تارت فلفل دلمه ای

مواد لازم

فلفل دلمه‌ای رنگی خلال‌شده: 3 عدد سس سفید: 2 پیمانه سیر رنده شده: 5 حبه  خامه: 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه

1. ابتدا قالب را چرب کرده، سپس خمیر را به آرد آغشته و در سطح قالب پهن می‌کنیم. حالا روی خمیر را با چنگال سوراخ‌سوراخ می‌کنیم که بخار خمیر خارج شود. سپس خامه را با سس سفید مخلوط کرده و سیر رنده شده را همراه با پنیر پیتزا روی خمیر پخش می‌کنیم.

2. فلفل دلمه‌های رنگی را طبق سلیقه خود روی خمیر می‌چینیم. سپس تارت را به مدت 25تا30 دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا آماده شود.

تارت خامه با ميوه تازه

مواد لازم

خمير تارت‌: به اندازه ظرف یا تعداد مورد نظر كرم خمير: به اندازه پوشاندن سطح خمیر مخلوط ميوه تازه(موز، توت‌فرنگي، كيوي، سيب): 2 فنجان
طرز تهیه انواع تارت (1)
روش تهیه

1. فر را با حرارت 230 درجه سانتی‌گراد گرم كنيد. خمير را آماده كرده و به 8 قسمت مساوي تقسيم كنيد. روي سطح آرد بپاشيد. قسمت‌ها را به شكل دايره‌هايي به قطر 5/12 سانت پهن كنيد و هركدام را در ظرف تارتي كه كف آن از ديواره جدا شود به قطر 10 سانت بيندازيد. كف و ديواره‌هاي ظرف‌ها را كاملا از خمير بپوشانيد و با دست كاملا فشار دهيد. روي ظرف‌ها را دولايه فويل بپوشانيد و در سيني فر بگذاريد.

2. 8 دقيقه در فر بگذاريد، فويل را برداريد. 5 دقيقه ديگر در فر بگذاريد تا خمير طلايي شود. خامه خميري را آماده كنيد، در يخچال خنك كنيد و روي خمير پخته بريزيد. ميوه‌هاي تازه را هم بچينيد. ديواره‌ها را جدا كنيد و تارت‌ها را از ظرف در‌آوريد و در ظرف سرو بچينيد.

كرم خمير:

1. يك‌دوم فنجان شكر، 4 قاشق مرباخوري نشاسته ذرت و يك‌چهارم قاشق مرباخوري نمك را مخلوط كنيد. 2 فنجان شير پرچرب يا 2 فنجان خامه كم‌چرب را اضافه كنيد و روي حرارت متوسط بگذاريد. هم بزنيد تا غليظ شود.

2. يك دقيقه صبر كنيد و نصف اين مواد داغ را به 4 زرده زده شده اضافه كنيد، به شيرجوش برگردانيد و به جوش آوريد. شعله را كم كنيد و 2 دقيقه هم بزنيد. بعد آن را  از روي حرارت برداريد و كمي وانيل بريزيد. مايه را در كاسه‌اي بريزيد و كاسه را 5 دقيقه در كاسه آب يخي بگذاريد، گاهي هم بزنيد. روي كاسه را با نايلون بپوشانيد و 4 ساعت در يخچال بگذاريد و هم نزنيد.

تارت ميوه شكلاتي

مواد لازم براي خمير تارت


 آرد: 325 گرم پودر كاكائو:  50 گرم كره: 180 گرم پودر شكر:  4 قاشق سوپ‌خوري  روغن مايع:  4 قاشق سوپ‌خوري  آب سرد:  2 قاشق سوپ‌خوري  تخم‌مرغ: يك عدد لوبيا قرمز: به ميزان لازم
مواد لازم براي داخل تارت: موز و كمپوت آناناس: به ميزان لازم خامه فرم‌گرفته: يك ليوان شكلات سياه:  300 گرم خامه صبحانه:  300 گرم
طرز تهیه انواع تارت (1)
روش تهیه

1. براي آماده‌كردن خمير ابتدا آرد، پودر كاكائو و پودر شكر را با هم مخلوط‌كرده، كره را كه به دماي محيط رسيده ميان آن مي‌گذاريم و با نوك انگشتان به خورد آن مي‌دهيم تا مخلوط ماسه‌اي شكل شود. آب، روغن مايع و تخم‌مرغ را با هم مخلوط كرده و مايع را به مخلوط ماسه‌اي شكل اضافه مي‌كنيم و همه را با هم ورز مي‌دهيم تا خمير مطلوب حاصل شود.

2. خمير حاصل را داخل كيسه‌ نايلوني قرار داده و به‌مدت يك ساعت داخل يخچال مي‌گذاريم تا استراحت كند.

3. سپس آن را يك ساعت از يخچال بيرون مي‌گذاريم تا به دماي محيط برسد، خمير را داخل قالب تارت به قطر28 تا 30 سانتي‌متر پهن كرده طوري كه ضخامت خمير حدود نيم‌‌سانتي‌متر باشد و لبه‌هاي آن داخل قالب بالا بيايد.

4. روي خمير را با چنگال يا وسيله‌ مخصوص، حفره‌اي ايجاد كرده، روي يك كاغذ روغني پهن مي‌كنيم و روي سطح آن را با لوبيا قرمز مي‌پوشانيم و به‌مدت 45 دقيقه روي پنجره وسط فر كه از قبل با دماي 180درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم، ‌مي‌پزيم.

5. خامه‌ را با ميوه‌ها مخلوط كرده، روي سطح تارت پهن مي‌كنيم و داخل يخچال مي‌گذاريم، شكلات سياه و خامه صبحانه را با هم روي حرارت ملايم گذاشته تا شكلات ذوب شده و با خامه مخلوط شود. كرم حاصل را كه گاناش نام دارد روي لايه آخر تارت مي‌ريزيم و داخل يخچال مي‌گذاريم تا كاملا ببندد، پس از چند ساعت روي آن را با خامه و ميوه تزئين مي‌كنيم.

تارتلتِ تافی و سیب

تعداد: 24 نفر

مواد لازم

 425 گرم خمیر پای  دو عدد سیب زرد خرد شده و پوست کنده  نصف پیمانه تافی خرد شده  ¼ پیمانه شکر قهوه ای  دو قاشق غذاخوری کره آب شده  1/8 قاشق چایخوری نمک  پودر قند
طرز تهیه انواع تارت (1)
طرز تهیه

1. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه متوسط، سیب، تافی، شکر قهوه ای، کره آب شده و نمک را با هم مخلوط کنید. آنها را کنار بگذارید.

2. اگر خمیر آماده پای منجمد است آن را در دمای اتاق بگذارید تا باز شود.

3. روی سطح صاف آردپاشی شده، خمیر را باز کنید. آن را با قالب گرد برش بزنید و 24 عدد خمیر دایره ای تهیه کنید. سپس آنها را درون قالب های مافین بچینید و آنها را کف قالب فشار دهید تا شکل قالب را بگیرد. داخل هر کدام یک قاشق غذاخوری از مخلوط سیب را بریزید.

4. آنها را درون فر که از قبل گرم شده است قرار دهید تا به مدت 18 دقیقه پخته شود.

5. پس از پخت، آنها را روی توری فر بچینید تا خنک شوند. سپس پودر قند بپاشید و سرو کنید.

6. این تارتلت ها را می توانید تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید.

تارت انگلیسی

مواد لازم


 آرد: 650 گرم شكر: 175 گرم شير: يك ليوان (250 ميلي‌ليتر) پودر خميرترش: 45 گرم كشمش سياه پلويي: 200 گرم تكه‌هاي ريز مرباي پوست پرتقال: 150 گرم كره: 200 گرم تخم‌مرغ: دو عدد زرده تخم‌مرغ: يك عدد مربا : 150 گرم
طرز تهیه انواع تارت (1)
روش تهیه

1. ابتدا آرد را داخل كاسه‌اي ريخته ميان آرد را گود مي‌كنيم، سپس پودر خمير ترش را با يك قاشق از شكر و شير ولرم داخل آرد مي‌ريزيم و روي مواد را مي‌پوشانيم تا پيش خمير آماده شود.

2. وقتي مايه كاملا پف كرد، كره ذوب شده، شكر و زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه كرده و همه را با هم مخلوط مي‌كنيم. در اين زمان مربا و كشمش را نيز اضافه مي‌كنيم و همه مواد را با هم چنگ مي‌زنيم تا خمير شوند.

3. روي خمير را مي‌پوشانيم و به مدت 30 دقيقه اجازه مي‌دهيم تا استراحت كند. پس از اين مدت دوباره خمير را برداشته و در قالبي استوانه‌اي قرار مي‌دهيم تا نصف حجم قالب را پر كند.

4. دوباره روي قالب را مي‌پوشانيم و حدود 30 دقيقه ديگر در محيطي گرم قرار مي‌دهيم تا خمير حجيم شود، سپس قالب را روي پنجره وسط فر كه از قبل با دماي 180 درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم، مي‌پزيم تا روي كيك طلايي شود.

5. وقتي خنك شد آن را داخل ظرف مورد نظر قرار داده و مابين آن را برش مي‌دهيم و با كرم پانیسبا يا خامه مي‌پوشانيم. مي‌توانيم در صورت تمایل اطراف كيك را با كرم و خامه بپوشانيم و روي آن را با فوندانت يا مارسيپان روكش كرده و تزئين كنيم.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه انواع تارت را یاد بگیرید (1)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..