تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایسته نیست دولت در تعیین خسارات حوادث طبیعی بین استان‌ها تبعیض قائل شود

ساعت: 17:04 منتشر شده در مورخ: 1397/02/14 شناسه خبر: 1359212

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت در این هفته 800 میلیارد ریال به خسارات ناشی از سیل در گیلان اختصاص داد، گفت: دولت به منزله پدر برای تمام آحاد کشور است و شایسته نیست در تعیین خسارات حوادث طبیعی بین استان‌ها تبعیض گذاشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل به مناسبت فصل کوچ عشایر بر نقش خطیر اقتصادی و حماسی عشایر استان تاکید کرد.

وی گفت: ارزش کل تولید سالانه عشایر استان بیش از 300 میلیارد تومان است و عشایر شاهسون مغان، ایل قره داغ، طایفه شاطرانلو و عشایر فولادلو سالانه با داشتن بیش از یک و نیم میلیون واحد دامی حجیم ترین تولید گوشت وشیر و فرآورده‌های لبنی و ده‌ها تولید دیگر مرتبط را در اختیار دارند.

عاملی با تاکید بر تاریخ حماسی عشائر و نقش تاریخی آنها در استقلال و تمامیت ارضی ایران و مقاومت در برابر فزون‌خواهی‌های دولت‌های روس و عثمانی و تقدیم صدها شهید در جنگ تحمیلی، افزود: شاه اسماعیل صفوی با همت عشایر منطقه و سلحشوران طالش توانست ایران را یکپارچه کند و به همین جهت شایسته است تاریخ حماسی عشایر منطقه در کتاب های درسی درج گردد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی شایسته و لازم است سهم عشایر کشور از بودجه کشور مخصوص و اهتمام به حل مشکلات آنها در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: از بین رفتن ایل، راه‌ها و میان بندها و معضل آب در قشلاقات و پایین بودن سطح بهداشت و درمان و سطح برخورداری از امکانات اولیه زیستی در خور شأن انقلاب و عشایر نیست و باید نسبت به خدمات آموزشی و بهداشتی عشایر عنایت ویژه شود و در بحران‌ها و خشکسالی‌ها اولویت اول عنایت دولت باید به عشایر باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: آمریکا و چند دولت مستکبر اروپایی 40 سال است با ایران هراسی از سفره دولت‌های عربی نان می‌خورند و برای خود منبع عظیم مالی درست کرده‌اند؛ یک علت ایجاد داعش هم دوشیدن دولت‌های عربی بود و آنها به خاطر عشق به دلار و نفت هم ایران‌هراسی می‌کنند و هم چشم خود را بر جنایات عربستان و امارات و بحرین می‌بندند.

وی افزود: آنها تصمیم گرفته‌اند به هر قیمتی شده در منطقه بمانندو نگرانی آنها این است که با همکاری مقاومت دولت سوریه سرزمین‌های باقیمانده را از دست تروریست‌ها بگیرد و عملا آمریکایی‌ها توجیهی برای ماندن در منطقه نداشته باشند؛ به همین جهت با حمله نظامی به سوریه در صدد ابقای تروریست‌ها هستند؛ حضور داعش قبلا اوضاع را به نفع اسرائیل برگردانده بود و حالا با زوال داعش آنها با دخالت نظامی می‌خواهند شرایط را به نفع اسرائیل تغییر دهند.

عاملی تصریح کرد: مسخره بازی‌های نتانیاهو در این هفته برای دو مطلب بود؛ اول برای تشدید ایران هراسی تا کشورهای عربی را بیشتر بدوشند و دوم ایجاد محمل و توجیه برای ترامپ تا بتواند بدون سرزنش و محکومیت جهانی از برجام خارج شود.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه دولت در این هفته 800 میلیارد ریال به خسارات ناشی از سیل در گیلان اختصاص داد، گفت: دولت به منزله پدر برای تمام آحاد کشور است و شایسته نیست در تعیین خسارات حوادث طبیعی بین استان‌ها تبعیض گذاشته شود.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل در اثر سرمازدگی خسارت شدیدی به باغداران متوجه شده اما هنوز از جبران خسارت توسط بیمه یا ستاد بحران یا دستور ویژه دولت خبری نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایسته نیست دولت در تعیین خسارات حوادث طبیعی بین استان‌ها تبعیض قائل شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..