تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه آهن اردبیل-پارس آباد امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته است/پایاب سد خداآفرین 34 هزار هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد

ساعت: 22:12 منتشر شده در مورخ: 1397/02/12 شناسه خبر: 1358777

استاندار اردبیل گفت:پایاب سد خداآفرین بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی دیمی منطقه مغان را آبی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جشنواره توانمندیهای عشایر شاهسون مغان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان به اقدامات دولت و زیرساخت های مهم در مغان اشاره کرد و گفت:راه آهن اردبیل به پارس آباد یکی از زیر ساخت های مهم منطقه مغان آنچه که اعلام کرده اند امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته شده است.

وی افزود:بطور جد بدنبال این هستیم در سالجاری مطالعات را به اتمام برسانیم و برای سال آینده به اجرا برود،چرا که برای توسعه منطقه بسیار حاصلخیز مغان احتیاج شدید به زیر ساختهایی اساسی داریم که راه آهن،چهاربانده کردن جاده های مغان،پایاب سد خداآفرین و منطقه آزاد جزو اینهاست.

استاندار اردبیل شمال استان را جایگاه اصلی منطقه آزاد عنوان کرد و گفت:منطقه مغان مرز بسیار زیادی با کشور جمهوری آذربایجان دارد ما از این طریق می توانیم صادرات خود را به کشورهای آذربایجان،آسیای میانه و روسیه داشته باشیم.

بهنامجو افزود:برای این مهم در مرکز استان تلاش ویژه ای در حال انجام است که بتوانیم این کارها را انجام بدهیم و در کنار اینها بتوانیم بحث گردشگری را هم در منطقه مغان احیا و زنده کنیم.

وی گفت:نقشه هایی که قبلا در مغان برای منطقه آزاد تهیه شده بود از یکسری اراضی جاده های بین مزارع عبور می کرد و اینها مانعی برای مصوب شدن منطقه آزاد تجاری بود که این نقشه ها اصلاح شدند و الان در مجلس آماده برای رای است که امیدواریم بدون هیچ نقصی تصویب و باعث درخشش و توسعه منطقه شود.

استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد:برای هرکدام از این محورها برنامه ریزی بسیار خوبی را در حال پیاده کردن هستیم این برنامه ها اجرا نمی شود مگر با همدلی و همکاری مردم،مسئولان و نمایندگان مجلس که در این راستا می توانیم از پتانسیلهای منطقه بخوبی استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به جاده های مغان نیز گفت:در سه ماه گذشته بحث چهاربانده کردن پارس آباد به سمت اردبیل را آغاز کردیم ولی اینها احتیاج به منابع مالی بهتری دارد و بحث منابع مالی را دنبال می شود یک قسمت از مرکز و قسمت دیگر نیز از توانمندیهای منطقه استفاده می کنیم که این پروژه ها سریعتر به مرحله اجرا برود.

بهنامجو با بیان اینکه پایاب سد خداآفرین بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی را آبی خواهد کرد گفت:آموزش عشایر در نظام بهره برداری برای اراضی کشت در برنامه های اصلی قرار داده شده است که در چهارماه آینده بحث واگذاری اراضی را قطعا تمام می کنیم.

وی افزود:تمام کارگاههای پایاب را بعنوان مراکز گردشگری آینده در نظر داریم نگه داریم،تجهیز کارگاهها که پیمانکاران در منطقه انجام دادند همه آنها کمپ های جدید خواهند بود و به رونق منطقه اضافه می شوند.

استاندار اردبیل در ادامه گفت:در بحث پایاب سد خداآفرین در اراضی که به عشایر واگذار می شود حتما باید جایگاه صنایع تبدیلی را ببینیم،نباید خام فروشی انجام شود،چرا که ارزش افزوده خیلی خوبی نخواهد داشت.

بهنامجو بر لزوم احداث صنایع تبدیلی در منطقه تاکید کرد و گفت:اگر این طرح ایجاد شود صادرات انجام خواهد شد و ما جهش خوبی برای صادرات در نظر گرفتیم.

وی در پایان با بیان اینکه در بحث واگذاری صنایع تبدیلی اولویت با عشایر است گفت:اگر عشایری این توانمندی را داشته باشد و بفکر احداث کارخانه صنایع تبدیلی باشد باز هم اولویت با خود عشایر است از جای دیگر نخواهد بود،که امید است در راستای اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار در منطقه شاهد توسعه صنایع تبدیلی باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه آهن اردبیل-پارس آباد امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته است/پایاب سد خداآفرین 34 هزار هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..