تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل مشکلات ارزی دانشجویان در فرصت‌های مطالعاتی بر عهده دانشگاه است/ آغاز بررسی صلاحیت‌های متقاضیان هیئت علمی

غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

دانشگاه‌ها بر اساس ضرورت فرصت‌های مطالعاتی را پشتیبانی کنند / دانشگاه‌ها متقاضیان اعضای هیئت علمی را بررسی می‌کنندوزیر علوم با تاکید بر اولویت‌بندی دانشگاه‌ها برای دادن فرصت‌های مطالعاتی، رفع مشکلات ارزی دانشجویان این طرح را وابسته به دانشگاه‌ دانست.

منصورغلامی، وزیر علوم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افزایش فرصت‌های مطالعاتی وعلمی برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه‌ها تا به امروز هیچ مشکلی با این روند نداشته اند و هرآنچه که از نظر فرآیندهای زیرساختی و اداری  در خصوص فرصت‌های مطالعاتی نیازبوده را انجام داده‌اند تا مانعی برای دانشجویان وجود نداشته باشد. 

وزیر علوم در خصوص مشکلات ارزی که دانشجویان این طرح با آن مواجه هستند  و به عنوان مانع جدید دانشجویان در فرصت‌های مطالعاتی مطرح می‌شود، ادامه داد: مسائل ارزی مانعی برای دانشجویان به وجود نمی‌آورد مگر آنکه این مساله به صورت ریالی باشد  و دانشجویان نسبت به این موضوع نگرانی‌هایی داشته باشند که امیدواریم همین مسائل ریالی هم بر طرف شود که نیازمند پیگیری دانشگاه‌ها برای رفع آن است.

وزارت علوم مستقیما پولی به دانشگاه ها نمی‌دهد

وی  درخصوص نقش دانشگاه ها در برابر حل مشکلات فرصت‌های مطالعاتی بیان کرد: هریک از دانشگاه‌ها براساس ماموریت‌ها و ضرورت‌هایی که برای آنها تعریف شده است، باید وارد عمل شوند همچنین از فرصت‌های مطالعاتی و مسائل ارزی و ریالی مربوط به آن پشتیبانی کنند زیرا وزارت علوم  به طور مستقیم هیچ پولی به دانشگاه ها در این زمینه نمی‌دهد.

دانشگاه ها به دنبال بررسی علمی متقاضیان هیئت علمی

غلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره روند فراخوان جذب اعضای هیئت علمی در تمامی دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مطابق هرسال فرآیند اداری را طی می کند و بر همین اساس  در بهمن ماه سال گذشته هم فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اعلام شد که تعداد بسیاری از متقاضیان واجد شرایط در آن فراخوان اعلام شده، ثبت نام کردند و اکنون  ادامه  روند بررسی جذب آنها طی می‌شود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت‌های علمی متقاضیان اعضای هیئت علمی در حال برگزاری است،  یادآور شد: دانشگاه‌ها فراخوان‌های مربوطه را دریافت کردند و به بررسی علمی هر یک از آنها پرداخته‌اند و پس از آنکه بررسی صلاحیت‌های علمی به پایان رسید نتایج به مرکز اعلام خواهد شد و مرکزهم  بر اساس بررسی‌های انجام شده نتیجه را اعلام می‌کند که احتمال می رود این اعلام نتایج در شهریور ماه امسال باشد.

گفتنی است؛ بیش از پنج هزار داوطلب در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌های برای امسال  شرکت کردند که بررسی این ثبت‌نام از اوایل اردیبهشت  از سوی دانشگاه‌ها به مدت سه ماه انجام می‌شود و بعد از آن وزارت علوم ۴۵ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را اعلام کند و از این تعداد متقاضی۸۰۰ نفرواجد شرایط دردانشگاه ها به عنوان هیئت علمی پذیرفته خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل مشکلات ارزی دانشجویان در فرصت‌های مطالعاتی بر عهده دانشگاه است/ آغاز بررسی صلاحیت‌های متقاضیان هیئت علمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..