تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین نشان مردی رونمایی شد/ صدقی: داستانی که غبار زمان رویش ننشیند، ماندگار می شود

اخرین نشان مردی رونمایی شد/ تعداد داستان های طنز کم استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «آخرین نشان مردی» با حضور نویسنده اثر در غرفه انتشارات سوره مهر در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم مهرداد صدقی، نویسنده کتاب «آخرین نشان مردی» با اشاره به اینکه احساس می کردم حیطه داستان طنز مغفول واقع شده است، بیان کرد: طنزهای مطبوعاتی و سیاسی خیلی زود بازخورد می گیرد و مباحثشان باب می شود؛ اما برای داستان طنز اتفاقی نمی‌افتد. شاید به همین دلیل نویسندگان ما رغبتی پیدا نمی کنند که داستان طنز بنویسند. برای همین تعداد داستان های طنز منتشر شده کم است. این نوع ادبی چون هم بار داستانی دارد و هم طنز آمیز است، تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد. داستان هایی که غبار زمان رویش ننشیند، ماندگارتر هستند.

وی افزود: به دوستانم پیشنهاد می دهم عرصه ادبیات داستانی طنز آمیز را جدی بگیرند. اگر بخواهیم آخرین نشان مردی و آبنبات هل دار را با هم مقایسه کنیم، این دو اثر شبیه هم نیستند. شفافیت پدر داستان را جوری طرح کردم که مانند آن پیدا نمی شود. در «آبنبات هل دار» پدری است که خصوصیات شادابی، جوانی و شوخ طبعی را دارد. راوی داستان از طبقه نرمال جامعه است. دانشجویی است که از پایان نامه اش دفاع می کند و اتفاقاتی که در خانواده اش می افتد، طنز آمیز است.

این نویسنده با اشاره به اینکه دوست دارم مطالبی را که به آن علاقه مند هستم در کتاب هایم بیاورم، بیان کرد: دوست دارم در کتاب هایم خانواده را بیاورم. در داستان هایم همچنان ارتباط اعضای خانواده با هم زیاد است و دوست دارم هرکسی کتابم را می خواند با روح و روان آرامی به زندگی وارد شود. آن زهر و تلخی را که باعث ناخشنودی خواننده می شود از کتاب هایم می گیرم. البته غم ممکن است در کتاب هایم وجود داشته باشد، اما تلخی را به داستان هایم وارد نمی کنم.

صدقی ادامه داد: هر قدر واژگان بیشتری داشته باشیم، تنوع ژنتیکی ادبی است. باعث می‌شود زبان زنده تر باشد و در برابر ترکیبات جدید شکست نخورد. در گویش های مازندران و گیلان واژه هایی داریم که در زبان روزمره استفاده نمی شود؛ می توان از آنها استفاده کرد.

وی تصریح کرد: من به این نگاه وفادار هستم که مخاطبی که کتابم را می خواند، باری به گردن مشکلاتش نگذارم و ناراحتش نکنم. خیلی از دانشجویانم دچار مشکلات روحی شدند و نمی دانستم چه کتابی به آنها معرفی کنم. می خواهم به گونه ای بنویسم که بتوانند کتابم را به راحتی به دیگران معرفی کنند.

این نویسنده در خصوص ادامه دار بودن آبنبات هل دار اظهار داشت: جلد سوم آبنبات هل دار را به نام آبنبات دارچینی می نویسم. به دنبال بازخورد آخرین نشان مردی هستم و اگر بازخورد خوبی داشت و مردم آن را دوست داشتند، آخرین نشان مردی را هم ادامه می دهم. نگارش داستان های دنباله دار در زمینه طنز آسان تر است.

انتهای پیام/

رونمایی از یک کتاب طنز در نمایشگاه کتاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین نشان مردی رونمایی شد/ صدقی: داستانی که غبار زمان رویش ننشیند، ماندگار می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..