تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




منفورترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ (۲)

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: در تمامی فیلم های سینمایی معمولاً شخصیت هایی دوست داشتنی وجود دارند که بر روی آن ها سرمایه گذاری شده و به اصطلاح قهرمان داستان هستند. در بسیاری از این فیلم ها نیز شخصیت های شرور و منفوری وجود دارند که باید با آن ها مقابله شود و این وظیفه معمولاً بر عهده قهرمان دوست داشتنی داستان است. اگر چه همه صحبت در مورد شخصیت های قهرمان فیلم ها را دوست دارند اما ما در این مطلب قصد داریم شما را با ترسناک ترین و منفورترین و در عین حال بهترین شخصیت های منفی و شرور تاریخ سینما آشنا کنیم.

10- بیگانه

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
وقتی که در اواخر دهه 1970 داستان فیلم «بیگانه» به رشته تحریر درآمد حتی نویسندگان نیز انتظار نداشتند که شخصیت شرور داستان به یکی از ترسناک ترین و منفورترین موجودات فیلم های علمی تخیلی تبدیل شود. این شخصیت توسط ریدلی اسکات شکل گرفت، جیمز کامرون آن را توسعه داد و بارها و بارها توسط فیلم ها، کمیک ها و بازی های متعدد در طول دهه های آینده مورد استفاده قرار گرفت. موجودی کامل و بی نقص که تنها دشمنی و شرارت را می فهمد... بازمانده ای که بویی از وجدان، پشیمانی و توهمات اخلاق مداری نبرده است. شخصیت بیگانه یکی از خوفناک ترین شخصیت هایی است که در تاریخ سینما و فیلم های علمی تخیلی به تصویر کشیده شده است.

9- وولدمورت

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
برخی می گویند که اسم شخصیت وولدمورت در فیلم های «هری پاتر» از شخصیت ام والدمار در داستان های ادگار آلن پو الهام گرفته شده است اما در واقع این علاقه جی کی رولینگ به زبان فرانسوی بود که به ساخت این واژه به معنای «پرواز مرگ» منجر شد. وی گفته که در واقع می خواسته اسمی انتخاب نماید که در عین قدرت و ابهت کمی نیز عجیب و غریب و نامانوس باشد. در واقع وی با این نام توانسته این دو مفهوم را به طور کامل به بیننده منتقل کند زیرا وولدمورت ترکیبی از انسان و مار است که با بینی صاف و قدرت و خونسردی بی نظیرش یک شخصیت عجیب و غریب و در عین حال ترسناک نیز هست. او جادوی سیاه را در دست دارد و آنچنان قدرتمند است که برای پرواز به هیچ چیزی نیاز ندارد. همین موضوع باعث می شود که حضور او را در هر گوشه ای در تاریکی حس کنید.

8- آنتون چیگور

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
وقتی خاویر باردم جایزه اسکار خود را برای بازی در فیلم «کشوری برای پیرمردها نیست» دریافت کرد از برادران کوئن تشکر کرد و اعلام کرد که بیش از همه به خاطر این که ترسناک ترین مدل موی تاریخ سینما را روی سر او قرار داده اند از آن ها تشکر می کند. این فیلم آخرین باری نبود که خاویر باردم اوج شقاوت و خشونت همراه با خونسردی را به تصویر کشید اما بازی او در نقش شخصیت چشم خسته و سنگدل آنتون چیگور برای همیشه ماندگار شد؛ قاتلی از کارتل های مواد مخدر که از یک تفنگ میخی برای کشتن قربانیان خود استفاده می کدن و با سکه انداختن در مورد مرگ یا زنده ماندن انسان ها تصمیم می گیرد.

7- کیلو رن

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
حضور در فیلمی که شخصیت هایی مانند پالپاتین و به خصوص دارث ویدر در آن حضور دارند به اندازه کافی برای نقش آفرینی شما مشکل ایجاد خواهد کرد اما آدام درایور به خوبی توانست نقش کیلو رن را بازی کند و شخصیت او همواره در حال تغییر و پیچیده شدن بوده است. تنها با حضور در دو فیلم وی توانست به یک شخصیت منفور و مرگبار تبدیل شود که می داند چه باید بکند و برای رسیدن به خواسته اش دست به هر کاری می زند. اگر چه ویدر سیاره ها را منفجر می کند و جان دشمنانش را می گیرد اما کیلو رن کسی است که در کمال خونسردی پدر خود را به قتل می رساند.

6- هانس لاندا

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
نازی هایی که در روی پرده سینما به تصویر کشیده شده اند معمولاً در لباس های شیک و براق ورماخت و با اخلاقیات و رفتارهای غیرانسانی ظاهر می شوند اما سرهنگ اس اس هاس لاندا در فیلم «حرامزاده های بی شرف» شخصیتی کاملاض متفاوت داشت: زیاده گو، مغرور، چند زبانه و بدون پشیمانی از کارهای گذشته و علاقه اش به کیک. او یک شخصیت روانی است اما به همان شدت نیز دوست داشتنی و محسور کننده که در عین حال بر خوفناک بودن او می افزاید.کریستوف والتز به استادی هر چه تمام تر این نقش را ایفا می کند و برنده جایزه اسکار شد و شاید تنها او بود که می توانست یکی از ترسناک ترین شخصیت های فیلم های تارانتینو را با دیالوگی که تنها او می شناخت به تصویر بکشد.

5- هانیبال لکتر

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
برایان کاکس و مدس میکلسن هر دو به خوبی توانسته اند نقش شخصیت هانیبال لکتر را بازی کنند اما این آنتونی هاپکینز بود که در فیلم «سکوت بره ها» شخصیت هانیبال لکتر را جاودانه ساخت. شخصیت های شرور با اعمالشان شناخته می شوند اما آن چه که شخصیت هانیبال لکتر با بازی هاپکینز را ترسناک می سازد آرامی و خونسردی وی است. نگاه آرام او به جودی فاستر چنان ترسناک است که به خوبی شخصیت شرور او را در چشمانش می بینیم. بیشتر اعمال خوفناک لکتر به طور ضمنی و انتزاعی به تصویر کشیده می شوند و نه به صورت تصویر واقعی اما زبان او به اندازه گلوله و تیغ تیز است.

4- هانس گروبر

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
«می خواهم تا سه بشمارم. چهاری در کار نخواهد بود». شاید بتوان ادعا کرد که بی نظیرترین ترکیب صوت و چهره برای یک شخصیت شرور در تاریخ سینما زمانی بود که آلن ریکمن در فیلم «جان سخت» این دیالوگ را از زبان شخصیت هانس گروبر ادا کرد. او یک شخصیت منفور و شرور است که می تواند به سرعت نقشه ی خود را تغییر دهد حتی زمانی که یک افسر پلیس شجاع، یکی پس از دیگری نقشه های او را نقش برآب می کند. شاید بتوان ادعا کرد که هیچ بازیگری در تاریخ سینما نتوانسته شخصیت های شرور را به اندازه آلن ریکمن با مهارت و خوفناکی اینچنینی به تصویر بکشد.

3- لوکی

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
حتی در دنیای فیلم های دنیای سینمایی مارول نیز که پر از قهرمانان دوست داشتنی و باهوش است، شانسی برای یک شخصیت شرور وجود دارد که تاثیر خود را نشان دهد. این همان چیزی بود که تام هیدلستون در نقش لوکی در فیلم های «ثور» بدست آورد. او در قسمت اول فیلم فوق العاده بود اما در ادامه بیش از پیش بر زیبایی و البته خوفناکی او افزوده شد. لوکی از یک عالم دیگر است و نباید این موضوع را هنگام تماشای این شخصیت فراموش کرد. شاید حذف شدن این شخصیت خوفناک اما دوست داشتنی در قسمت های بعدی مجموعه فیلم های «ثور» باعث طغیان طرفداران این فرانچایز شود.

2- جوکر

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
از ریشه های کمیک بوکی خود به عنوان یک شخصیت شرور تا حضور او در سریال های تلویزیونی با هنرنمایی سزار رومرو، جوکر همواره یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های شرور و منفی تاریخ سینما بوده است که تیم برتون و جک نیکلسون سایه های تاریک تری از این شخصیت را در بازسازی آ ندر سال 1989 یافتند. با این وجود جای هیچ مناقشه ای نیست که کریستوفر نولان و هیث لجر بهترین شکل را برای این شخصیت پیدا کردند و در سال 2008 در فیلم «شوالیه تاریکی» به نمایش گذاشتند. جوکر لجر یک زیبایی کریه بود، مردی که برای رسیدن به هدفش دست به هر کاری می زد و به گفته مایکل کین تنها می خواست نظاره گر سوختن جهان باشد.

1- دارث ویدر

بهترین چهره‌های شرور و منفور فیلم‌های سینمایی تمام دوران (۲)
اینجاست که به شخصیت شروری می رسیم که بسیاری او را شرورترین و بزرگ ترین شخصیت منفی تمام دوران سینما می نامند. هر فهرستی که بخواهید در مورد ترسناک ترین شخصیت های شرور تاریخ سینما تهیه کنید بدون شک دارث ویدر در رتبه های بالای آن قرار خواهد گرفت. افشاگری در مورد سال های جوانی او در فیلم های «جنگ ستارگان» هیچ کمکی به بهبود چهره منفور او نکرد. وی ترکیبی از یک شخصیت تراژیک و حضور شیظان بوده و زندگی او پر از پیچیدگی ها و فراز و فرودهای ترسناک است. وی با صدای خاص و ظاهر ترسناکش در روی پرده سینما جولان می دهد و بینندگان را در ترس و وحشت فرو می برد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «منفورترین شخصیت‌های سینمایی تاریخ (۲)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..