تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرص درخشان کننده تومورهای سرطانی ساخته شد

سلامت نیوز: محققان دانشگاه میشیگان موفق به ساخت قرص هایی شده اند که باعث می شود تومورهای سینه تحت نور مادون قرمز، درخشان شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مهمترین روش تشخیص سرطان سینه علاوه بر آزمایش خون، ماموگرافی است؛ البته این روش همیشه دقیق نیست و ممکن است قادر به تشخیص تومورهای کوچک قابل درمان نباشد.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،محققان برای حل این مشکل یک قرص خوراکی تولید کرده اند که می تواند یک رنگ فلورسنت را به بافت سینه برساند. پس از آن سلول های سرطانی نور را بازتاب می کنند که توسط اسکن مادون قرمز به راحتی قابل شناسایی است.


با این روش می توان سرطان را در سطح مولکولی تشخیص داد. محققان معتقدند این روش نسبت به ماموگرافی که در آن از پرتوهای اکس استفاده می شود، غیر تهاجمی و دقیق تر است.


به رشد کنترل نشده سلول های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می شود. هر سینه از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می شود. سرطان سینه در زنان شایع تر است، گر چه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.
سرطان سینه تهاجمی ترین نوع سرطان زنان در سراسر جهان است و 16 درصد آمار سرطان های زنان را به خود اختصاص می دهد.
نتیجه این مطالعه در نشریه Molecular Pharmaceutics منتشر شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرص درخشان کننده تومورهای سرطانی ساخته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..