تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنزیم پلاستیک خوار به طور اتفاقی کشف شد

می‌توان از آنزیم کشف شده برای از بین بردن میلیون‌ها تن پلاستیکی استفاده کرد که هر سال وارد اقیانوس‌ها می‌شوند. تجزیه طبیعی این مواد پلاستیکی صدها سال طول می‌کشد.

محققان در حال بررسی ساختار آنزیم این باکتری بودند. اما به طور تصادفی آنزیمی را تولید کردند که توانایی بیشتری برای تجزیه پلاستیک داشت. این کشف نشان می‌دهد که در آینده می‌توان این آنزیم‌ها را بیشتر بهبود داد. از این طریق دست‌یابی به راه حلی برای مشکل تجمع پلاستیک در محیط‌زیست امکان‌پذیر می‌شود.

آنزیم پلاستیک خوار به طور اتفاقی کشف شد

این آنزیم می‌تواند پلی اتیلن ترفتالات یا PET را به طور مؤثر تجزیه کند.PET نوعی پلاستیک پر کاربرد است که به راحتی تجزیه نمی‌شود.PEF نیز نوع دیگری پلاستیک است به عنوان جایگزینی برای پلاستیک PET در بطری‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. این آنزیم توانایی خوردن PET را نیز دارد.

هر سال بیش از 311 میلیون تن پلاستیک در دنیا تولید می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مقدار پلاستیک در اقیانوس‌ها تا سال 2050 از ماهی‌ها فراتر می‌رود. در سال‌های آینده شاید به فرایند صنعتی دست پیدا کنیم که PET و مواد دیگر را به ترکیبات سازنده خود تجزیه می‌کند.

انتهای پیام/

راهی برای حل معضل تجمع پلاستیک در طبیعت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنزیم پلاستیک خوار به طور اتفاقی کشف شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..