تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهدیت چگونه امید به آینده را در جامعه تزریق می‌کند؟

مهدویت اصلی امیدآفرین در جامعه استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، با بیان اینکه مسئله مهدویت یکی از آموزه‌های امیدآفرین در جهان‌بینی اسلامی و بخصوص جامعه شیعه است گفت: مسئله مهدویت یه جامعه شیعیان امید به آینده را تزریق می‌کند و اجازه بروز و ظهور یاس و ناامدی به دل انسان را نمی‌دهد و یکی از ویژگی‌های اندیشه و آموزه مهدویت است که بسیار محرک و موثر است.

وی عنوان کرد: درباره مسئله مهدویت یرخی مستشرقان نوشته‌اند نوعی مخدر است یعنی باعث رکود و سکون می‌شود زیراکه از مفاد آن این است که مردم باید همچنان به انتظار بنشینند و هیچ حرکتی نکنند تا امام زمان ظهور کند درحالیکه این تفسیر غلط است.

غرویان ابراز داشت: باید مسئله ظهور را به نحو محرک، تفسیر و قرائت خود را نیز درست کنیم. قرائت صحیح این است که جامعه‌ای که منتظر مصلح است باید در اعمال و رفتار خود صالح باشد.

بیشتر بخوانید:راه‌هایی برای دیدار امام زمان (عج)

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم به انتظار ظهور مصلح هستیم که خود نیز برای هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح کلان جامعه و تاریخ بشریت باید یک رجل الهی ظهور پیدا کند، ادامه داد: او باید کمال نهایی فلسفه تاریخ، که حکومت عدالت است را در جامعه محقق کند.

غرویان گفت: برخی می‌گویند حال که امام زمان با گستردگی ظلم و فساد ظهور می‌کند خود فساد را زیاد کنیم تا جامعه پر از فساد شود و امام زمان زودتر ظهور کند که این برداشت غلط و انحرافی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ما همگی در نهایت بر اثر بیماری یا علل دیگر، در این دنیا می‌میریم، اما در طول زندگی به پزشک مراجعه و دارو مصرف می‌کنیم تا این مرگ را به تعویق بیاندازیم و سعی در معالجه بیماری داریم.

وی گفت: با علم به اینکه عاقبت جامعه بشری پر از ظلم و فساد می‌شود، اما باید به طور فطری، در جهت صلاح، رستگاری و فلاح حرکت کنیم همانند مرگی که می‌دانیم و در خلاف جهت آن حرکت می‌کنیم.

غرویان درباره زمان ظهور امام زمان (عج) اظهار داشت: مسئله پر از ظلم و جور شدن جهان یک جبر تاریخی است که عاقبت بر تاریخ بشر غلبه پیدا می‌کند و با ازدیاد ظلم و فساد امام عصر (عج) ظهور می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در هنگام ظهور امام زمان تنها منجی ما در مسائل عدل، ظلم و مسائل اقتصادی نیست بلکه منجی معرفت است و بینش و دانش ما را نیز حتی در مسائل معرفت دینی تکامل می‌بخشد و همچنین ما را از معرفت‌های دینی ناقص، باطل و انحرافی نجات می‌دهد.

منبع:جام جم آنلاین

انتهای پیام/

مهدویت اصلی امیدآفرین در جامعه است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهدیت چگونه امید به آینده را در جامعه تزریق می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..